Gå til innhold
Hundesonen.no

Sosialisering


TrudeM

Recommended Posts

Blondie er med meg stort sett dit jeg skal.. Hun er med til butikken, på toget når jeg skal hente/levere sønnen min i Oslo, på bilturer, opp i byen på lørdager og hun har tråkket inne på Oslo S og opp og ned Karl Johan og hun har vært med meg på kafeer og på pub (hun var så liten at hun sov i en kurv med teppe over seg :P ) Og da hun var helt bitteliten lå hun tullet inn i et pledd i kurven under barnevogna :P .. Vi går også på miljøtrening hver uke i den lokale hundeklubben her.. Jeg er av den oppfatning at det er viktig å sosialisere de mye det første året og at det er det første året du legger grunnlaget for hvordan hund du skal leve med de neste 10-15 årene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynelsen da vi fikk valpen var hun med over alt, uansett hvor vi dro, dro vi på byen var hun med inn. dro vi og handla ble hun med inn ( måtte gjemme hun litt da, så ikke andre så hun, men sosialisering er det jo uansett da hun hører andre lyder :P ) også dabba det litt av, så hun har ikke vært med så mye bort siden hun var 4 mnd ( altså, da mener jeg inn på byen osv osv.. ) og vi ser jo hvordan det endte.. nå når vi er på utstilling hopper hun nesten NED av bordet... så hun må sosialiseres litt mere med ukjente folk og lære å bli håndtert av ukjente mennesker..

Men begynn me en gang du har fått valpen vil jeg si da.

Da Silver var valp, så var han med over alt uansett, da tok vi ikke pause en gang, og han løper rett bort til fremmende folk og koser seg nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min var valp hadde jeg med meg hunden dit jeg gikk. Om jeg skulle ut ble henne med meg overalt. Trappet gradvis mer og mere opp i situasjoner for å tilvenne hunden verden i større og større grad. Venne seg til biler,trafikk,andre hunder,mennesker og lyder osv - ja you name it. Brukte lang tid på sosialisering,det er utrolig viktig å bruke mye tid på denne i valestadiet,slik at hunden i senere tid ikke blir en nervæs og usikker hund. Jeg er nå usikker på akkuratt hvor lang tid jeg brukte på det,fordi det hele er en prosess som tar mye tid å trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...