Gå til innhold
Hundesonen.no

Escada's Silver Sweetheart "Sølve"


Lemen

Recommended Posts

Siden Sølve er blitt stor gutt synes jeg han fortjener en helt egen tråd.

Han er en kjempesøt fyr med masse valpetakter og sprell, og det er utrolig hvor glad jeg er blitt i han allerede. :P

Sølve er nesten renslig, han sover hele nettene og er en B hund, noe jeg er veldig glad for.

Han er fremdeles lavere enn en 1,5 liter flaske, og hver gang jeg forsøker å måle han med tommestokk krommer han ryggen og da er han 30 cm høy med pukkelrygg... :rolleyes: Så er han kanskje rundt 25 cm høy tror jeg? Han veier den nette sum av 3,7 kg og er blitt tung synes jeg. Mamma (Sushi) veier rundt 4 kg og han er bare 5 mnd så jeg tror han kommer til å bli enda litt tyngre og høyere.

Jeg har endelig funnet batteriladeren og har forsøkt meg på en liten photoshoot, men det var kjempe kjedelig, løping og bjeffing er mye gøyere. :rolleyes:

Her sitter Sølve stille et sekund..med langlinen rundt halsen, vi trener nemlig innkalling.

DSC01640-1.jpg

Sølve i farta!

DSC01664.jpg

Sølve klør i tenna, og til tross for ørten tyggeting strødd utover stuegulvet, (jeg ramser i fleng, grisehaler, okse"muskel" strutsesene, svinerull, grisetryne, tyggeben, greenis og en gammel sko) så klarte han i løpet av 10 min å tygge over en mobillader, en strømleding til laptop (verdi 800 kr!) og ledningen til forstøveren min.... <_< Og ja, jeg vet det er min feil...

Her tygger han faktisk på noe lovlig, så jeg måtte nesten dokumentere det. :)

DSC01645.jpg

Sølve vil ha godbit nåh! Gutten er nemlig et matrvak, noe jeg synes er forferdelig morsomt og veldig uvant, han er jo tross alt en puddel.

DSC01651.jpg

Sølve er generelt er artig skrue når det gjelder mat og tyggeting, han er for tiden midt i tannfellingen og det er slitsomt for en matglad gutt. Han kan jo ikke tygge! Så han graver mat og tyggeben ned til senere.. :P Her om dagen hadde jeg besøk og da besøket skulle flytte på en pute i sofaen fant hun en seig okse"muskel" klisteret til baksiden av puten.. :| Jeg har også funnet pølsebiter i blomsterpotta og v&h i senga hans :)

Det er også spennende å se hvordan pelsen blekes, jeg synes sortfargen renner av han hver gang jeg bader han, og det kan ikke bare være skitt når han bades en gang i uka. Han blir fort sølvfarget tror jeg. Vi skal snart til frisøren og klippe ned pelsen (til T-60 tror jeg..), kladdetiden nærmer seg og sølvfargen blir visst jevnere ved å klippe ned pelsen nå.

Eller så går vi fremdeles på valpekurs og har meldt oss på videregående valpekurs, det er gøy å se hvordan vi får til ting med litt trening, så vi kan jo ikke slutte etter bare et kurs synes jeg, vi trenger treningen. Vi skal kanskje bli lydighetsekvipasje tror vi, eller var det agility som var gøy.. eller kanskje jeg skal nøye med med at innkallingen sitter.. Vi får se, mulighetene er mange. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle komplimenter. :P Det varmer et (mat)mors hjerte. :flowers:

Fine gutten tok vekk smiley pga teit regel Synes han er så nett med det mørke og med sølvfargen som er undertok vekk smiley pga teit regel

Til onsdagen skal vi til puddelfrisør og fikse litt på "frisyren", og jeg da regner med at han kommer til å lysne enda mer siden det sorte overhåret blir klippet. Det blir spennende å se.

Fiiine Sølvetok vekk smiley pga teit regel Det var hyggelig å treffe dere i Drammen, Thomas ble helt fasinert av den søte lille barne elskende ansikts-slikkeren tok vekk smiley pga teit regel

Sølve synes Thomas smakte godt og vi hilser gjerne på dere igjen, Easy og Molly også. :P

Regner med at det var Sølve jeg så i Mjøndalshallen, og i så fall er han helt skjønntok vekk smiley pga teit regel
Om du ser oss igjen en annen gang må du komme bort å hilse på. Sølve prøvsmaker gjerne på alle som bøyer seg ned, og kan gjerne skravle hund i timesvis. :P

den var søt:)) Min valp er 16 uker å 20 kg åtok vekk smiley pga teit regel
Oj, du har en sværing! Sølve blir nok toppen 6 kg "tung" tror jeg, men det er i grunn helt greit. Hver sin størrelse har hver sin sjarm. :P

Det var jammen på tide at du fikk ladet opp det kameraet ditt! Men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Nydelig er han tok vekk smiley pga teit regel
Takk takk, jeg synes nesten jeg måtte leite litt ekstra siden jeg ville spamme deg med puddelbilder.. Det er ikke forseint å bytte rase vettu.. :P :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra puddel til terrier på et blunk..:P

Vi har nemlig endelig vært hos frisøren og tatt sommerklippen. Herr Tissenisse (Sølve) markerer som en voksen hannhund med det resultat at pelsen på magen daglig blir seig av tiss.. :P En annen sak er det at kladdetiden er i anmarsj og jeg hater å sitte å pirke på floker så denne gangen gjorde jeg det lettvint for både Sølve og meg, jeg har også vært spent på hvor lys han egentlig er under all pelsen... :P Hege (frisøren) var både flink og grei, og Sølve døde ikke en eneste gang, så hun har fått seg en meget fornøyd ny kunde.

Jeg bestilte en kort sporty og praktisk klipp, Karakul "inspirert" og det fikk jeg. Jeg synes han er både søt og rar i denne klippen. I mitt hode trodde jeg han ville kle denne sveisen like godt som det Sophus gjorde, men Sølve er i voksefasen og det er lett å se nå... :P Han er langbent og høy i bakpart og ørene er et kapittel for seg selv, men lettstellt og praktisk er det. :P

Så får det heller være at folk tror han er en Bedlington terrier og ler i smug når vi går tur... <_<

For meg er han jo verdens søteste gutt uansett. :ahappy:

Se jeg kan stå fint Mamma..

f52324ac.jpg

Men det er gøyest å løpe..!

DSC01693.jpg

Like sølvfarget over hele kroppen (og tenk han var helt sort da han ble født)

5062cde7.jpg

Og så dette bildet da.. :P Tatt samme dagen som vi hadde vært hos frisøren, en trøtt kar som bare vil slappe av i sofaen og ikke tenke på å være pen..

DSC01681.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, jeg synes nesten jeg måtte leite litt ekstra siden jeg ville spamme deg med puddelbilder.. Det er ikke forseint å bytte rase vettu.. :P :P

Takker for etterlengtet puddelspam :ahappy: Sølve ser ut til å være en supersjarmør, men tror neppe du klarer å overtale meg til å velge noe annet enn havanais denne gangen. Men det blir nok puddel på meg før eller senere!

Syns Terrier-Sølve er fin, jeg! Og de ørene gir han bare litt ekstra karakter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ser oss igjen en annen gang må du komme bort å hilse på. Sølve prøvsmaker gjerne på alle som bøyer seg ned, og kan gjerne skravle hund i timesvis. :ahappy:

Det skal vi gjøre, Norma sier nok ikke nei takk til å hilse på et nydelig krølledyr :P

Flotte bilder du har lagt ut, han er så SØT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så vakker smiley-tatt vekk

Takk! :lol:

Nydelig altså!

Hvordan synes du det er å ha puddel i hus?

Takk, det er utrolig deilig å ha en krøllert i hus etter en vinter uten. Sølve er på mange måter den total motsetningen til Sophus og på andre måter klin lik, men det er jo i grunn ikke så rart, puddel er puddel tiltross for store størrelsesforskjeller. Foreløpig er jo Sølve bare "babyen" så jeg gleder meg til å etterhvert se hva som egentlig skjuler seg under all pelsen og bak de små knappe øynene hans. :D

Takker for etterlengtet puddelspamsmiley-tatt vekk Sølve ser ut til å være en supersjarmør, men tror neppe du klarer å overtale meg til å velge noe annet enn havanais denne gangen. Men det blir nok puddel på meg før eller senere!

Syns Terrier-Sølve er fin, jeg! Og de ørene gir han bare litt ekstra karakter smiley-tatt vekk

Takk! Jeg skal fortsette å spamme jeg vettu. Men da vil jeg ha Havanais-spam tilbake! For en Havanis blir det nok med tid og stunder her i huset også. :D

Det skal vi gjøre, Norma sier nok ikke nei takk til å hilse på et nydelig krølledyr smiley-tatt vekk

Flotte bilder du har lagt ut, han er så SØT!

Takk, Sølve vil gjerne hilse på lekre damer som Norma. Jeg tror forresten han vet at han er søt selv også faktisk, og at han utnytter valpesjarmen til det fulle. Han er en smart liten luring. ;)

Utrolig søt puddel! Og jeg digger navnet hans også smiley-tatt vekk

Takk, det kunne liksom ikke blir noe annet navn synes jeg, han er en Sølve rett og slett. :D

Syns han kledde terrierklippen. Herlig!

Takk, alt kler den smukke.. :D

For en utrolig nydelig og jevn farge han har! Syns sølv-pudler ofte ser litt ujevne og flekkete ut, men Sølve var kjempefin smiley-tatt vekk

Takk, Sølve er fra et oppdrett som har fokusert på sølv i maange år, og resultatet er deretter. ;) Det er mye ujevn sølvfarge ut å går, men det har også litt å gjøre med klippen. Hadde jeg fortsatt å spare pels hadde fargen sett ujevn ut, men siden jeg snauet han ned så kom den jevne sølvfargen frem.

Så herlig smiley-tatt vekk Nyydelig ansikt han har da smiley-tatt vekk

Takk! :D

Hvorfor har ikke jeg sett denne tråden før? :o Men uansett, herlighet så nydelig han er! Skikkelig tøff ble han med ny klipp også smiley-tatt vekk

Takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...