Gå til innhold
Hundesonen.no

Agria forsikring

Car00line

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal da forsikre hunden min, men hva er lurest å ta?

Agria Optimal Veterinærforsikring dekker per forsikringsår opptil

45 000 kroner til undersøkelse og behandling til det året hunden fyller sju år

5 000 kroner til rehabilitering

2 000 kroner til medisiner ved akutte sykdommer eller skader

minst 25 000 kroner for undersøkelse og behandling av den gamle hunden

eller

Du får erstatning med hele livsforsikrings­beløpet hvis hunden

dør

skades eller blir så syk at en veterinær mener at den må avlives

forsvinner eller blir stjålet

?

Er vel større sjanse for at hun skader seg enn at hun dør..? :whistle: (ville jeg tro)

Skrevet

begge?Akkurat Nå har jeg ikke mine forsikret... men da jeg hadde dem forsikret før, hadde jeg både vetrinær og dødsforsikring.

Skal du bare ha en av dem,så er jo Vetrinær det man bør satse på da så klart.

Skrevet

Jeg ringte til Agria nå for å høre angående min egen forsikring. Jeg har den beste forsikringen på Agria. Dødsforsikring og helseforsikring. Jeg betaler ca 1900 i året. Har betalt nå hvert halvår. Om man så vil forsikre begge deler,noe som er lønsomt men ikke føler at man har råd så kan man faktisk dele det opp med faste trekk,endten å betale i kvartalet eller med måntlig beløp. Da er det ikke så mye det er snakk om i måneden. Det er å anbefale det også.

Skrevet

Ja, har veldig lyst å ta begge deler. Vet jo aldri liksom. Så er det typisk meg og være uheldig.

Veldig greit med oppdeling i betalingen! Men siden vi får 10% rabatt om man er reg. i NKK så skal jeg gjøre det imorgen. Hehe, følte meg nesten grisk nå, men da sparer jeg de 10% til noe annet fornuftig :)

Er jo rundt valpen min hele tiden, så den klarer nok en dag eller to til. (håper jeg)

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men kan jeg spørre om noe?

Jeg har agria forsikring og den er betalt osv for flere måneder siden, men jeg har ikke fått noe tilbake melding.

Ikke noe sånn velkommen til agria, eller en bekreftelse på at den er betalt.

Er dette normalt??

Skrevet

jeg har ikke fått noen sånn tilbakemelding heller fra agria, tror det er normalt :) Mine er i allefall forsikret, har brukt de ett par ganger allerede alt :)

Skrevet
jeg har ikke fått noen sånn tilbakemelding heller fra agria, tror det er normalt :) Mine er i allefall forsikret, har brukt de ett par ganger allerede alt :)

Okei takk det var bra!

Begynnte å bli litt sånn smånervøs her nemlig.

Skrevet

Veterinærforsikringen er jo det du trenger! Altså en av dem som heter Maksimal eller Optimal.

lLivsforsikring er jo en tilleggsforsikring. Den er ikke dyr, tror jeg betaler 150 kr elns i året for den..

Skrevet
Okei takk det var bra!

Begynnte å bli litt sånn smånervøs her nemlig.

hehe :) Ikke noe å bli nervøs over :) alt er i ordn her i allefall :D

Skrevet
Veterinærforsikringen er jo det du trenger! Altså en av dem som heter Maksimal eller Optimal.

lLivsforsikring er jo en tilleggsforsikring. Den er ikke dyr, tror jeg betaler 150 kr elns i året for den..

Åja, men da så. Tror jeg skal ha begge to ja, er sikrest det :)

Skrevet

Tror Blondie har optimal (er oppdretteren som har ordnet det. .Bare betaler jeg :) ) Men mener å huske hun sa at hun hadde døsdforsikring, vetrinær forsikring for 30 000, rehablititerings forsikring for 10 000 og avls forsikring som dekker inntil 2 keisersnitt.. Jeg betaler 1300 kr i året. Men jeg får det billigere fordi hun får rabatter fordi hun er oppdretter og har gode avtaler med Agria. Blondie står jo også på oppdretteren på stamtavla fordi jeg har henne på for..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...