Gå til innhold
Hundesonen.no

Shopping i Bergen

HHC

Recommended Posts

Skrevet

Hei alle soniser i Bergen

Skal over dit nå på siste del av lederkurset jeg går på nå.. Så har jeg bedt om å dra tidlig på fredagen (familie der å sånt) Men skal liksom shoppe litt med en annen som kommer tidlig. Så lurte rett og slett på hva som er det beste senteret? (Nei, jeg er ikke interessert i H&m, Cubus, Glitter ovs som jeg har her hjemme!) Har pleid å være på lagunen de gangene jeg har vært der, men det har liksom vært fordi vi bare har "vært" der. Vi kommer med fly så gjerne takknemlig for tips på buss, vi tar flybussen inn til byen, eller nesttun.

Et spørsmål de rog, stopper bussen på nesttun også? Eller må jeg ta den helt inn til byen?

Skrevet

Hver anden af flybusserne går indenom Nestun, men det står på den.

Jeg plejer gerne at tage til Åsane centeret for at se på tøj, der går flere busser fra bryggen dertil, og flere af dem er centeret endestoppet :blink:

Flybussen stopper ved samme busstop bryggen/turistinformationen.

Ellers er der jo galleriet lige ved det samme stop.

Skrevet
Hver anden af flybusserne går indenom Nestun, men det står på den.

Jeg plejer gerne at tage til Åsane centeret for at se på tøj, der går flere busser fra bryggen dertil, og flere af dem er centeret endestoppet :blink:

Flybussen stopper ved samme busstop bryggen/turistinformationen.

Ellers er der jo galleriet lige ved det samme stop.

Vi skal bo på Hotel Augustin (om noen vet noe om standard så fortell gjerne, har null peil) det ligger vel tvers over bryggen (eller altså selve bryggehusene) om jeg ikke har tatt heelt feil. Dårlig forklaring, men på motsatt side av havnebassenget i forhold til bryggehusene og tidligere rainbow hotellet?Så om det er noen sentere i nærheten finnes det ikke noe bedre :lol:

Skrevet
Vi skal bo på Hotel Augustin (om noen vet noe om standard så fortell gjerne, har null peil) det ligger vel tvers over bryggen (eller altså selve bryggehusene) om jeg ikke har tatt heelt feil. Dårlig forklaring, men på motsatt side av havnebassenget i forhold til bryggehusene og tidligere rainbow hotellet?Så om det er noen sentere i nærheten finnes det ikke noe bedre :blink:

Kender ikke standarden på hotellet, men ved at det ligger i 5 minutters gå afstand fra Galleriet shoppingcenter og samme afstand eller kortere til turist informationen, galleriet ligger på torvet og 10 minutter fra mig :lol:

Bystasjonen ligger 15 minutters gangafstand væk, men der kan man tage garagebussen(gratisbus), hvis man ikke har lyst til at gå, den går alle dage undtagen søndag.

Skrevet

Altså flybussen til Torget, følger Strandkaien og fortsetter den gaten (C.Sundtsgt) som forlenger Strandkaien der hotellet ligger? Og det tar sånn ca 10min?'

EDIT; om du er på galleriet på fredag før kl 17 og ser meg får du hilse :blink::lol:

Skrevet
Altså flybussen til Torget, følger Strandkaien og fortsetter den gaten (C.Sundtsgt) som forlenger Strandkaien der hotellet ligger? Og det tar sånn ca 10min?'

EDIT; om du er på galleriet på fredag før kl 17 og ser meg får du hilse :blink::lol:

Det tager 5-10 minutter at gå til hotellet fra stoppestedet ved bryggen/turistinformationen, hvis du står af bussen ved torget kommer du af på den anden side og får 3-5 minutter længere at gå.

Lol jeg genkender ingen, men folk kender mine hunde og stopper for at hilse på dem :P

Edit: regner faktisk med at komme indenom galleriet omkring ved 15.00-15.30 tiden, da jeg på det tidspunkt er på vej hjem fra akvariefisk auktion

Skrevet

På Åsane Senter har det kommet Gina Tricot nå - definitivt en av mine favorittbutikker.

I sentrum liker jeg godt kløverhuset og telegrafen :angry:

Så er det alltid koselig å kikke i de små butikkene som ligger nedenfor/bortenfor Fløyen. Alltid kos der, ikke så mye jeg finner der men det jeg finner er i alle fall unikt :P

Skrevet
På Åsane Senter har det kommet Gina Tricot nå - definitivt en av mine favorittbutikker.

I sentrum liker jeg godt kløverhuset og telegrafen :angry:

Så er det alltid koselig å kikke i de små butikkene som ligger nedenfor/bortenfor Fløyen. Alltid kos der, ikke så mye jeg finner der men det jeg finner er i alle fall unikt :P

hvor hvor? Beskrivelse, hehe...

Jeg er for det meste på Nesttun senteret og på Kalandseidet pga familien (Og bønes med dyra), så ganske lost i sentrum.

Skrevet
hvor hvor? Beskrivelse, hehe...

Jeg er for det meste på Nesttun senteret og på Kalandseidet pga familien (Og bønes med dyra), så ganske lost i sentrum.

Kløverhuset ligger ikke langt fra torgalmenningen (ligger på andre siden av bryggen). Jeg syns kløverhuset kan være vanskelig å få øye på, men alle bergensere vet hvor det ligger så det er ikke vanskelig å få hjelp av forbispaserende:)

Ellers kan du se på bergen storsenter ved bussterminalen/togstasjonen. Lagunen er jo et helt supert sted da (jeg går meg nesten alltid vill der inne) med kjempemange butikker, og de utvider hele tiden (buss 20 Lagunen og 20 Fana går dit tror jeg).

Åsane Senter har også fått mye bra. Før het det arken og åsane senter, det er to store sentre, men nå har de slått seg sammen (du må stikke innom Min Beste Venn på senteret, der jobber jeg i ferier når jeg er hjemme :| ). Det er veldig mange busser som går dit fra sentrum. Alle det står åsane senter på, støbotn, flaktveit, skinstø, tertnes, rolland osvosv. Det går busser dit hele tiden

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...