Gå til innhold
Hundesonen.no

Du som har boxer

TrudeM

Recommended Posts

Hei!

Snuppå mi er fra Evalesco :ahappy:

Jeg brukte vel halvannet år før jeg landet endelig på dem, til tross for at jeg kjente innehaverne personlig. Etter å ha hatt en svært allergisk boxer først og merket hvor dårlig oppfølging kan være fra oppdretter, samt hvor lite hensyn enkelte oppdrettere tar til sykdom som ikke viser igjen på de offisielle testene, ble jeg svært kresen i forhold til både oppdretter og linjer.

Hvis du planlegger å kjøpe boxer vil jeg uansett råde deg til å undersøke grundig før du bestemmer deg ikke bare for oppdretter, men også for kull. Sjekk helse og gemytt både hos foreldredyr, og også deres søsken, besteforeldre, deres søsken igjen, avkom osv... Snakk med eiere av hunder av lignende kombinasjon. Seriøse oppdrettere formidler kontakt med disse med glede!

Vær også veldig oppmerksom på hvor mange hunder fra oppdretter som blir røntget, mentaltestet osv. For meg er frekvensen av slike undersøkelser foretatt av valpekjøpere en indikasjon på hvor nøye oppdretter følger opp, og ikke minst: oppmuntrer til å få flest mulig resultater for å kunne vurdere kvaliteten på oppdrettet sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Mine 2 flotte hvite fra er Boxerdalen

Ikke bare har de pene hunder ( mestvinnende oppdretter 3 år på rad ) men snille og friske også!

De holder til i Ørje i Østfold, jeg har fremdeles kontakt med min oppdretter etter 4 år og jeg har hvite Boxere så det er ikke dårlig, jeg er verken på utstillinger eller stiller hundene ut og er derfor kanskje ikke den beste valpekjøper`n en oppdretter kan ha :ahappy:

Dersom du er kun int. i rasen BOXER og er ikke utstillingsfreak, vil bare ha en trenings/tur/familie/bestekompis så kan det jo hende at du kunne tenkt deg en hvit Boxer ? I såfall, så har vi i snowboxer klubben satt sammen i samarbeid med oppdretterene en side med Snowboxer vennlige oppdrettere

Lykke til :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det alltid.. Så du bør kanskje prøve å komme litt inn i miljøet, bli kjent med noen boxer-eiere du føler du kan stole på og høre hva de har og si.

Men husk at det er mye sjalusi ute og går, og du vil kanskje ofte få subjektive svar. Mye grundig research kan du gjøre selv ved å bruke dogweb, for der kan du jo se både helse- og utstillingsresultater til ulike oppdretteres hunder og avkom.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boxere er så herlige. Ser meg selv om eier av en MINI boxer da jeg synes Boston terrier kan minne litt om en Boxer..

Vuderte boxer som rase, men endte på Boston terrier i første om gang. Men kunne kanskje tenkt meg en senre i livet.

Jeg har en venn som har ei tispe som venter valper nå rett etter 17 mai. Gleder meg til å kose og klemme. Og prøve å stå i mot fristelsen på å ta med meg en hjem. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boxere er så herlige. Ser meg selv om eier av en MINI boxer da jeg synes Boston terrier kan minne litt om en Boxer..

Jeg hadde Boston i 15 år før jeg kjøpte Boxer, og du har så rett så rett.. ikke bare i utseendet, men også generellt er Boston en mini-Boxer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...