Gå til innhold
Hundesonen.no

Bill mrk: Treff i Grenland?

Lemen

Recommended Posts

Skrevet
torsdag litt utpå ettermiddagen, fredag før kl 16, og lørdagen litt utpå dagen. På søndagen er jeg på NKK Kr.sand, ellers ettermiddager generelt

Jeg er ledig på de sammen tidspunktene. :ahappy:

Skrevet

Evnt torsdagsmorgen en gang? Da er det sikkert helt 100% fritt for andre.

Eneste er at jeg må være hjemme igjen til kl 11:00, må desverre delta i 1.mai toget i år også, men kan jo hende at dere bare vil rusle bort i byen en tur da, sikkert flott trening for hundene med folk, bråkete korps og div. Og hvis de er litt slitne etter tur fra før :drool:

Camilla, skal du flytte hit? I såfall må vi starte fast ringtrening :whistle:

Skrevet

Eneste er at jeg må være hjemme igjen til kl 11:00, må desverre delta i 1.mai toget i år også, men kan jo hende at dere bare vil rusle bort i byen en tur da, sikkert flott trening for hundene med folk, bråkete korps og div. Og hvis de er litt slitne etter tur fra før :)

Camilla, skal du flytte hit? I såfall må vi starte fast ringtrening :drool:

Torsdagsmorgen halv 10? Skal vi møtes ved Hovengasenteret, så kan vi se om vi går i skogen eller om vi tar en tur til byen?

Om dette ikke passer for (Soppen)Camilla så er Sølve og jeg ledig for tur på Hovenga på lørdagen også vi. :whistle:

Skrevet

Passer godt for meg, kan høre med mamma hvem vei vi kjørte sist så kan dere kjøre etter/sitte på? Aris har godt av å strekke litt på beina om morgenen... :whistle:

Skrevet

Eneste er at jeg må være hjemme igjen til kl 11:00, må desverre delta i 1.mai toget i år også, men kan jo hende at dere bare vil rusle bort i byen en tur da, sikkert flott trening for hundene med folk, bråkete korps og div. Og hvis de er litt slitne etter tur fra før :D

Camilla, skal du flytte hit? I såfall må vi starte fast ringtrening :D

Jeg har flyttet til utafor Skien jeg nå! Så jeg har ikke nett, derfor var det flaks at jeg kom innom nå. jeg starter GJERNE med fast ringtrening, Nemi trenger det kjempemasse!

Torsdagsmorgen halv 10? Skal vi møtes ved Hovengasenteret, så kan vi se om vi går i skogen eller om vi tar en tur til byen?

Om dette ikke passer for (Soppen)Camilla så er Sølve og jeg ledig for tur på Hovenga på lørdagen også vi. :whistle:

Jeg kan komme torsdag halv ti! Da er jeg trøtt da, men det gjør ingenting! ;)

Bytur er også flotters. Men siden jeg ikke har nett, kan en av dere ringe eller sende sms om det blir forandringer? Hvis ikke jeg hører noe, så er jeg på Hovenga halv ti i morgen. :drool: 92887147.

Ja, hvis dere vil ha miljøtrening rundt hunder og hester på gård med masse folk og bråk, så er det bare å rope ut, jeg liker å få besøk! :)

Skrevet

Okei, dere. For det første, TUSEN takk for tur, det var kjempekoselig! :D

For det andre - jeg er dum. :( Jeg glemte kameraledningen så får ikke lagt ut noen bilder nå, for jeg får de jo ikke inn på pc'en. :rolleyes: Men jeg SKAL få de inn snart. Seinest søndag, men håper på før det. :wub: Rekker det kanskje på fredag. Sorry! Dere har så kule bikkjer. Takk for at dere hjalp meg å få trimma Baghera litt! ;)

Skrevet
Okei, dere. For det første, TUSEN takk for tur, det var kjempekoselig! ;)

For det andre - jeg er dum. ;) Jeg glemte kameraledningen så får ikke lagt ut noen bilder nå, for jeg får de jo ikke inn på pc'en. :rolleyes: Men jeg SKAL få de inn snart. Seinest søndag, men håper på før det. :wub: Rekker det kanskje på fredag. Sorry! Dere har så kule bikkjer. Takk for at dere hjalp meg å få trimma Baghera litt! :D

Takk for en kjempefin tur! :(

Det var kjempekoselig å treffe dere, både to og firbente. Sølve ligger rett ut og er sliiiten etter å ha forsøkt å holde følge med Aris og Baghera. ;) Det er så flott å se to voksne hannhunder som er så reale og greie med hverandre, ikke minst med en liten valp på slep.

Tusen takk for photo-shoot'n, (selv om modellen var litt lite fokusert ..) ;) Du trenger ikke å stresse med å legge ut bilder altså.

Gleder meg til søndag. ;)

Skrevet

Takk for koselig tur i dag, håper vi kan gjenta det snart.

Morsomt å se at tre hanner som aldri har møtt hverandre går så godt sammen! :wub:

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...