Gå til innhold
Hundesonen.no

Rimelig kløv


Mud

Recommended Posts

Den fine palisades kløven er ubrukelig etter at selen forsvant under et lite bilkræsj vi hadde i fjor høst og nå er jeg på utkikk etter en billig og helt grei kløv. Den trenger ikke være speisellt bra, rett og slett fordi vi ikke skal bruke den særlig mye. Mer sånn 4-5t turer og Loke skal bare få bære maten sin til 1-2 netters overnatting og jeg antar den ikke blir brukt mer en 4-5 ganger i løpet av sesongen. Han er en elendig kløvhund for å si det mildt så fint hvis kløven er så noenlunde vanntett, eller i det minste ikke trekker vannet skikkelig til seg og blir blytung (ja, han ruller seg i alt som finnes av vanndammer - med eller uten kløv) og den bør ikke være for vaglete. Noen forslag? Så de hadde en rimelig en på FK butikken, tror det var Kennel kløv, er den noe tess?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde Kennel kløv til forrige hunden, var ikke videre fornøyd.

Synes ikke den satt optimalt på han, dessuten var feste-systemet under magen klumpete.

Vet ikke om noe billig alternativ, har selv tittet litt på Laika-kløven, men registrete ikke prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte som har brukt Kennel kløv, har vært så heldige med en at de har måtte bære tingene selv etter noen bruk. Har ikke Loke hatt noe problemer med ryggen, eller husker jeg feil? I så fall ville jeg gått for en kløv av litt bedre kvalitet enn Kennel sine (Breeders er akkurat samme greia).

Nes Sledeverksted selger noen. Og så har du jo de som selger det Togo kløvet. Husker ikke hva de heter (Selehundverkstedet?). Hadde heller sjekka opp på de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte som har brukt Kennel kløv, har vært så heldige med en at de har måtte bære tingene selv etter noen bruk. Har ikke Loke hatt noe problemer med ryggen, eller husker jeg feil? I så fall ville jeg gått for en kløv av litt bedre kvalitet enn Kennel sine (Breeders er akkurat samme greia).

Nes Sledeverksted selger noen. Og så har du jo de som selger det Togo kløvet. Husker ikke hva de heter (Selehundverkstedet?). Hadde heller sjekka opp på de...

*ler* Jeg har vært så heldig med min gamle Kennelkløv (som forøvrig var temmelig ny) at jeg måtte bære tingene selv.. en liiiten strek i planen når man er langt til fjells og allerede har mer enn nok i sin egen ryggsekk :rolleyes:

Desverre er det sånn at en god kløv koster, og siden du ikke bare skal på enkle turer til og fra butikken så synes jeg at du burde unna bikkja en god kløv. Noen er fornøyde med Laika, mens andre synes at de klipper litt for mye i skulderpartiet når man tvinger veskene ut fra albuene på hunden.

Har Gresshoppa også, og den sitter sånn halvgodt på hunden. Savner bla en til rem under buken som hindrer kløven i å skli så mye fram som den gjør. Måtte sy kløven etter 3* helgetur, og jeg har en hund som er temmelig "kløvklok" og snill med kløven...

Til huskyen hadde jeg kløv fra hundekjørerverkstedet som jeg var superfornøyd med, men den er desverre for stor til gutten min. Hundekjørerverkstedet ser også ut til å være lagt ned nå (?).

Etter mye fram og tilbake (blant annet sett på Nes sledeverksted sin, men savner noe som tvinger ut veskene fra albuene) venter jeg nå på Togo-kløven fra seleverkstedet (forbedring av den jeg hadde til huskyen). Etter planen skal den dumpe ned i postkassa i løpet av mai :)

vet ikke om du ble så mye klokere av dette? dyrt=bra... er min erfaring :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Hundekjørerverkstedet ligger i forhistorien til Seleverkstedet etter hva jeg er blitt fortalt av Seleverkstedet, san kort fortalt så er Hundekjøreverkstedet nedlagt. Men jeg også var veldig fornøyd med kløven derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd en del kløver, altså prøvd på, ikke kjøpt og brukt, og har vel omtrent samme bruk som du beskriver (også rulling i vann... :) )

Jeg har ennå ikke funnet en ferdig-produsert kløv som sitter bedre på Snorre en Palisades-saken... Altså, da med tanke på at hunden ikke skal bære særlig tungt eller særlig langt... Jeg liker at veskene ikke er så store, og at selen sitter ordentlig, og ett stort pluss at veskene lett kan tas av selen...!

Vi startet med Kennel-kløven, men den var heeeelt ubrukelig... (mulig også litt stor?). Den satt overhodet ikke bra, og veskene var alt for store (etter min smak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Kennel kløv liggende ett eller annet sted. Har aldri brukt den, men er det så elendig? Den ser jo helt fin ut?

Jaja jeg får investere i en slik fin Palisades sak da :icon_redface:

Mye som ser fint ut som ikke er brukanes.

Personlig så synes jeg, ja - det er så elendig. Det merker man lett når man skifter over til et bedre merke i det minste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Vi har en Kennel kløv liggende ett eller annet sted. Har aldri brukt den, men er det så elendig? Den ser jo helt fin ut?

Jaja jeg får investere i en slik fin Palisades sak da :icon_redface:

Hehe prøv den først da. Det kan jo hende den sitter bra på din hund. Og da er det jo ingen vits i å kaste den og kjøpe ny. Jeg har forøvrig like dårlig erfaring med kennelkløven som flere andre, så jeg har en veldig lite brukt kennelkløv til salgs :rolleyes: Den satt ihvertfall veldig dårlig på min hund. Andre "billig"kløver har jeg ikke prøvd. Men seleverkstedet sin er god, men dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundekjørerverkstedet ligger i forhistorien til Seleverkstedet etter hva jeg er blitt fortalt av Seleverkstedet, san kort fortalt så er Hundekjøreverkstedet nedlagt. Men jeg også var veldig fornøyd med kløven derfra.

Ja, Navjord og Reinertsen utviklet vel kløven i lag (i følge N.), mens Seleverkstedet har utviklet kløven litt mer i senere tid.

forresten.. Kløven til seleverkstedet blir ikke så dyr om man bestiller stort... Ble vel 25 seler, 5 kløver, noen svartsekker med potesokker samt litt linesett og annet, og da var ikke kløvprisen noe avskrekkende på noen måter :ahappy:Ei veninne av meg har en del huskyer, så jeg hiver meg med når jeg skal ha sele®, potesokker og annet utstyr til bikkja :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...