Gå til innhold
Hundesonen.no

Storpuddelen Casper


Killie
 Share

Recommended Posts

Har lyst til å vise fram puddelgutten min - Casper. Han er født 1. sept '07, og dermed 7 måneder gammel i skrivende stund. En herlig hund med mye fart og morro, lærevillig og glad som dagen er lang ;) På sikt har vi (eller iallefall jeg, men Casper blir med på så og si alt jeg foretar meg) lyst til å prøve oss på både det ene og det andre, det være seg litt enkel lydighet (først og fremst hverdagslydigheten, men har lyst til å ta bronsemerket), agility og kanskje en og annen utstilling hvis vi får ånden over oss :)

Selv er jeg førstegangs hundeeier, men har en samboer som er vokst opp med storpuddel. Vi er begge 25 år gamle.

Prøver meg på noen bilder, et par av han liggende i fin positur (og på det ene er pelsen helt nystelt og knallfin!), et head-shot og et av han i snøen :D

Er imidlertid rimelig grønn på området - så vær så snill og bær over med meg hvis jeg kludrer det til... :rolleyes:

post-3054-1206662202_thumb.jpg

post-3054-1206662213_thumb.jpg

post-3054-1206662225_thumb.jpg

post-3054-1206662236_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen han er! :)

Er det vanlig at Storpuddelen er aprikosfarget? Tror ikke jeg har sett det før!?

Hehe, det er det mange som spør om! "Jøss, er det en puddel?? Er ikke de bare svarte, da?" eller "jeg visste ikke at de fantes i den fargen, jeg". Så er det bare og smile og forklare at joda, pudler finnes i flere farger. De fleste vi møter syns forøvrig han er veldig flott (om enn litt vilter enda... :) ).

I tillegg har vi omvendt endel mennesker med en forutinntatt negativ holdning til pudler (aka "pudler er ikke ordentlige bikkjer" osv). Og det er morro :D

Aprikos er vel forsåvidt en forholdsvis gammel farge, men vanlig er den strengt tatt ikke. Men June hos Queenteam gjør en kjempejobb for denne fargen (og rød-fargen, som er enda mye mer sjelden). I tillegg finnes det noen få oppdrettere til av aprikos, jeg vet at kennel Snow'n Ice driver med aprikose storpudler, og i tillegg er kennel Kingsforest registrert med aprikos. (Rett meg hvis jeg tar feil her, mulig jeg ikke har helt oversikt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, takk for svar :) Jeg visste jo at de andre pudlene kan være aprikose (men rød var ny for meg, bilde?? :D ) men ikke storpuddelen.

Og ja, rasen har fått et veldig feil rykte, men sånn er det jo med mange utstillingsraser. Det er ganske så mange som får hakeslipp når jeg forteller hva Puddelen egentlig ble brukt til *flirer* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, takk for svar ;) Jeg visste jo at de andre pudlene kan være aprikose (men rød var ny for meg, bilde?? :P ) men ikke storpuddelen. (...)

Bilder av røde (og aprikose) storpudler kan sees blant annet på Lammåsens, en svensk kennel, sine sider, se www.lammasen.com. En helt nydelig farge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...