Gå til innhold
Hundesonen.no

Vårtreff

-Vilde-

Recommended Posts

Skrevet
Hovseter? Skulle vi ikke til Mærradalen? Er det det samme? :P

Men skal vi si lørdag da? Klokka 12.00? :icon_redface:

Hovseter er vel øverst i/ved Mærradalen hvis jeg ikke tar helt feil?

Kart:

http://www.gulesider.no/kart/map.c?q=m%E6r...d=a_10000556294

Jepp, det er ved Gardeleieren der vet du Vilde, hvis du vet hvor jeg mener?

Kan vi ikke gå fra radium'n som vi pleier da?

Hvem blir med?

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Jeg kan begge dager så det er samme for meg! Hva med ja takk, begge deler? :icon_redface:

Man kan alltid sitere Ole Brum :whistle:

*krysser fingrene for at folk vil på søndag også*

Skrevet

åh.. Hadde blitt med jeg og Blondie også hadde det ikke vært for at jeg får kjæresten min hjem etter en uke på jobb i USA på lørdagen, så da får jeg heller være hjemme å kose meg med han.. men jeg blir gjerne med en anne gang hvis vi får være med :icon_redface:

Skrevet

ok skal vi gå nedover bakken eller oppover bakken. Fra Radium til >Hovseter eller fra Hovseter til Radium. Pleier dere å klatre opp fra Radium h. til Hovseter? Det er mye mer behagelig å gå nedover bakken fra Hovseter :-)

Skrevet
Jepp, det er ved Gardeleieren der vet du Vilde, hvis du vet hvor jeg mener?

Kan vi ikke gå fra radium'n som vi pleier da?

Hvem blir med?

Gardeleieren :icon_redface:

Jeg synes vi kan gå fra radium. (Ellers går jeg meg bort :ahappy: )

Vi er meg begge dager. Vi må jo på tur uansett :whistle:

Skrevet
ok skal vi gå nedover bakken eller oppover bakken. Fra Radium til >Hovseter eller fra Hovseter til Radium. Pleier dere å klatre opp fra Radium h. til Hovseter? Det er mye mer behagelig å gå nedover bakken fra Hovseter :-)

Æh det er ikke så bratt da! :P og vi pleier å gå en runde som startet på radiumen. Hehe bor du på Hovseter eller?

Gardeleieren :ahappy:

*flirer* Du vet det jordet? Som er unntatt båndtvangen? Det er sånn ca der Gardeleieren er..

Skrevet
Æh det er ikke så bratt da! :ahappy: og vi pleier å gå en runde som startet på radiumen. Hehe bor du på Hovseter eller?

*flirer* Du vet det jordet? Som er unntatt båndtvangen? Det er sånn ca der Gardeleieren er..

Ehh. Ja jordet husker jeg, men det er da ingen leir der?

Kan vi ikke please gå fra radium da. Det er jo ikke noe særlig bratt der, er det?

Skrevet
Ehh. Ja jordet husker jeg, men det er da ingen leir der?

Kan vi ikke please gå fra radium da. Det er jo ikke noe særlig bratt der, er det?

*flirer* Godt du følger med Vilde! :P Når vi går fra jordet og bare rett over "haugen" der, der er Gardeleieren :ahappy:

Skrevet

Om det blir lørdag så blir jeg kanskje med.... Må bare sjekke litt først...

Søndag kan jeg ikke, da skal vi nemlig debutere i rally-lp.... :shocked:

Skrevet
*flirer* Godt du følger med Vilde! :P Når vi går fra jordet og bare rett over "haugen" der, der er Gardeleieren :ahappy:

Aha :angel:

Men vi er ihvertfall med begge dager.

Skrevet

Begynner å nærme seg nå.. kanskje få til et konkret sted å møtes + tidspunkt??

Kommer med et forslag jeg :ahappy:

Hva med: Møtes ved radium i bunnen av bakken opp til Hovseter kl 12?

Skrevet

Nå har jeg ikke noe å gjøre på lørdagen, så har litt lyst til å slenge meg på jeg også. (blir jo aldri noe med meg) Men så er det meg og steder da.

Skrevet

Vi pleier ihvertfall å møtes i bunnen, ved Radiumen, ved barnehagen der. Så da foreslår jeg der kl 12 :P

Hvem blir med? Greit å vite hvem man venter på liksom :ahappy:

Skrive seg på listen da :P

Tequila, Lita og jeg kommer

Skrevet
Æh det er ikke så bratt da! :ahappy: og vi pleier å gå en runde som startet på radiumen. Hehe bor du på Hovseter eller?

Bor på Holmen :-)

Jeg pleier å gå fra Hovseter til Radium h. fordig da kan jeg ta en kopp av kaffe i Bakkekroa som ligger i Smestadkrysset :-)

Skrevet
Vi pleier ihvertfall å møtes i bunnen, ved Radiumen, ved barnehagen der. Så da foreslår jeg der kl 12 :P

Hvem blir med? Greit å vite hvem man venter på liksom :ahappy:

Skrive seg på listen da :P

Tequila, Lita og jeg kommer

Da står vi ved radiumen klokka 12 imorgen :P

Tequila, Lita og Marianne

Aysha og Vilde (Oscar får ikke være med stakkar...)

Skrevet
Bor på Holmen :-)

Jeg pleier å gå fra Hovseter til Radium h. fordig da kan jeg ta en kopp av kaffe i Bakkekroa som ligger i Smestadkrysset :-)

Hehe, regnet med at det var noe i den duren ja :yes:

Men det er bare koselig om du blir med :lol:

Skrevet

Tequila, Lita og Marianne

Aysha og Vilde (Oscar får ikke være med stakkar...)

Chili, Vesla og Marie

Mine oppfører seg som idioter når de er i bånd sammen(og særlig når de ser andre hunder).Sånn at dere vet det(og vi trener på det selvsagt, men det er visst fryktelig vanskelig) :lol:

Skrevet

Tusen takk for en kjempefin tur i det deilige været! Skal titte igjenom 200 bilder nå, og legger dem rett i photobucket :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...