Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er kjærlighet ?

ipadda

Recommended Posts

En liten og lykkelig sjel, det er det du er.

Alltid med et smil om munnen, når du møter meg i døren etter timer alene.

Ingen kan elske deg som jeg gjør, ingen kan beskytte deg slik jeg kan, ingen kan stolt si de er verdens heldigste hunde-eier slik jeg kan om deg!

Til og begynne med,ville du ikke ha noe med lille Betty og gjøre, men du så at jeg fikk glede av henne, og delte gleden med meg.

Hvordan er det mulig og ikke elske deg!?

Jeg hadde gitt opp alt for deg, koste hva det koste ville.. bare for at du er min, for at jeg er så glad i deg!

Ingen andre kan måles med deg, ingen kan gi meg den gleden du gir, ingen kan elske meg slik du gjør.

Det finnes ingen kjærlighet som kan måles med den jeg har til deg! Du har en spesiell plass i hjerte, en plass ingen andre kan romme.

Takk for at du er min, Lille Teddygutt, Jeg elsker deg!

Vi fikk i oppgave å skrive et dikt/tekst om hva kjærlighet er, og hvilken kjærlighet kan vel måles med den du har til din hund ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :) !

Som jeg pleier å si - jeg har enkelt og greit verdens vakreste hunder både til sinns og utseende - uansett hva - sånn er det bare!

Feil har ingen av dem, i mine øyne - for de er akkurat som de er - for store ører, for små ører, for lett hode, snipete eller ikke! De er mine engler og det er akkurat sånn de skal være og som gjør hver og en til den de er!

Ubetinget kjærlighet begge veier - helt utrolig at det går an å være så heldig.....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget denne videoen til min hund.

Det var i en periode hvor hun var skadet at jeg lagde videoen og jeg mimret over alt vi hadde gjort sammen og da kom virkelig følelsen over hvor glad jeg er i hun og man skal sette pris på hver dag man har sammen dem :)

Koselig tråd og kjempe fint dikt til din hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig.. Folk rundt synes sikkert vi er snåle.. Men de vet ikke hva de går glipp av :) . Hunder er spessielle. Ingenting kan endre mitt syn på det.

Fint dikt forresten =) .

Et liv uten dyr er et uverdig liv er mitt "Motto". Og ingen dyr kan måles med hunder =) . De er noen utrolige skapninger som alltid stiller opp uansett.. En mer trofast venn finnest ikke =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi tusen takk :blink:

i hvilke sammenheng da ? :lol:

hehe.. nei vennskap til menneke og hund da.. siden du var så godt i gang.. de første handla jo om kjærlighet..

neste kan handle om vennskap og tillit mellom en hund og en eier..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Som foreldre er det ikke alltid lett å se forskjellen mellom vanlig utmattelse og alvorlig stress hos barn. Symptomer som søvnvansker, irritabilitet, eller plutselig skolevegring kan være tegn. Hos barnesakkyndig.no tilbyr vi spesialiserte utredninger for å kartlegge stress hos barn, samt terapi tilpasset deres behov. Våre psykologer hjelper både barn og foreldre med strategier for å redusere angst og gjenopprette trivsel. Har du opplevd dette? Del dine erfaringer eller spørsmål nedenfor!
    • Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
    • Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...