Gå til innhold
Hundesonen.no

Blondie (hvit dvergschnauzer)

Blondiemamma

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • Svar 212
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

I dag har vi vært på utstilling på Kongsberg :) Og Blondie tok sitt første cert og ble BIR :wub:

Sånn ser kritikken hennes ut:

Korrekt type, Bra hode, Pelskvalitet er grei. Super overlinje, Excellent vinkler forran og bak. Beveger seg bra

08112008195735A2cwX2OSereE.jpg

081120081957372FuR1q5LUtPS.jpg

081120081906XrVdXypI9td5x2VUgI.JPG

Skrevet

Søtr Blondie! :) Jeg får vell lage en tråd til Gulla snart også! :wub:

Men er hun barbert, eller må jeg bruke brillene mine mer? :)

Skrevet
Søtr Blondie! :) Jeg får vell lage en tråd til Gulla snart også! :wub:

Men er hun barbert, eller må jeg bruke brillene mine mer? :)

Hun er bare barbert der de skal være barbert (kinn, hals, under magen osv) Resten er hun nappet og klippet til ja...

Skrevet

Da må det være bildene som lyver, for hun er riiimelig langhåret nå.. :P

Men pelsen er jo hvit, så kan jo være at det er vanskelig å se :P

Bildet er noen mnd gammelt, men hun er ca lik i pelsen

20072008205946u7FE4h6Y7lYx.jpg

• 4 weeks later...
Skrevet

Julen nærmer seg og Blondie har måtte posere litt i nissedrakten sin i dag ;)

101220082151OQftthnncU3oXRgYOq.JPG

101220082112GbUGv6WjdODMkcmA4u.JPG

NEI.. Dette er IKKE gøy! <_< (:P)

10122008213862yFfg6OYNCc8FJQDl.JPG

101220082159WmeRi5FJZHdBuZQsSp.JPG

1012200821414KIEjwMcBTuOvOdMbB.JPG

It's hard to be a nissehund

101220082124BIyfoqCjqi4MTyrg6S.JPG

Og så ble Blondie nappet i går, så hun er riiimelig snua ved øra om man kan si det sånn :P

101220082144ybmQhxtOVMFcQWzdyI.JPG

101220082125XmWDlJCfOZFVUNkZKE.JPG

synes ikke så godt, men hu er rimelig barbus ja..

101220082109zTaEz4uwlbQI3pvS32.JPG

I morgen er jenta mi 1 ÅR også :)

Skrevet
Nakenhunden jo ;)

Søt hun var med nissedrakt! Jenta til tante det.

Det er absolut kledelig med litt mere pels ja :P Men nå blir jo pelsen mye striere og finere når den vokser ut :P Ja ikke sant hun var søt med nissedrakt.. Blondie synes tante kunne kommet å reddet henne fra julenisse "mishandlingen" :)

Skrevet

Fin da :-) Lille nisseblondie. :)

Hun kommer til å fryse på ryggen stakkar.... Eller, du hadde sånt fint rosa dekken til henne du?. ;)

Skrevet
Fin da :-) Lille nisseblondie. :)

Hun kommer til å fryse på ryggen stakkar.... Eller, du hadde sånt fint rosa dekken til henne du?. ;)

Nei ikke rosa. Men hun har et sort tykt dekken, et tynnere ulldekken og den overtrekksdressen du så på lørdagen. Så hun skal nok slippe å fryse :P

Skrevet
Helladussen! Nissehund OG nakenhund :P Vakreste Blondie!

Gleder meg til å se henne når pelsen vokser litt ut igjen, spennende å kjenne forskjellen ;)

Ja DET gleder jeg meg til også :) Hun ble mye striere i pelsen sist vi nappet henne, så håper det blir endel hakk striere denne gangen også :P

Skrevet
Så nydelig barbus og nisse Blondie.

mange voffse fra Cesar

Takk for det :P

Blondie sender en slafs tilbake til Cesar :P

og hvis folk lurer på om Blondie har til vane for å være på kjøkkenbordet mitt siden de fleste bildene av henne blir tatt der, så kan jeg bare opplyse om at det er der det er best lys, så derfor blir det til at bikkja havner på bordet under fotoseansene ;) (satt å tittet igjennom tråden og fant ut at folk må begynne å lure... :) )

Skrevet
Fine bilder :) Det så kaldt ut å være så ned nappet nå;)

Ja det er ikke mye varmt ute nå.. Men hun har flere dekkener, så vi pakker på henne ute :P

Gratulerer så mye med ettårsdagen, Blondie!

Blondie takker :P

• 1 month later...
Skrevet

Her var det visst en stund siden jeg har oppdatert gitt.. :D Får legge ut flere bilder av henne snart, men her kommer det helt nyeste av henne. En nyvasket Blondie. Trenger bare en liten klipp og en barbering nå så er vi klare på NKK i Bø i Telemark :yes: Bildet er tatt med mobil, og hun står ikke akkurat så pent oppstilt men.... Ikke så lett å stille opp og være fotograf på en og samme tid :)

Frøkna begynner å bli mere voksen, og jeg ser når jeg sammenligner bilder at hun begynner å få skikkelig langt skjegg nå :blink:

080220091355047h3LiBv4m2du.jpg

Skrevet
Minner meg om da jeg passet hunden til venninna mi, og ta tok katten vår sengen hennes. :rolleyes:

Blondie var forresten kjempesøt! :blink:

Takk for det :) Ja de er noen raringer dise dyra :yes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...