Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva får fuglene deres å spise

Lola Pagola

Recommended Posts

Bare litt nysgjerrig på hva dere gir fuglene deres. Får de frukt og salat, eller går det for det meste i frø?

Jeg vet iallefall at jeg burde bli litt flinkere til å gi Ludde salat og slike ting. Han får endel da, iallefall engang om uken, men er ikke nok mener jeg. Også får han andre ting da, liker veldig godt eple og apelsin, det får han ofte. Han har også sin egen persille i vinduskarmen, den liker han å bade seg i, og spiser av hjertens lyst. Han elsker persille:) Og da spiser han ikke opp de andre plantene hele tiden heller, selv om han fortsatt prøver seg.

Han får også vitaminer i vannet, og kalkstein i buret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde Jendaya parakitten min fikk den parakitt pellets.. (vet de har til undulater også) Der er alle nyttestoffene bakt inn i en pelletsform (slik som katte/hundemat) og da fikk han ikke plukket ut det han likte/ikke likte :icon_redface::D I tilegg fikk han masse grønt og frukt og av og til eggefor som jeg blandet til en slags grøt med bittelitt vann i..

Denne pelletsen ga jeg. .Aldri hatt så fin fjærdrakt på en fugl før :Dhttp://www.harrisonsbirdfoods.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har hørt om fuglepellets, men har aldri prøvd det. Har vurdert det mange ganger, for har hørt at endel har byttet over til det, men jeg kommer aldri så langt hehe

Smart å blande eggefor i en grøt da, Lurer på om Ludde hadde likt det. Han får som sagt frø, og pleier å blande litt forskjellige typer. Men det er jo vanskelig å kontrollere akkurat hvilke typer som blir spist, og hvilke som havner på gulvet. Og da er jo pellets smart. Lurer bare på om de liker det like godt, som frø altså. Men det skal jeg sjekke ut, kan jo ikke skade å prøve. :icon_redface:

Så veldig bra ut det på den siden da, organisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romeo som jeg hadde nektet å spise til å begynne med, og jeg ble faktisk veldig redd for om han sultestreiket.. Så for å kontrollere at han faktisk spiste så telte jeg opp kornene jeg hadde i skåla og telte de senere på dagen igjen. Da fikk jeg vite hvor mye han hadde fått i seg.. men det tok ikke så mange dagene før min spiste pellets av hjertets lyst. .Måtte bare få smaken av det først :whistle:

Slik så Romeo ut :D

post-3783-1211912949_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Fuglene mine får egentlig alt mulig, så lenge de liker det. Har høns altså.

Kokte poteter, kokt ris, feite meitemark :P , skrukketroll :P , gress osv. står høyt på menyen blant favorittene. Foruten rester fra husholdningen så får de hønsefôr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja,hun er sjekket,og som familiehund er hun helt super. Går veldig godt overens med små barn, knurrer aldri da. Har ikke vært hos instruktør med fokus på dette enda, har trent spesifikt på dette på ringtrening. Hun reagerte veldig på lyden ,kaos og andre hunder i starten,men der har hun klart å lande greit nå. Hun løper som en drøm i ringen,og alt annet føler vi er på plass nå, men det hjelper så lite når hun ikke takler håndteringen fra fremmede. Kanskje det går seg til med alder,men det er kanskje greit å kontakt en instruktør for mer generell trening,ja.
    • Har dere gått noe kurs, eller fått noe hjelp fra en instruktør eller adferdsekspert? Jeg tenker jo at hun er enda ung, men det er desto viktigere å ta dette tidlig før det blir et livsvarig problem. Jeg går ut fra at hun er sjekket hos veterinær for eventuelle smerter og ubehag.
    • Tusen takk for svar, vi har tenkt det samme. Vi har henne på foravtale, så vi har prøvd alle forslag fra oppdretter, og begynner å føle litt på at vi ikke får dette til.       
    • Jeg tenker at en hund som er så ukomfortabel med håndtering at den knurrer bør slippe det. Den er uansett da ikke noe godt avlsemne, og bør slippe belastningen det er både å mengdetrene på det og bli tvunget til det i en litt masete situasjon som utstilling er. Det beste dere kan gjøre er å jobbe med tryggheten i ulike situasjoner, generell hverdagslydighet, jobbe i ulike miljøer og jobbe med trygghet rundt mennesker generelt. Hun har enda en god stund igjen av tenåringsfasen og mye som skal formes, og jeg ville utsatt alle eventuelle utstillingsplaner til hun har modnet en del og kanskje blitt tryggere. Hvis hun ikke blir tryggere med alderen og jobbing så ville jeg utelukket avl.
    • 1-årig tispe må stilles ut for å godkjennes ift avl. Mye egne meninger,men snill og god som familiehund. Hun liker IKKE at andre enn familie skal kjenne på kroppen. Se tenner går oftere bedre nå,men helst ikke. Godtar mer hvis folk tar seg litt tid til å bli litt kjent,og gir godbit først. Knurrer ved trening på å kjenne på kroppen/se på tenner,og det begrenser seg noe med mengdetrening på grunn av at knurring skremmer folk. Naturlig nok. Og det har hun erfart også,at da slipper hun,og folk trekker seg. Hvordan få trent på dette slik at hun kan få en vurdering av dommer uten å bli kastet ut?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...