Gå til innhold
Hundesonen.no

Pinnedyr!


Vala

Recommended Posts

Yes! Da har Valaskogen fått et tilskudd på 14 pinnedyr.. bortsett fra at jeg bare klarer å telle meg opp til 12 etter å ha fraktet dem hjem. Meneh.. det er sikkert 14 der enda *håpe*

Har folkens noe tips om hvordan de trives best osv osv? Dette er en ny arena for undertegnede, men iforhold til akvarie prosjektet mitt, så kan det jo ikke være allverdens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med pinnedyr ???

Som pinnedyreier så må jeg jo si meg litt fornærmet :icon_redface:

Vel, si det du.. aner vel ikke jeg... Derfor jeg har gitt noen til tøtto i bursdagsgave? Dette er jo noe jeg aner lite om, har hørt endel tidligere- men har ingen egne erfaringer. Og hva er vel mer artig enn nye erfaringer??? INGENTING *ler*

Så altså, jeg er nå pinnedyreier ( tillegg til hund, katter, fisker og hybelkaniner (papegøyen er jo donert bort for leeenge siden)) og er enn så lenge virkelig overrasket over at jeg faktisk blir litt fascinert av dem. Pelsen titter også, men jeg tror ikke at han skjønner hva jeg ser på. Men han vil veldig gjerne stikke nesen nedi buret... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nye søte kryp! :icon_redface: som tidligere pinneeier så må jeg si de er morsomme og fasinerende kryp! og ekstra morro er at de ofte blir bare flere og flere hehe..

Her var det mange fine tips og hente :lol:

Takk for linken Sissi! Den er nå lagret og lagt under bokmerker :D

Jeg lurer meg på om det er indiske pinner jeg har jeg.. Er litt usikker siden jeg fikk dem av en studievenninne. Meneh.. de er iaf "vanlige" og blir ikke slike merkverdige bladlignende eller andre ting.

Men du, som tidligere pinneeier, kanskje du kan hjelpe meg med en liten ting. Jeg kjøpte et slikt plastbur med lokk som har seff mange små åpninger. Nå når pinnene er så små, så kan de vel strengt tatt komme seg gjennom og UT i den store verden via disse. Noen har foreslått at jeg skal legge slik plast som man bruker rundt maten. Men jeg på min side er redd for mangel av luft og at det skal bli et problem med kondens. Har du noen tips om hvordan jeg skal kunne holde kravlerne inne i boksen? Jeg har veldig liten lyst til å tråkke på dem :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi *minnes masse små pinner som dukket opp overalt fordi jeg ikke hadde sikkert lokk* :rolleyes:

Jeg ville prøvd og laget et eget lokk, du kan lage en treramme og dekke den med myggnetting feks :icon_redface: eller bare feste myggnettingen til plastlokket :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi *minnes masse små pinner som dukket opp overalt fordi jeg ikke hadde sikkert lokk* :rolleyes:

Jeg ville prøvd og laget et eget lokk, du kan lage en treramme og dekke den med myggnetting feks :icon_redface: eller bare feste myggnettingen til plastlokket :lol:

Oh, da må jeg få tak i myggnetting! Hm, hvor i all verden kjøper en det?? Mener du sånn type stoff eller hva mener du? Har liksom aldri hatt problemer med mygg selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sente deg svar på den PM jeg fikk av deg.... men usikker om den kom frem eller ikke? :wub: stod liksom ikke under sente meldinger..

Jeg fikk jeg fikk :) Og nå har du også fått :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
    • Jeg har en eldre hund som ikke kan konkurre eller trene så mye lenger. Hun får lengere turer, masse bad og er mer på hengekøyetur. Hun blir også lånt ut til andre, hun er  med en som jogger korte strekninger , og elsker det. Får jo valp nå, og er utrolig fornøyd med den ordningen.
    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
×
×
  • Opprett ny...