Gå til innhold
Hundesonen.no

Blaze har startet A-spor


Guest Jonna

Recommended Posts

Da var sesongen i gang, og jeg håper ikke dette legger grunnlaget for nivået resten av året. Det var ikke direkte dårlig, men vi kan så mye bedre

Sånn helt kort: 511p og Godkjent A-spor

Startet med sporet som var ett 10 oppsøk, riktig vei også snur hun og kommer tilbake til meg "Halla! Jeg fant ett spor jeg!" Jeg må da sende henne fra meg og ut til sporet igjen hvor hun da velger bakspor..... Jeg viste jo ikke at hun hadde riktig vei med en gang.

Hun brukte jo 100m på å feste seg ordentlig i sporet også bare la hun på som en gærning! og resten av sporet prøvde hun å galloppere. Så hun prøvde å løpe så fort hun kunne og jeg holdt igjen som en gærning! At vi i det hele tatt kom inn med 6 pinner er helt utrolig Selv fikk jeg 3 heftige vannblemmer..

Og den stilen fortsatte vi i... Blaze ordner selv og trenger ikke gjøre som mor egentlig vil.

Her er nå karakterene:

Fri ved fot: 9,5 (trege sitter)

Innkalling: 7 (dk på stå momentet)

Fremadsending: 7 (treg inn, treg ut) (sånn rundt her kjente jeg at pulsen økte litt......)

Kryp: 9,5

Hals: 9 (urolig)

Hopp o hinder: 9,5

Apportering metall: 9 (svak tempo inn)

Tung apport: 8 (reiser seg før komando) (når jeg stilte meg inntil så reiste hun seg og hun skulle ikke sitte igjen!)

Stige; 10

Fellesdekk: 10

Feltsøk: 5 (2 gjenstander, løper mye)

Sporoppsøk: 6,5 (retunerer til fører, bakspor)

Spor: 8 (6 pinner)

Så har jeg funnet mange bra unnskyldninger på veien hjem:

  • Det er 20 grader ute, og det er første økten hennes i sol i år.
  • Jeg forventer at hun løper hvert øyeblikk
  • Hun er sur pga hun måtte sitte i bilen i går

Kom vist ikke på meg jeg. Men problemet er jo at Blaze har aldri reagert på varme, jeg har aldri registrert noen problemer med å jobbe med henne i forbindelse med løpetid. Og det siste blir jo en ekstrem menneskelig gjøring av henne og at hun er lang sint.. Tror jeg dropper alle unnskyldningene jeg.

En annen trøst er jo at dette er første gangen jeg har opplevd å ha følesen av at Blaze ikke sammarbeider og kjører eget løp. Så vi får håpe det er ett engangstilfelle. Vi skal prøve igjen 24.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - Jeg kan egentlig forstå at du er skuffa, fordi du veit hun kan bedre. Men så syns jeg at hun går så bra allikevel at du burde være fornøyd. Det er heldigvis bare en hund og ikke en maskin, så noen dårlige dager må hun få ha og? :icon_redface:

Og jeg er ganske sikker på at dette ikke legger grunnlaget for nivået resten av året. Det er både Blaze og du for gode til.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Folk som har fått karakterer i alle øvelsene og som går høyeste klasse uten en 0 i årsdebuten sin, har ingen rett til å sutre, så medfølelse får du ikke, men tvert i mot en gratulasjon. Lykke til på neste stevne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - Jeg kan egentlig forstå at du er skuffa, fordi du veit hun kan bedre. Men så syns jeg at hun går så bra allikevel at du burde være fornøyd. Det er heldigvis bare en hund og ikke en maskin, så noen dårlige dager må hun få ha og? :D

Og jeg er ganske sikker på at dette ikke legger grunnlaget for nivået resten av året. Det er både Blaze og du for gode til.. :D

Takk, endelig noen som nesten forstår meg :D Nei, Blaze får ikke lov til å ha dårlige dager, og jeg har vel egentlig ikke lov til å bli irritert heller. :rolleyes: Så vi er nok ikke maskiner noen av oss...

Folk som har fått karakterer i alle øvelsene og som går høyeste klasse uten en 0 i årsdebuten sin, har ingen rett til å sutre, så medfølelse får du ikke, men tvert i mot en gratulasjon. Lykke til på neste stevne!

Takk.... men det var medfølese jeg ville ha da :(

Lykke til er tatt vel i mot og vi håper på å nappe oss ett trinn høyere neste gang enn hva vi har oppnådd før. Målet er å ligge jevnt på Cert poeng så langt (om vi ikke får cert hvergang kan jeg leve med :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...