Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva får fuglene deres å spise

Lola Pagola

Recommended Posts

Bare litt nysgjerrig på hva dere gir fuglene deres. Får de frukt og salat, eller går det for det meste i frø?

Jeg vet iallefall at jeg burde bli litt flinkere til å gi Ludde salat og slike ting. Han får endel da, iallefall engang om uken, men er ikke nok mener jeg. Også får han andre ting da, liker veldig godt eple og apelsin, det får han ofte. Han har også sin egen persille i vinduskarmen, den liker han å bade seg i, og spiser av hjertens lyst. Han elsker persille:) Og da spiser han ikke opp de andre plantene hele tiden heller, selv om han fortsatt prøver seg.

Han får også vitaminer i vannet, og kalkstein i buret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde Jendaya parakitten min fikk den parakitt pellets.. (vet de har til undulater også) Der er alle nyttestoffene bakt inn i en pelletsform (slik som katte/hundemat) og da fikk han ikke plukket ut det han likte/ikke likte :icon_redface::D I tilegg fikk han masse grønt og frukt og av og til eggefor som jeg blandet til en slags grøt med bittelitt vann i..

Denne pelletsen ga jeg. .Aldri hatt så fin fjærdrakt på en fugl før :Dhttp://www.harrisonsbirdfoods.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har hørt om fuglepellets, men har aldri prøvd det. Har vurdert det mange ganger, for har hørt at endel har byttet over til det, men jeg kommer aldri så langt hehe

Smart å blande eggefor i en grøt da, Lurer på om Ludde hadde likt det. Han får som sagt frø, og pleier å blande litt forskjellige typer. Men det er jo vanskelig å kontrollere akkurat hvilke typer som blir spist, og hvilke som havner på gulvet. Og da er jo pellets smart. Lurer bare på om de liker det like godt, som frø altså. Men det skal jeg sjekke ut, kan jo ikke skade å prøve. :icon_redface:

Så veldig bra ut det på den siden da, organisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romeo som jeg hadde nektet å spise til å begynne med, og jeg ble faktisk veldig redd for om han sultestreiket.. Så for å kontrollere at han faktisk spiste så telte jeg opp kornene jeg hadde i skåla og telte de senere på dagen igjen. Da fikk jeg vite hvor mye han hadde fått i seg.. men det tok ikke så mange dagene før min spiste pellets av hjertets lyst. .Måtte bare få smaken av det først :whistle:

Slik så Romeo ut :D

post-3783-1211912949_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Fuglene mine får egentlig alt mulig, så lenge de liker det. Har høns altså.

Kokte poteter, kokt ris, feite meitemark :P , skrukketroll :P , gress osv. står høyt på menyen blant favorittene. Foruten rester fra husholdningen så får de hønsefôr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...