Gå til innhold
Hundesonen.no

Klikkertrening for alle

Wheaten terrier

Recommended Posts

Skrevet

Den boka "Ikke skyt hunden", får det til å høres så enkelt ut og trene kilkkertrening og at hunden lærer kjempefort, lærer inn mange øvelser mye fortere... Vel, jeg får det ikke helt til, tror ikke Tjorven skjønner helt...

Noen tips/råd?

Skrevet

klikker tar ikke kortere tid akkurat... du må nok være tålmodig en stund til... du kan spørre Linn med Katie om det der... hun er flinkere til å forklare.. man må korrigere for å få det mest effektivt...

Skrevet

Det er ikke sikkert! :D

Om hunden blir mer sikkert på seg selv finner den opp nye ting å gjøre, triks f.eks. og det er lettere og trene den, da tror jeg de tar poenget ganske fort hvis man vet hvordan man viser hunden hva den skal gjøre.

Skrevet
Den boka "Ikke skyt hunden", får det til å høres så enkelt ut og trene kilkkertrening og at hunden lærer kjempefort, lærer inn mange øvelser mye fortere... Vel, jeg får det ikke helt til, tror ikke Tjorven skjønner helt...

Noen tips/råd?

Pito tok ikke pointet hun heller med det første. Men jeg begynte bare å klikke for det minste hun gjorde. Satt hun seg en gang så klikket jeg. la hun seg for å sove så klikket jeg. klødde hun seg på nesen så klikket jeg. Så slik lørte hun at hun måtte gjøre forskjellige ting for å få meg til å klikke. :)

Skrevet

Vel.. Hun kommer ikke til å tilby adferder så lenge hun ikke har tatt poenget enda. Men stå på, det kommer helt sikkert :) Wesminter og Benedicte kommer sikkert til å forklare bedre for deg :D

Skrevet
Kan ikke bruke det på bissen min.. .Han klikker av klikker:p

Du kan bruke en fløyte eller et bra også.. er ikke selve klikkeren som er klikkertrening, men filisofien :)

Skrevet

Måten en viser dem klikkeren har også mye å si :) Dersom jeg bare begynner å klikke vilt med klikkeren mange ganger er det jo en selvfølge at hunden ikke liker den.

Skrevet

Mine var redd klikkeren (lyden) først. Tror det er ganske vanlig. Tren som man ville gjort på andre ting de er redd. Gradvis osv. Tror det tok 2 dager her. Men før de tilbød nye atferder raskt tok mye lenger tid, Men det går fortere og fortere etterhvert da :) Nå blir de positivt geara av lyden også

Skrevet

du kan prøve å klikke med klikkeren under en pute dersom hunden er redd lyden - for da dempes lyden av klikket. Dersom hunden ikke er redd for det, kan du gå sakte frem meg fjerne dempingen for klikket langsomt :)

Vel, jeg får det ikke helt til, tror ikke Tjorven skjønner helt...  

Noen tips/råd?

Hva skjønner han ikke? :D At klikk = belønning eller?

Skrevet

Serchaj er ikke redd får klikkern.. Han klikker av lyden.... Og jeg trener ikke klikker trenning(Eller bruke en fløyte da!) Så det spiller ingen rolle:p

Hihi.. Var det ikke vi som kom på det?? Hadde vært gøy å prøvd:p

Skrevet

ja, klikker høres jo helt forferdelig ut i ørene til hunden(og meg)... bare en tanke liksom :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...