Gå til innhold
Hundesonen.no

Belcando


helle

Recommended Posts

Jeg fik nok foderprøver fra dem på udstillingen, så Charlie kunne teste det ud i en uge, nomalt kan han ikke lide vådt foder, og jeg prøver kun hvis jeg kan fodre ham i mere end 2-3 dage, da hen fodøjer sit foder hutigt og spyr mavesyre, når hans mave er tom selvom han får mad 3 gange om dagen, han var ekstemt glad for det og det røg lige ned, selvom jeg blødte det op med vand, og jeg havde ingen problemer, med at han fordøjede det for hurtigt/spying.

Så jeg overvejer at skifte til det, da det er over 80% økologisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg overvejer at skifte til det, da det er over 80% økologisk.

Hvor finner du opplysninger om dette og hvordan kan de dokumentere dette? Jeg trodda at enten er et produkt økologisk eller så er de det ikke. Dessuten så har vel det veldig liten betydning for om et for er bra eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner du opplysninger om dette og hvordan kan de dokumentere dette? Jeg trodda at enten er et produkt økologisk eller så er de det ikke. Dessuten så har vel det veldig liten betydning for om et for er bra eller ikke.

Grunden til at det kun er 80 % økologisk er at der er fiskemel i det, fiskemel kan ikke kaldes økologisk, men ellers er de andre ingredienser der er i dyrket på deres økologiske farme i tyskland.

Deres farme har økologisk klassificering, og i EU kan en farm ikke kaldes for økologisk, bare fordi man ønsker det.

Økologisk kød der sælges her i Norge kan man godt kalde, at det faktisk også kun er 80% økologisk, da foderet de får, er kun de 80% af det økologisk, da der ikke dykes nok økologisk her i landet.

Men nej man kan ikke bestemme om et foder er godt ud fra om det er økologisk, men nu kender jeg andre der fodrer på det og har fodret deres hunde på det et stykke tid, og jeg har læst indholdfortegnelsen på foderet og næringsfakta, og det at fodre med økologisk mad, er en holdningsbestemmelse.

Jeg har tidligere fodret mine hunde økologisk før jeg flyttede, de blev fodret med råt kød og økologiske grøntsager der var lavet til hund og købt i 15 kg sække og det er min holdning, der gør det, at ligesom at usprøjtede ting for mennesker er sundere i længden, så mener jeg også at det må være det samme for mine hunde, men det har bare ikke været muligt for mig, mens jeg har boet her og dette er det første "økologiske" jeg finder, som den ene af min hunde både har lyst til at spise og kan tåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på denne Belcando tråden, mine hunder har brukt dette fôret i snart ett år, lite avføring, og faktisk lite lukt av dritten (noe som produsenten faktisk reklamerer for)

Så fôret passer utmerket for mine hunder ihvertfall, pelsen og musklene utvikler seg bra- min tispe fikk cert og Bir på siste utstilling.

Du får fôret levert på døren om du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god erfaring med B. Har benyttet dette foret ett par mnd. nå - har forsøkt div. for, har en hund som er følsom / kløe etc. Bruker Lam/ris varianten og det har fungert svært godt. Har tidligere vært innom de fleste av de annerkjente merkene, også VH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakkede med dem på standen på NKK Bergen, og fortalte dem mit poblem med at Charlie fordøjer sin mad hurtigt og deraf spyr mavesyre(alt efter hvilket foder han får) om natten når maven er tom, selvom han får 3 måltider om dagen, så det derfor for mig er vigtit at prøve foder over 4-7 dage og ikke kun på et par måltider, og resultatet var at jeg fik nok prøver til at fodre ham i en uge, så jeg kunne afprøve det ordentligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også kjøpt dette til mine nå, sleit med matlyst på doffen.. men dette går ned på høykant :) Ikke merket noe negativt med dette foret , pelsen er blank og de er fine i magen.. veldig fornøyd så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg bestillte prøvepakkninger fra Belcando til hunden min jeg inne på handlers. Må si at suksessen var kjempedårlig. Frøkna nektet å spise fôret sitt. Etter 2 dager og henne enda ikke ville røre det kastet jeg hele skiten. Så da måtte jeg tilbake på annet mat jeg har gitt henne. Synes ikke at det er så bra som alle skal ha det til,når bikkja nekter plett å spise på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestillte prøvepakkninger fra Belcando til hunden min jeg inne på handlers. Må si at suksessen var kjempedårlig. Frøkna nektet å spise fôret sitt. Etter 2 dager og henne enda ikke ville røre det kastet jeg hele skiten. Så da måtte jeg tilbake på annet mat jeg har gitt henne. Synes ikke at det er så bra som alle skal ha det til,når bikkja nekter plett å spise på.

Sådan er det med alt foder, ikke alle hunde spiser det, da de har hver deres smag, ligesom vi har, og ikke alle hunde kan tåle det samme foder, så det er jo bare at prøve sig frem og finde favoritterne eller hvad der nu fungerer for din hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...