Gå til innhold
Hundesonen.no

Stallplass (HASTER)


Meadow

Recommended Posts

Skal få hest så fort som mulig og trenger en billig stallplass.

Helst i Asker, men kan også være i Lier eller Bærum, etc.

Slik har jeg tenkt på betaling:

-750 for ridehus

-460 for hovslager

Resten stallplass\for (vil betale 5-700 i mnd for for hvis det ikke inkluderer, så da må stallplassen være ganske billig).

Det må inkludere hvertfall grovfor og flis, men helst også kraftfor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg forstår ikke helt regnestykket ditt, men du vil betale 700 kr maks for en stallplass inkl høy og kraftfor? Og du er villig til å betale 750 kr for ridehus? Da ville jeg vel heller ansett det som mer realistisk å få en stallplass til 1500-2000 kr pr mnd ett sted uten ridehus.. Det trenger man nemlig ikke, men hesten må ha mat..

Var det ikke du som ønsket å bedekke ei merr for å få føll? Har du ikke råd til stallplass bør du revurdere hele prosjektet ditt om føll. Jeg har avlet fram to hester selv, de har fra jeg bestemte meg for å bedekke merra til de ble født kostet meg min 50.000 kr pr hest. Jeg har hatt hestene boende hjemme med "gratis" stallplass og beiter. Dette er ikke spesielt dyre raser, bare så det er sagt..

Jeg syns det høres litt tynt ut jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det virkelig staller som tar så lite? :)

Jeg betaler 1200 for skoing, ja jeg kan bruke billigere, men det har jeg prøvd før, noe som resulterte i feilskodd hest. Betaler tilsammen cirka 3800 for stallplass med ridehus, spon og høy. I tillegg kommer kraftfór..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier du egen hest fra før el skal du skaffe deg?

Kanskje bedre å vente med kjøp til du er heelt garantert stallplass :)

Skoer ligger på så forskjellig 4-1000 kroner avhengig hvor du bor.

Stallplass er hvertfall veldig varierende, og skal du ha et med ridehall/ridebane, foring, ut-inn. må du regne med litt mer enn 800kroner.

Som noen nevner over: FØLL.

Det kan lett koste deg ganske mange tusen. Hoppa skal ha masse mat, føllet skal ha mat, det kan dukke opp uventede regninger ved komplikasjoner. Ikke minst, du må ha ekstra stallplass, og ikke alle vil ha føll på stallen.

Leser din andre tråd hvor du vil gjøre det billigst måte, og du vil bare ha et føll. Virker litt lite igjennomtenkt..

Føll er noe du må sette deg godt inn i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...