Gå til innhold
Hundesonen.no

Strykgrunnlag?


Huldra

Recommended Posts

Jeg hadde multiple choice eksamen på mandag, og på ett av spørsmålene ombestemte jeg meg etter at jeg allerede hadde krysset av på et svar. Jeg farget ruten med det opprinnelige svaret i svart (som beskrevet på oppgavesettet), og krysset av i riktig rute. Etterpå ombestemte jeg meg igjen, og ville ha det svaret jeg hadde krysset av på først. Det stod på oppgavesettet at det ikke var lov å bruke blanco/viskelær/tilsvarende på svararket, men jeg gjorde det i den ruten jeg allerede hadde svartlagt, og satte et kryss oppå. Deretter gjorde jeg den andre ruten svart.

I oppgavesettet stod det at hvis man ville forandre et svar, skulle man farge hele ruten og krysse av i riktig rute. Men det stod ingenting om hva man skulle gjøre hvis man ville gå tilbake til det opprinnelige svaret igjen. I dag ser jeg at det er lagt ut et infoark på skolens hjemmeside om at hvis man skal forandre tilbake til en rute man har gjort svart, må man få et helt nytt svarark. Jeg gjorde altså feil, og var dum som ikke spurte noen.. men.. Er dette strykgrunnlag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært merkelig om du strøk på grunn av det vel? Det eneste jeg kan se for meg er at det kan bli krøll siden besvarelsen leses maskinelt, sikkert derfor det egentlig ikke er lov å bruke blanco. Dersom den ikke blir lest kan det jo hende du stryker, hvis de er veldig strenge på sånt. Men så kan det jo hende at den leser arket sånn som du mente at det skulle stå, og da får jo ingen vite at du "juksa" med skjemaet.

Ble vel ikke så mye klokere av dette men.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik, så tror jeg at HVIS du skulle bli strøket for dette så kan du med en ganske enkel klage få det omgjort. Sånn du forteller "instruksjonen ved feilskrivning", så har de ikke tatt høyde for jenter som ikke klarer å bestemme seg :whistle: Dermed har du i utganspunktet gjort det helt korrekt, frem til du ombestemte deg igjen og da, uten regulering fra skolens side, foretatt en endring som var alt du kunne gjøre på det tidspunktet.

Hm, ble dette noe forstandig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...