Gå til innhold
Hundesonen.no

Ut på tur


Nirm

Recommended Posts

Vi skal antakelig på telttur senere denne mnd. Hundene mine fôres jo på V&H nå, og jeg har lurt litt på hvordan fôre de på tur. Vida kan jo få frysetørket vom som et alternativ de dagene det gjelder, mens Nirm ikke skal spise vom.... Eller vil V&H holde seg fra fredag til søndags morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på utstillingshelg i Harstad nå i april, og jeg hadde i grunnen samme spørsmålene som deg før vi reiste.

Jeg valgte å pakke ned dypfryste porsoner av V&H i en isboks og ha de liggende i bilen selv om det var 3-4 plussgrader ute.

Frokosten til søndagen var fortsatt kald og god da vi henta den inn.

Men nå er det vel sommertemperatur mange steder i landet, og da er det værre.

Litt upraktisk å dra med kjølebag på telttur. :ahappy:

Så da sliter man litt.

Tror jeg ville prøvd meg med dypfryst mat pakket sammen med 2-3 frosne kjøle-elementer om det er sånn at hundene dine ikke kan spise annen mat.

Jeg har valgt å fore halvt om halvt med V&H og Proplan rett og slett for å ha hundene tilvent et tørrfor slik at vi kan reise bort uten å ha med oss en hel fryser full av hundemat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Det kommer jo ann på temperaturen om det vil holde seg fra fredag til søndag. Hvis det ikke er steksol og Nirm ikke kan spise noe annet så ville jeg prøvd (men kanskje ta med vom eller tørrfor til vida?). Hvis du pakker inn vommen når den er dypfryst. Legg den tett sammen og pakk den godt inn i avispapir e.l. Det kan også være lurt å senke v&h'en(vanntett pakka) i en bekk e.l. når dere er ved teltplassen. Ellers er det jo sånn at varmebehandla mat, eller aller helst tørka mat, holder seg lenger enn rått kjøtt. Finnes det ikke noe annet han tåler som du kan tørke eller koke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Det er litt begrensa hva han kan spise pga levra. Og da var vom en av "verstingene"...

Lurer på om jeg skal prøve det... Om det blir surt, kan han jo bare spise mat jeg har med til meg egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal antakelig på telttur senere denne mnd. Hundene mine fôres jo på V&H nå, og jeg har lurt litt på hvordan fôre de på tur.

Nei og nei, Mikkel. Har du begitt deg inn på för debatten. Ikke bra, ikke bra :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...