Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjørestrikk som holder..?


Recommended Posts

Nå har han gjort det igjen, slitt ut et kjørestrikk. Denne gangen et halvt år gammelt strikk av typen Breeders, som gikk rett av. Lille Fenrisgutten begyner å bli en stor og sterk hund, og han ELSKER å trekke. Men nå er jeg lei av strikk som ryker! Dessuten er det vondt og farlig.

Har noen erfaringer med strikk som holder store sterke voffser? Max lengde 3 meter.

Foreløpig har vi brukt opp disst typene; DETTE og DETTE

Har også vært på biltema og sett på slepe-tau, men de synes jeg har for mye strikk, og de er ikke særlig gode å holde i om man skulle ha behov for å ha dyret av magebeltet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Vel, jeg har ikke noe forslag til sterk snørekjøringsline du får kjøpt, men hvis du kan spleise hulflettau kan du lage deg en supersterk en. Min har holdt i flere år med snørekjøring med to hunder. Jeg har laget av 10 mm hulflettau (som er det samme man ofte bruke i midtlinene i hundespann, så den tåler glatt trykket fra 10 huskyer) og så har jeg lagt inn en sånn strikk som har hundrevis av tynne strikker inni seg (skjønner du hvordan jeg mener? litt dårlig forklaring kanskje). Da kan du bestemme selv hvor mye strikk du vil ha i den og hvor lang du vil ha den. Hulflettau får du kjøpt her, men nå så jeg at de bare hadde 6 mm (jeg har kjøpt på altmuligbutikk i Finnland jeg). forresten så har de jo snørekjøringsstrikk til salgs der også. Hvordan den er vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Da jeg skulle kjøpe strikk til Vorsteh så var jeg uheldig med det første og det andre men nå har jeg et som holder tror jeg. Dem er av samme type alle sammen men jeg var borti noen med dårlig strikk rett og slett så var strikken morken og det var sant strikk som er breitn og smalt med tydelig strikk i midten. Jeg har også snakket med en som selger sanne og han sa sem har en tendens til å gå i eller rundt sømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som driver med polarhunder eller sledekjøring rundt deg.?

De vet å få tak i riktig utstyr, eventuelt så lager de også strikker og komplette kjøreliner for sledene selv...

Vi får laget strikk på bestilling, lengde, farge og slikt får vi bestemme selv...

Billigere en dyrebutikken er det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..bestill hos seleverkstedet, det holder:)

http://www.seleverkstedet.no/

Eller kjøp metervis med kun strikk, slike som er nevnt lenger opp. De med mange tynne strikk inni og lag selv <_<

Mener du får det både på biltema og maritim...

ps. søster har nytt belte med strikk i selve belte, og er kjempefornøyd med det. Da bruker hun bare vanlig bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Vel, jeg har ikke noe forslag til sterk snørekjøringsline du får kjøpt, men hvis du kan spleise hulflettau kan du lage deg en supersterk en. Min har holdt i flere år med snørekjøring med to hunder. Jeg har laget av 10 mm hulflettau (som er det samme man ofte bruke i midtlinene i hundespann, så den tåler glatt trykket fra 10 huskyer) og så har jeg lagt inn en sånn strikk som har hundrevis av tynne strikker inni seg (skjønner du hvordan jeg mener? litt dårlig forklaring kanskje). Da kan du bestemme selv hvor mye strikk du vil ha i den og hvor lang du vil ha den. Hulflettau får du kjøpt her, men nå så jeg at de bare hadde 6 mm (jeg har kjøpt på altmuligbutikk i Finnland jeg). forresten så har de jo snørekjøringsstrikk til salgs der også. Hvordan den er vet jeg ikke.

Nå kom jeg over en nettbutikk som har hulflettau i 10 og 12 mm også. Brukshunden har. Når jeg tenker meg om lurer jeg på om det ikke var 12 mm jeg brukte. Husker ikke helt, men ingen av disse klarer du å ryke før etter lang hard bruk i mange år hvis du spleiser skikkelig. Strikken blir nok slapp lenge før tauet ryker, men fordelen med å lage selv er jo at man kan bytte ut og reparere (og det er billigere). Tror forøvrig de strikkene er ganske holdbare også. Så hvilken du bruker kommer nok mer ann på hvor tjukk strikk du har, for du må jo få festa trikken inni tauet.

Og seleverkstedet har selvfølgelig både strikk og tau i alle tykkelser. Du kan jo høre om de selger ferdige kjøreliner laget av hulflettau med innfelt sånn strikk med masse strikker inni. Det gjør de sikkert. De er flinke til å lage akkurat det man spør etter :lol:

(...)

Eller kjøp metervis med kun strikk, slike som er nevnt lenger opp. De med mange tynne strikk inni og lag selv <_<

Mener du får det både på biltema og maritim...

ps. søster har nytt belte med strikk i selve belte, og er kjempefornøyd med det. Da bruker hun bare vanlig bånd.

Jeg vet ikke hvor lurt det er å bare bruke strikk. Da får du voldsom strikk i lina, men å legge inn en bit av sånn strikk i hulflettau som jeg nevnte lenger opp fungerer ypperlig. Biltema og maritim burde ha sånn strikk ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...