Gå til innhold
Hundesonen.no

Løpetid og hannhunder

victoria_e

Recommended Posts

Ei venninne av meg er plaget av at hannhundene kommer rekende når tispa hennes har løpetid. En gang jeg var å besøkte henne hadde tispa hennes løpetid. En kveld spurte mannen hennes om jeg hadde sluppet Bonita ut. Nei svarte jeg. Han bare lurte siden han så en svart og hvit hund ute. Alle tre kikka ut vinduet. Der sto det en hund som var prikk lik Bonita. Senere så vi samme hund, og observerte at det var en hannhund.

Ei anna venninne av meg hadde en hannhund som var på frieriferd til husverten vår. Han hadde ei elghundtispe med løpetid. Og den måtte absolutt inspiseres nøye av venninna mi sin hund. Heldigvis ringte husverten vår henne, og sa humoristisk at nå hadde han besøk av en frier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Er ikke plaget av at hanner kommer på døra når våre tisper har løpetid, men motsatt! Spesielt to hunder (som bor 2 km unna) kommer hver gang de har løpetid, dvs 4-6 ganger i året kommer de hver dag i løpetiden. Eieren har deikke i bånd eller i hundegård, de går løse hele tiden... Veldig frustrerende og faktisk så ille at vi må antagelig kastrere hannen vår pga de tispene.

Da jeg bodde hjemme hos mine foreldre var hanner "på døra" ett kjempeproblem, dere kan selv tenke dere kombinasjonen av grønnlandshund og engelsksetter <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg bodde hjemme hos min eforeldre var hanner "på døra" ett kjempeproblem, dere kan selv tenke dere kombinasjonen av grønnlandshund og engelsksetter <_<

Tenkt deg storpuddel og grå elghund da :blink: Men ja, det kan være veldig irriterende å ha slike hanner rundt huset hver løpetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke plaget av at hanner kommer på døra når våre tisper har løpetid, men motsatt! Spesielt to hunder (som bor 2 km unna) kommer hver gang de har løpetid, dvs 4-6 ganger i året kommer de hver dag i løpetiden. Eieren har deikke i bånd eller i hundegård, de går løse hele tiden... Veldig frustrerende og faktisk så ille at vi må antagelig kastrere hannen vår pga de tispene.

Da jeg bodde hjemme hos mine foreldre var hanner "på døra" ett kjempeproblem, dere kan selv tenke dere kombinasjonen av grønnlandshund og engelsksetter <_<

Uff, da er det ille når det er du som må ta affæren og ikke tispeeierne <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...