Gå til innhold
Hundesonen.no

Bill mrk: Treff i Grenland?

Lemen

Recommended Posts

Skrevet
torsdag litt utpå ettermiddagen, fredag før kl 16, og lørdagen litt utpå dagen. På søndagen er jeg på NKK Kr.sand, ellers ettermiddager generelt

Jeg er ledig på de sammen tidspunktene. :ahappy:

Skrevet

Evnt torsdagsmorgen en gang? Da er det sikkert helt 100% fritt for andre.

Eneste er at jeg må være hjemme igjen til kl 11:00, må desverre delta i 1.mai toget i år også, men kan jo hende at dere bare vil rusle bort i byen en tur da, sikkert flott trening for hundene med folk, bråkete korps og div. Og hvis de er litt slitne etter tur fra før :drool:

Camilla, skal du flytte hit? I såfall må vi starte fast ringtrening :whistle:

Skrevet

Eneste er at jeg må være hjemme igjen til kl 11:00, må desverre delta i 1.mai toget i år også, men kan jo hende at dere bare vil rusle bort i byen en tur da, sikkert flott trening for hundene med folk, bråkete korps og div. Og hvis de er litt slitne etter tur fra før :)

Camilla, skal du flytte hit? I såfall må vi starte fast ringtrening :drool:

Torsdagsmorgen halv 10? Skal vi møtes ved Hovengasenteret, så kan vi se om vi går i skogen eller om vi tar en tur til byen?

Om dette ikke passer for (Soppen)Camilla så er Sølve og jeg ledig for tur på Hovenga på lørdagen også vi. :whistle:

Skrevet

Passer godt for meg, kan høre med mamma hvem vei vi kjørte sist så kan dere kjøre etter/sitte på? Aris har godt av å strekke litt på beina om morgenen... :whistle:

Skrevet

Eneste er at jeg må være hjemme igjen til kl 11:00, må desverre delta i 1.mai toget i år også, men kan jo hende at dere bare vil rusle bort i byen en tur da, sikkert flott trening for hundene med folk, bråkete korps og div. Og hvis de er litt slitne etter tur fra før :D

Camilla, skal du flytte hit? I såfall må vi starte fast ringtrening :D

Jeg har flyttet til utafor Skien jeg nå! Så jeg har ikke nett, derfor var det flaks at jeg kom innom nå. jeg starter GJERNE med fast ringtrening, Nemi trenger det kjempemasse!

Torsdagsmorgen halv 10? Skal vi møtes ved Hovengasenteret, så kan vi se om vi går i skogen eller om vi tar en tur til byen?

Om dette ikke passer for (Soppen)Camilla så er Sølve og jeg ledig for tur på Hovenga på lørdagen også vi. :whistle:

Jeg kan komme torsdag halv ti! Da er jeg trøtt da, men det gjør ingenting! ;)

Bytur er også flotters. Men siden jeg ikke har nett, kan en av dere ringe eller sende sms om det blir forandringer? Hvis ikke jeg hører noe, så er jeg på Hovenga halv ti i morgen. :drool: 92887147.

Ja, hvis dere vil ha miljøtrening rundt hunder og hester på gård med masse folk og bråk, så er det bare å rope ut, jeg liker å få besøk! :)

Skrevet

Okei, dere. For det første, TUSEN takk for tur, det var kjempekoselig! :D

For det andre - jeg er dum. :( Jeg glemte kameraledningen så får ikke lagt ut noen bilder nå, for jeg får de jo ikke inn på pc'en. :rolleyes: Men jeg SKAL få de inn snart. Seinest søndag, men håper på før det. :wub: Rekker det kanskje på fredag. Sorry! Dere har så kule bikkjer. Takk for at dere hjalp meg å få trimma Baghera litt! ;)

Skrevet
Okei, dere. For det første, TUSEN takk for tur, det var kjempekoselig! ;)

For det andre - jeg er dum. ;) Jeg glemte kameraledningen så får ikke lagt ut noen bilder nå, for jeg får de jo ikke inn på pc'en. :rolleyes: Men jeg SKAL få de inn snart. Seinest søndag, men håper på før det. :wub: Rekker det kanskje på fredag. Sorry! Dere har så kule bikkjer. Takk for at dere hjalp meg å få trimma Baghera litt! :D

Takk for en kjempefin tur! :(

Det var kjempekoselig å treffe dere, både to og firbente. Sølve ligger rett ut og er sliiiten etter å ha forsøkt å holde følge med Aris og Baghera. ;) Det er så flott å se to voksne hannhunder som er så reale og greie med hverandre, ikke minst med en liten valp på slep.

Tusen takk for photo-shoot'n, (selv om modellen var litt lite fokusert ..) ;) Du trenger ikke å stresse med å legge ut bilder altså.

Gleder meg til søndag. ;)

Skrevet

Takk for koselig tur i dag, håper vi kan gjenta det snart.

Morsomt å se at tre hanner som aldri har møtt hverandre går så godt sammen! :wub:

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...