Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva får fuglene deres å spise


Lola Pagola

Recommended Posts

Bare litt nysgjerrig på hva dere gir fuglene deres. Får de frukt og salat, eller går det for det meste i frø?

Jeg vet iallefall at jeg burde bli litt flinkere til å gi Ludde salat og slike ting. Han får endel da, iallefall engang om uken, men er ikke nok mener jeg. Også får han andre ting da, liker veldig godt eple og apelsin, det får han ofte. Han har også sin egen persille i vinduskarmen, den liker han å bade seg i, og spiser av hjertens lyst. Han elsker persille:) Og da spiser han ikke opp de andre plantene hele tiden heller, selv om han fortsatt prøver seg.

Han får også vitaminer i vannet, og kalkstein i buret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde Jendaya parakitten min fikk den parakitt pellets.. (vet de har til undulater også) Der er alle nyttestoffene bakt inn i en pelletsform (slik som katte/hundemat) og da fikk han ikke plukket ut det han likte/ikke likte :icon_redface::D I tilegg fikk han masse grønt og frukt og av og til eggefor som jeg blandet til en slags grøt med bittelitt vann i..

Denne pelletsen ga jeg. .Aldri hatt så fin fjærdrakt på en fugl før :Dhttp://www.harrisonsbirdfoods.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har hørt om fuglepellets, men har aldri prøvd det. Har vurdert det mange ganger, for har hørt at endel har byttet over til det, men jeg kommer aldri så langt hehe

Smart å blande eggefor i en grøt da, Lurer på om Ludde hadde likt det. Han får som sagt frø, og pleier å blande litt forskjellige typer. Men det er jo vanskelig å kontrollere akkurat hvilke typer som blir spist, og hvilke som havner på gulvet. Og da er jo pellets smart. Lurer bare på om de liker det like godt, som frø altså. Men det skal jeg sjekke ut, kan jo ikke skade å prøve. :icon_redface:

Så veldig bra ut det på den siden da, organisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romeo som jeg hadde nektet å spise til å begynne med, og jeg ble faktisk veldig redd for om han sultestreiket.. Så for å kontrollere at han faktisk spiste så telte jeg opp kornene jeg hadde i skåla og telte de senere på dagen igjen. Da fikk jeg vite hvor mye han hadde fått i seg.. men det tok ikke så mange dagene før min spiste pellets av hjertets lyst. .Måtte bare få smaken av det først :whistle:

Slik så Romeo ut :D

post-3783-1211912949_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Fuglene mine får egentlig alt mulig, så lenge de liker det. Har høns altså.

Kokte poteter, kokt ris, feite meitemark :P , skrukketroll :P , gress osv. står høyt på menyen blant favorittene. Foruten rester fra husholdningen så får de hønsefôr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...