Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp som aldri blir ordentlig renslig


Lilleulv

Recommended Posts

Valpen min nærmer seg 8 mnd gammel. Renslighetstrening med henne tok sykt lang tid! Vi bar henne ut og bar henne ut og sto på til hun var langt over 5 mnd gammel. Men så løsnet det endelig, og hun forsto at det var ute hun skulle tisse. Det som imidlertid har latt vente på seg er evnen til å holde seg... I de 2 siste mnd har det så og si aldri skjedd uhell inne. Hun går til døren når hun skal ut, og vi slipper henne ut. Men hun går til døren veldig ofte, og dersom vi ikke reagerer med en gang så begynner hun å småløpe og stresse rundt i huset. én gang vi reagerte litt seint tisset hun inne etter å ha virret rundt en stund. da var det kanskje 2 timer siden hun var ute og tisset sist.

Men sånn bortsett fra at hun må ut veldig ofte, og at når hun må ut så må hun ut nå, så skjer det aldri uhell lengre. bortsett fra de er alene hjemme lenge. Jeg er gravid og 50% sykemeldt. Hundene er derfor bare hjemme 4,5 time daglig. De luftes før jeg reiser, og når jeg kommer hjem igjen og det går helt fint. Men med en gang det skjer noe så jeg må være lengre borte så skjærer det seg. I dag f.eks. ble jeg borte i 6 timer pga møter og da hadde hun tisset inne.

En 8 mnd gammel valp som ikke klarer å holde seg i 6 timer altså. Men hun tisser jo ikke inne på natten!

Dette er en helt ny problemstilling for meg. Jeg har jo en hund til, og denne var jo renslig før hun var 4 mnd! hvor lang tid skal det egentlig ta før hun klarer å holde seg?

jeg synes det er noe rart at hun er ute og tisser, kommer inn igjen. halvannen time seinere må hun ut og da er det liksom KRISE. så hvis vi ikke reagerer med en gang så begynner hun å løpe rundt ihuset.

Råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det er sjekket.. Men kjedelig at hun er sånn da..

Min Dvergpinscher er 1,5 år nå, og hun er ikke sånn som holder seg i all evighet, i motsetningen til BCen, som sikkert nesten helle ville dødd enn å gjøre fra seg inne.. DPen tisser og gjør fra seg inne om den må veldig. Men om det skjer, så tar jeg det på min kappe. Hun sier i fra før når hun må ut.. Men hun klarer fint å holde seg 8-10 timer da, så har ikke akkurat samme problemet som deg..

Kanskje hunden din ikke har lært å holde seg enda? Mulig noen her inne har noen tips på hvordan vende hunder til å holde seg.. Om du hører den piper ved døren, så kan du jo ta på den bånd, og kanskje trene litt med den inne, sånn at den holder seg litt lengre, og så la den få tisse etterpå? Kanskje et utrolig teit forslag.. Men om problemet er at hunden ikke "vet" at det går an å holde seg, så må den kanskje lære det manuelt.. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aron klarer heller ikke å holde seg så lenge. Han er egentlig stuerein da. Han vet at det er ute man går på do. Han står alltid å piper på døren når han må ut, men om jeg er litt for sen tisser han inne. Det virker som det er skikkelig krise, selv om det bare er et par timer siden sist han var ute. Virker som han har veldig liten blære. Jeg har jo en liten hund også, så det er ikke såå unormalt :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problemet her gitt. Norma nærmer seg 8 måneder, men er fremdeles ikke 100 % renslig. Det blir bedre dag for dag, men vi har fortsatt en liten vei å gå. Riktignok har nok bosituasjonen vår litt med saken å gjøre, det er ikke alltid så lett å komme seg fort nok ut fra niende etasje :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok et problem jeg også. Hunden min har vært renslig siden i fjor sommer,men problemet hennes er at henne ikke sier ifra før henne skal på do. Ikke går henne mot døren. Har hendt det har vært et uhell en skjelden gang i blandt. Da har henne tisset på teppet på stuegulvet. Jeg selv er skikkelig usikker på hvordan jeg skal få henne til å si ifra når hun er klar for tisse-tur. Vi kan ha gått 1 times tur,da tømmer henne blæra helt for urin på turen fordi henne skvetter så mye når henne er ute. Når henne kommer hjem hiver henne seg over vannfatet. Så da etter en liten stund,setter henne seg ned i en tisse stilling igjen. Da sier jeg.. skal vi ut? Så løper henne mot døren. Så holder henne seg til vi har kommet oss ut. Men irriterer meg over at henne ikke alltid gir meg beskjed først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...