Gå til innhold
Hundesonen.no

Bæreveske til valp?

Recommended Posts

Jeg leter etter en bæreveske som man kan bære med begge hender fri, men finner ikke det helt store utvalget. Grunnen til at jeg vil ha en veske hvor jeg kan ha begge hender fri, er at jeg må kunne gå med den voksne hunden i bånd samtidig og det blir veldig slitsomt med en vanlig skulderveske. Har sett litt på denne:

http://www.ekmpowershop3.com/ekmps/shops/d...sling-353-p.asp

Noen som har prøvd den? Er litt usikker på hvor komfortabel den er å sitte i for hunden? Det er snakk om en havanaisvalp, som ikke veier så mange kiloene.

Jeg må bare understreke at den først og fremst skal brukes før den kommende valpen blir stor nok til å gå ordentlige turer, og det er ikke meningen at hunden skal sitte i den så lenge om gangen. F.eks kan det være kjekt å ha til å bære valpen til steder i nærheten hvor vi kan være ute og kose oss i gresset eller til steder for miljøtrening, slik at valpen ikke er sliten før vi kommer frem.

Så vær så snill å ikke gjøre dette til en diskusjon om Paris Hilton og at "hunder har bein og kan bruke dem"! Når hunden blir utvokst, vil den få rikelig med morsjon hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den du linket til var fin den, det jeg hadde tenkt på var om jeg ble sliten i ryggen av å bære frampå magen slik, men en liten Havanais veier jo ikke stort.

Jeg synes forøvrig denne er litt kul http://www.diggidog.no/productdetails.php?...subkategori=106 den har litt lommer og slikt så du kan bruke den til å oppbevare mobilen, og diverse. Jeg vurderte å kjøpe den, men så fant jeg Sherpa bagen (som jeg enda ikke har fått kjøpt, lommeboken min bruker penger på andre ting hele tiden..... <_< )

Forøvrig har de Sling go på Zoosupply også, og denne http://www.zoosupply.no/Sherpa-Ryggsekk-p-16544.html kanskje litt bedre for ryggen? Akkurat denne http://www.zoosupply.no/Legs-Out-Pet-Carri...ke-p-16589.html er kanskje midt i blinken, men den har også litt vel høy Paris Hilton faktor for min del.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Hvis du skal bruke den bare når hunden er liten vap så kan du vel bruke en vanllig sekk. Jeg er så gammel at jeg hadde sekk med bæremeis da mine første hunder var små og skulle jeg på alt for lang tur for de så lå dem i sekken oppå en ullgenser og sov og da dem ble urolige så fikk dem komme ut igjen og dette var hunder av rasen flat couted retriever så dem var noe større. Fungerte fint det. hadde til og med valpen i sekken da jeg skulle sykle et stykke med hund og barn kjente godt da den begynte å røre på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den du linket til var fin den, det jeg hadde tenkt på var om jeg ble sliten i ryggen av å bære frampå magen slik, men en liten Havanais veier jo ikke stort. Jeg synes forøvrig denne er litt kul http://www.diggidog.no/productdetails.php?...subkategori=106 den har litt lommer og slikt så du kan bruke den til å oppbevare mobilen, og diverse. Jeg vurderte å kjøpe den, men så fant jeg Sherpa bagen (som jeg enda ikke har fått kjøpt, lommeboken min bruker penger på andre ting hele tiden..... <_< )

Forøvrig har de Sling go på Zoosupply også, og denne http://www.zoosupply.no/Sherpa-Ryggsekk-p-16544.html kanskje litt bedre for ryggen? Akkurat denne http://www.zoosupply.no/Legs-Out-Pet-Carri...ke-p-16589.html er kanskje midt i blinken, men den har også litt vel høy Paris Hilton faktor for min del.. :)

Sling-Go bæres vel mest på siden ved hoften. Kan sikkert bli litt sliten av det, men det er ikke så lange strekningene den skal bære heller. Valpen kommer sannsynligvis til å veie 2-3 kg i den perioden det er mest aktuelt å bruke veske. (Det ser forøvrig ut til å være en havanais - eller noe lignende - som sitter i vesken på bildet :) ) Den Camo-saken du linket til kostet en smule mer enn jeg hadde tenkt til å spandere nå :rolleyes: Jeg vil heller ikke bruke så mye penger på sånt før jeg vet hvor stor han blir. Mange vesker har en begrensning på 4-5-6 kg. Han kommer sannsynligvis ikke til å bli like stor som Isak, men han kan bli 6kg +.

Den Legs Out-saken skal vi IKKE ha :) ! Det kan da ikke være bra for ryggen til hunden å sitte på den måten? Ser fryktelig unaturlig ut.

Jeg ville valgt ryggsekk til lengre turer eller til sykling, men til parkbruk syns jeg det er greit å ha valpen hvor jeg kan se den og hvor det er enkelt å ta hunden ut og oppi igjen. En helt vanlig bag, som ikke er spesielt beregnet på hund, kan kanskje også være brukbar.

Til sykling kunne jeg forsåvidt ha tenkt meg noe sånt som dette: http://www.petshopgirls.no/html-sider/Shop...ykkelvesker.asp . Men det får vi heller se på etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sherpabagen til min lille, ingen over, ingen vedsiden er min dom. Men, jeg kjøpte min pga. sykdom hos hunden. Skulle jeg hatt den til kun det du nevner, så hadde jeg gått på plantasjen ol. og kjøpt en billig sak til et par tre hundre kr som har skulderstropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...