Gå til innhold
Hundesonen.no

Fryst mat?

SusieB

Recommended Posts

Nå når det er så varmt ute, og jeg sitter på verandaen og spiser is, kunne jeg godt tenke meg og gi hunden noe kaldt og godt å knaske på. Går det f.eks ann å gi hunden fryst fiskepinne, fyst brødskive til og med?:wub: Tenkte en tanke isted, kan man fryse vann og gi det til hunden, da med tilsatt smak, buljong f.eks??

Noen som har noen gode tips til kalde snacks til hunden på varme dager??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryste isbiter med biljong er fint det, men, bakdelen er at buljong inneholder mye salt, og det er ikke så bra. Men, du kan f.eks kjøpe margbein/kraftbein hos slakteren, koke disse og fryse ned kraften. Da er det ikke noe salt eller annet kunstig.

Frossen fisk er utmerket som snack for hunden på varme dager. Jeg pleier kjøpe ørret og laks på tilbud og fryse det og la hundene få dette på sommeren. Det er bedre enn fiskepinner og brød.

Du kan også gi frossen kylling, lever ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan lage masse artige greier for hunden som er kaldt og godt.

Frys kylling, våtfor, fisk, div kjøtt o.l

Også kan man jo blande ting med vann. F.eks:

Leverpostei, våtfor, pølse, kylling, tørrfor, div butikkkjøpte godbiter. Ja, så og si hva som helst.

Jeg bruker ofte iskrem bokser som jeg fyller med vann og blander noe godt i(pølser og slikt blir jo liggende i bunn da) som jeg fryser og etterpå knuser i passende biter. Bikkjene mine elsker det.

Og om hunden liker det så kan man jo bare bruke bare fryst vann. Mine er sære og tar kun imot om det er blandet noe godt i, men det trenger bare være littegrann. f.eks en teskje leverpostei til en liter vann er gjerne nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forgje hund elsket å få vanlige isbiter i varmen.

Ikke alle som likte å høre at han tygget dem, men i varmen var det heller isbiter enn godbiter han ville ha.

Hun heg har nå spiser seg gjerne en saft-is med meg, og vil ha resten av min før jeg selv har fått halve i meg.

I varmen så pleier hun å bli litt kvikkere etter å ha fått seg en is, og etter 4 somre med dette, så er det vel ingen vei utenom å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kras litt vannmelon (uten steiner) og bland med vann og frys dette ned. Kan også bruke jordbær eller agurk og gulerot osv, eller godbiter som frysetørket fisk, pølser i småbiter osv. Bare fantasien som setter grenser for hva du kan fryse inn i isbiten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender både titt og ofte at Tulla får frossen mat, fordi jeg har glemt å ta opp og tine V&H. Isbiter var greit før, nå har hun ikke villet ha på en stund. Når det gjelder nedkjøling av varm hund på sommerdager, sverger jeg til å spyle (eller på annen måte) kaldt vann på magen og generelt undersiden av hunden, inkl labbene, pluss litt "tvangsdrikking", gjerne med elektrolytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...