Gå til innhold
Hundesonen.no

hunder alene hjemme/bil


kittykatt

Recommended Posts

hmm.. kanskje denne tråden har vært før. Vel, kanskje litt over hysterisk som hundeeier men litt artig og interessant å høre hvordan dere gjør det.. Bor alene her, så bra om noen som også har hund alene kan dele sine erfaring.

For meg selv så jobber jeg kun 2 dager i uka, reiktig nok er dette av 24 timers varighet.. Da pleier jeg å gi en god time oppi skogen, hvor hun løper fritt og vi trener litt lydighet/et spor eller to. Så sitter hun for det meste i bilen.. Ja har saueskinn og varme som kan settes på om det trengs.. og vifte skygge om sommern. I buret kan hu stå, og gå og generelt stor plass med 2 stk vannskåler.. som regel sitter hun i bilen fra 8 til 15, så tar jeg med henne inn på jobben hvor hun kan være med oss.. er litt ute å lufer seg og trener litt.. dagene på jobb kan være veldig rolig, fra å være ute å jobbe hele dagen. men som regel får hun regelmessig lufting og trening innimellom bilsittingen.. Når vi går av jobb om morgenen drar vi rett i skogen.. syns jeg "skylder" henne det for at hun har hatt et forsåvidt passivt døgn. Dagene vi har da fri går med til som regel 2 timers skogtur, og en liten luftetur om kvelden.. enten kurs/trening eller alt fra 1 min til 30 mins hodetrening hver dag. Så er vi ofte på turer med flere eiere/hunder å da blir jo selvsagt skogturene/treningen over noe flere timer. Om jeg skal bort sørger jeg for at hun har fått en god tur å litt trening, men prøver aller helst å ha henne med om det er mulig...

Hvordan rutiner har du? før/etter jobb!

Hva med ettermiddag/kveld natt når det er noe, ofte?

Hva mener du er "passe" tid å bruke på din hund.. Sånn for normale mennesker... syns så synd på hunder som nesten ikke får tur om morgenen og sitter hjemme fra 7 til 17.. for så en liten tur så ligge inne resten av kvelden/natten... kanskje meg, men får ikke ro i "sjela" før jeg vet at hun har fått sitt med en god skogtur å trening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg ikke jobb, så jeg er hjemme med bikkja mer eller mindre hele tida. Hjemme ALENE er hu aldri, siden hu ikke takler dette særlig godt, men er vi ute på noe, så ligger hu i bilen der hu slapper godt av.

Men, hmmm.. Tida bikkja er alene i bilen dreier seg kanskje om i snitt 5-6 timer i uka tenker jeg? Noen ganger mer, noen ganger mindre. Da er dette totalt med da vi er på butikk, osv. Ellers er Bridie med oss hele tiden. Både på besøk hos folk, hjemme, på turer eller annet.

Ut fra dette så er det veldig relativt hvor mye tid vi bruker KUN på Bridie. Er det å bruke tid på HENNE når hu sitter på armen i sofaen og koser? Eller må man trene? gå tur? eller annet? Jeg føler at halve døgnet iallefall går med til Bridie. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år tar jeg fag gjennom nettgymnas, noe som gjør at jeg tilbringer dagene hjemme. Bonita ligger som regel under skrivebordet oppå beina mine, eller hun ligger oppå skrivebordet og titter ned på kattene som går ute. Kan vel kalle det hennes nye hobby. Selv har jeg god plass å jobbe på, og samtidig er hunden i nærheten.

Dette skoleåret har vært preget av mye rutiner.

Mandag-fredag:

Dagen starter klokka seks med at vi står opp og gjør oss klar til å gå morgenturen. Vi går stort sett den samme turen hver morgen, og vi bruker to timer på den runden. På denne tiden har hun hatt mulighet til å gå løs, og springe på uendelig mange jorder. Vel hjemme igjen er det frokost tid.

Nå klokka er rundt tolv er det på tide med en ny tur, og det passer fint i og med at jeg virkelig trenger å fokusere på noe annet enn skole. Vi er vel ute i 1- 2 timer på den turen. Kommer ann på hvor vi går, og været :wub: Trives ikke så altfor godt ute når det regner mye.

Men vi er alltid hjemme litt før to, må ha med meg syvende himmel :) Og i den tiden ligger dessverre hunden alene på rommet. I og med at tven står nede i fellesstua. Er på rommet igjen ca tre, og jobber noen timer til med skolearbeid.

Går ut på ny tur igjen rundt seks om kvelden, og går vel i ca 1 time. Er ute litt lenger når vi trener.

Hun er en del alene når jeg ser på tv om kvelden, men jeg veier det litt opp mot at hun har vært mye ute og fått brukt seg endel om dagen. Hun sover godt når jeg er nede og ser på tv. I følge han som bor nedenfor meg hører henne snorker :rolleyes:

Før jeg legger meg går vi en halvtimes tur for at hun skal få gjort det hun må før kvelden. Vi går over en fotballbane på den runden, og hun bruker virkelig hele seg når hun springer løs der.

I helgene og fridager:

Er vi på lange langturer, treffer andre hunder, trener osv...

Har henne med når jeg skal bort på besøk om det er greit for dem jeg besøker. Har dessverre ei lillesøster som er allergisk mot pelsdyr, og kan ikke ha med meg Bonita inn dit. Mamma har ei bu på verandaen sin som Bonita pleier å være i når jeg er på besøk til mamma. Har ordnet en egen plass til henne der, med leker og godsaker... Og hun har mulighet til å gå ut på verandaen. Før og etter besøk hos mamma går vi lengre turer.

Akkurat nå for tiden er jeg vel tilgjengelig for hunden i gjennomsnitt 20 timer i døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veel, jeg er vel en sånn som ikke burde hatt hund jeg da.

Har riktignok med meg Småtte overalt, men det blir også mange timer i bil. Har begynt å jobbe, så det blir 4 timer 3 ganger i uka og 9 timer 2 ganger i uka. Nå som det begynner å bli for varmt i bilen kommer hun til å få være med inn på klinikken å sitte i bur der.

Trener lp aktivt 4-5 ganger i uka, da blir det gjerne 2-3 timer. Utenom det så er det litt lek med 2 andre bc, være litt i hundegården med 2 andre hunder og ellers være hakk i hel på meg. Er heldig å ha venner som jeg kan ha med hunden inn til, så hun slipper å sitte i bilen da. Hjemme alene er hun aldri.

Hjemme ligger hun stort sett å sover i sofaen, bortsett når det er tid for mat da :icon_redface:

Turer blir det ikke så mye av ettersom vi er så aktive ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke, så jeg er sammen med hundene mine stort sett hele dagen. De gangene de må være hjemme alene, står de i gangen. Om natta sover de på soverrommet sammen med meg, uten bur.

De sitter i bur når jeg kjører bil og når vi er på trening. De dagene vi trener (som strengt tatt ikke er så ofte som vi burde), sitter de i bur i alt fra 1 til 4 timer, litt avhengig av hva vi trener, hvem vi trener med, og hvor sosial jeg syns jeg kan være :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoebe er lite hjemme alene :happy: Mamma er hjelpepleier og har derfor ikke faste arbeidstider. Dvs at det er få dager i uka hun er alene, fordi mamma er ofte hjemme på dagtid.

De få dagene mamma er på jobb, kommer lillesøster hjem i 12- 14 tiden, så da er hun kun hjemme alene i maks 6 timer før det kommer noen hjem :happy: Når hun er alene har hun nesten to etasjer å boltre seg i, bortsett fra kjøkkenet og stuen.

Jeg er veldig glad for at det blir såpass lite, jeg liker ikke å la Phoebe være alene!

Phoebe får en liten tur på ca 10 min kl 7 av meg, før jeg skal på skolen. Så går mamma ofte en times tur med henne på formiddagen. Når jeg kommer hjem fra skolen, i 14-16 tiden går jeg en til tur på ca 1 time. Utenom det får hun flere små lufteturer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå føler jeg litt at jeg ikke helt strekker til for hunden min altså....

Jeg er alene med hund, har (mer enn) full jobb, og prøver av og til å gjøre litt annet enn hunden også....

Som regel er han med meg på jobb, enten ligger han i bilen eller er med meg på kontoret alt ettersom. Vi er på jobb fra 8-16 forøvrig.

Han får en kort, kort tur om morgenen (jeg er usannsynlig trøtt om morgenen), en 20 min tur i lunsjen, og en kort tur etter jobb... Så er det gjerne litt middag, klesvask og annet styr man må, før vi enten drar på trening eller går en mer ordentlig tur (vi trener organisert 2 ganger i uka). Føler jeg meg skikkelig snill, får han en kort tissetur før vi tar natta.

I helgene blir det som oftest i hvert fall en langtur i skogen, kanskje to, og da gjerne med hundevenner.

Det skal sies at vi har en knøtt liten hage, så han får ett par lufteturer der i løpet av dagen i tillegg til turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene er sjeldent alene hjemme.

Vi starter dagen med en tissetur på 5-10min, så går jeg på jobb, bikkjene er da sammen med muttern i alt fra 1 til 6timer, hun lufter dem en til to ganger, i ca 30min, så kommer jeg hjem og de får tur hver 3-4time, hver tur er minimum 30min.

De går enten i langline eller løse på så og si alle turene.

Trening gjør vi lite av, trener litt triks og lp sånn når jeg får lyst, lillemann "trenes" på hver tur da, i å passere folk og hunder uten å bjeffe.

De sover i bur på natten, men resten av døgnet er de sammen med meg eller muttern.

Eneste gangene de er alene er om vi skal noe annet, dra på shopping eller muttern må bort mens jeg er på jobb. Da er de enten løse i hele huset eller de sitter i bur. Dette gjør de vel maks 1time pr mnd.

Når jeg flytter for meg selv derimot vil de være alene hele arbeidsdagen(Skal bytte jobb så den blir nok lengre også), men de vil til gjengjeld ha svær hundegård de kan gå inn og ut av som de vil.(Skal ha hundegård rett utenfor hunderom, og det vil da bli satt luke i døren slik at de kan gå ut dit når de vil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg ikke jobb, så jeg er hjemme med bikkja mer eller mindre hele tida. Hjemme ALENE er hu aldri, siden hu ikke takler dette særlig godt, men er vi ute på noe, så ligger hu i bilen der hu slapper godt av.

Men, hmmm.. Tida bikkja er alene i bilen dreier seg kanskje om i snitt 5-6 timer i uka tenker jeg? Noen ganger mer, noen ganger mindre. Da er dette totalt med da vi er på butikk, osv. Ellers er Bridie med oss hele tiden. Både på besøk hos folk, hjemme, på turer eller annet.

Ut fra dette så er det veldig relativt hvor mye tid vi bruker KUN på Bridie. Er det å bruke tid på HENNE når hu sitter på armen i sofaen og koser? Eller må man trene? gå tur? eller annet? Jeg føler at halve døgnet iallefall går med til Bridie. hehe.

Tid med hund i det jeg har skrevet innebærer turer, trening, kos og kvalitetstid med hunden =)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke er helt alene for seg selv (da stort sett i bilen) 37,5t i uka slik som de fleste andre hunder her til lands.. Nå blir han riktignok ofte luftet en gang i løpet av dagen i tilegg til at mange snakker og koser litt med han når de passerer bilen min (han har vinduet helt oppe)men allikevel blir det sånn ca 7,5t om dagen i ensomhet. Han sover i de timene forøvrig.

Når sommeren kommer for fullt skal han ikke være med så ofte lengre pga varmen, det blir det hundegårdsliv for han 10 timer daglig. I fjor ble han hentet av naboen i løpet av dagen og fikk leke med hundene dems, men da de nå har flyttet blir det slutt på den kosen. Tipper han takler det greit :blink:

Edit: svarte ikke på alt..

Loke får løpe litt løs om morgenen i tilegg til at han står ute imens jeg gjør meg i i stand (båndet hans rekker 20m). Hvis jeg ikke slipper han løs på jordet her hjemme, slipper jeg han løs på parkeringsplassen på jobb når jeg kommer frem. Han blir ofte luftet i pausen. Hva vi gjør etter jobb varierer så mye at det er vanskelig å svare på faktisk. Men for det meste er det tur på tapeten, enten løs herjetur, eller turer i mer slitsomme miljøer i bånd. I tilegg til at han i teorien blir trent (vært slappe i det siste altså :icon_redface: ) Siste tissetur får han rett før jeg legger meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-7timer alene. Da sover han bare og er stort sett hjemme så slipper jeg å tenke på/stresse med varme/kulde i bilen, lufting, vann, strekke bena osvosv. Og instruktørjobben er han stort sett med på som "vaktmester" + at det da er tid før og/eller etter til en god treningsøkt.

Hvis jeg skal noe på kvelden så er han ofte med ellers ligger han også ofte i bilen hvis jeg bare skal noen ærend. Så blir det alltids en tur på vei hjem eller innom noen kjente på sparket som han får noe godt ut av:)

Ellers har han også veldig snille "besteforeldre" som har han mye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med Knøttis over alt, stort sett. Hun er med på jobb, så mengden med rene turer varierer veldig her. En vanlig jobbdag ser omtrent sånn her ut: Stå opp mellom 6 og 10 - alt etter når jeg starter - så en kjapp tissetur mens kaffevannet koker. Så går vi til t-banen som tar 7 min. Hun rekker å gå på do. Så er det t-bane + buss eller trikk til jobb, og 10 min gange fra stoppet opp til jobben. Så er vi på jobb i noen timer, hun får somregel være løs inne på jobb om det ikke er andre hunder der, og får tisseturer etter behov. Er det fint vær får hun være med ut en tur med vogna. Så har vi samme turen hjem, lager middag, sløver, ser tv. Så går vi en tur på alt i fra 5 min til 2 timer, avhengig av vær og form. Og så en kjapp tissetur før vi legger oss.

Etter nattevakt ser ting litt anderledes ut. Da prøver jeg å få til en god tur før jobb, så sover vi til rundt to etter jobb, da vil hun ut å tisse og sånt, så går vi tur før jobb igjen om været tillater det.

Fritid har jeg glemt litt hva er siden det har blitt veldig mye jobbing i det siste, men nå roer ting seg. Så da trener vi litt, tar bilder, går turer, sløver på sofaen alt etter hva som passer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er hjemme alene jobbenetter 1/2 - 1 time. Jeg er borte 12 timer minimum hver natt jeg jobber (og kan bli holdt igjen på jobb om noe skjer mm), så jeg har ordnet med hundepass om natta. Synes at 12 timer er alt for lenge å være fast hjemme alene. Så kommer alenetid om jeg drar og handler etc da, men som oftest gjøres det i forbindelse med at vi drar ut på tur eller trening. Vi skal antakelig på kurs neste mnd, og da blir det noen netter i bilen for de. Men da sitter de i en temperert garasje, med videoovervåkning og adgangskontroll. :icon_redface:

Ellers bruker jeg mye tid på hundene generelt, uten at vi hverken teller antall minutter og timer vi holder på sammen.... Turer, treninger ute eller inne, kos, lek etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er alene i snitt 2 timer daglig tenker jeg. Det varierer litt, men de siste månedene har de maks vært alene 5 timer av gangen. Da har de hele leiligheten til disposisjon, men de ligger uansett bare og sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg går på skole så jobber jeg to ganger i uken på klinikken og da er Chicka alene ca 6timer 2x i uken.

(utover det er hun veldig lite alene)

Jeg passer ALLTID på å mosjonere/lufte skikkelig før jeg går ellers så får jeg dårlig samvittighet, hun har hele leiligheten som hun kan bevege seg fritt i, men det ser ut som hun ligger mest i sengen når jeg er borte.

I midten av april har jeg siste eksamen og etter det skal jeg begynne å jobbe 3dager i uken og da kommer Chicka til å være med meg på dagvaktene, men det er ikke nødvendig for hun ser ut til å like seg hjemme og sove også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knerten vår er sjelden alene hjemme, delvis fordi han ikke trives med det, delvis fordi jeg er student og har meeeget fleksible dager :icon_redface: 2-4 dager i uken er han kanskje tre timer alene hjemme, og det går forsåvidt greit nok. Hvis vi skal bort er han som oftest med, sånn sett er det praktisk med liten hund :blink: Dagen starter med ca 5 min tissetur med en gang vi står opp. Knerten er ofte den som er trøttest her om morgenen, hehe. Når vi står opp kikker han ut fra under dyna med bedende "kom tilbake hit..."-blikk! På formiddagen får han en times tur med litt trening underveis. Da sover han ofte 3- 4 timer etterpå... Så på ettermiddagen er han ofte med og går til butikken ol. ca 20 min. Så får han små tisseturer rundt huset ved behov frem til en liten kveldstur før vi legger oss. Tror han er en ganske aktiv og fornøyd hund! :D Synes ikke vi skal henge oss alt for mye opp i antall timer hunden er alene. Det som teller er vel heller hva man gjør med hunden de timene man faktisk har sammen i løpet av dagen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du svarte nå, begynte å føle meg som en ubrukelig hunde eier her :icon_redface: . Min hund er alene fra 08.00- 14.00 man-fre. Går selvfølgelig tur om morgenen , ettermiddag og kveld.Er sammen med han fra vi kommer hjem fra jobb. Stor hage han springer fritt i. Får nok den mosjon, kos og stimuli han trenger regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg alene med Enya, men kan jo svare forde:)

Både jeg og samboer jobber fulltid. Jeg fra 9 - 16 og han fra 9 - 17.

Mandag og tirsdag er hun hjemme alene fra rett før 9 til rett etter 16. Da går jeg en liten tur med henne før jeg drar på jobb og en litt lengre tur når jeg kommer hjem. Så er det middag og etter det er det enten lp trening eller agility på mandag og hundetreff på tirsdag. Onsdag blir hun hentet av svigerfar mens vi er på jobb og er der frem til fredag etter vi er ferdig på jobb. Dette fordi de savner å ha hund og fordi vi jobber 9 timer på torsdager. I helgene er hun stort sett alltid med oss. Blir også mye lettere på sommern da vi er mye ute og griller og sånt og da er hun såklart med. Blir stort sett lange turer i helgene, gjerne lørdag og søndag. Føler ikke jeg har veldig dårlig samvittighet selv om hun er mer alene enn de fleste andre her inne.. Man må jo ha penger for å betale regninger og husleie og da må man jobbe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg satt og leste begynnelsen av tråden her fikk jeg skikkelig dårli samvittighet, min hund er jo i bilen fra 0830-1430 4 dager i uka, bare avbrutt av en 30 min tur midt på dagen. Blir ikke så mye tur på etterm, men vi trener og trener og trener. Innkalling, de kommandoer jeg ønsker og leker. I helgene får du hun adskillig mer og nå i vinterferien og påsekferien kan det blir rent for mye for den lille store nuffen. JObber på skole så jeg har jo en del fri... Håper det veier opp for dere som bruker mye mye mer tid enn meg. Hr 3 barn som også krever sitt, og ja jeg er alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund er alene hjemme man-fre 07:30- 14:00.

Får en morgentur der han bæsjer og tisser før jeg drar på jobb, så går jeg en lengre tur straks jeg kommer hjem (30-60min). Ellers er han alltid sammen med oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig varierende. Jeg går på universitetet, så det meste der er frivillig. Pleier å prøve å dukke opp på det jeg skal, hehe, men har uansett fri to-tre dager i uka fra skolen. Jeg jobber også minst to dager i uken, ca 7 timer hver gang.

Føler hun er veldig lite alene hjemme, siden typen også er student. Av og til er han på skolen og jeg er ikke, eller motsatt. Og når en av oss er på jobb, er kanskje den andre hjemme. Onsdager er vel eneste dagen hun garantert er alene hjemme ganske lenge, uten noe avbrudd med tur og sånt, fra sju til fem. Jeg går samme lille runde hver morgen (når nå morgenen er, kremt), og den er vel på ca fem-ti minutter. Helgene er ikke mye mer annerledes enn ukedagene egentlig, og lange turer eller treninger gjør vi uansett hvilken dag det er, men akkurat når det passer oss og vi føler for det. Prøver å få til noe skikkelig hver dag, bortsett fra dager da vi begge trenger litt ro og fred etter tidligere slitsomme dager.

Hun ligger nesten aldri i bilen, bortsett fra på organiserte treninger. Jeg er ikke helt fan av bil-ligging sånn til vanlig, og tror hunden har det bedre alene hjemme i stort hus med sofa og seng tilgjengelig, enn å ligge i bilen mens jeg er på jobb/skole. Om somrene er hun med meg på jobb, og får lange turer hver dag i skogen, og får leke med passende hunder (jobber på hundepensjonat), svømme og trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har overhodet ingen rutiner :rolleyes:

Kaos er stort sett med meg hele tiden, minus når jeg skal i butikken, for han er ikke så himla glad i bil, og da er det ikke no vitsa i å dra ham ut for å la ham sitte i bilen, synes jeg. Akkurat i dag var han IKKE med på jobb, for det er kaldt og jæv*** der jeg jobber, og snekker som flyr ut og inn og lar dørene stå åpne, og da blir det mas, så da var han hjemme alene fra 8 til 12. Det hender en gang i blant at han av en eller annen grunn ikke kan bli med meg; full bil, farlig byggeplass, allergi der jeg jobber eller noe annet, og da er han hjemme, aldri noe problem med det, men jeg prøver gjerne å jobbe tidlig (6-12) så blir det bare 4 timer alene (de andre her i stua drar 8). Ellers er han alene hvis vi er invitert ut til ikke-hunde-mennesker, det kan jo fort bli 4-5 timer, men det er nokså skjelden.

Han har mye selskap i kaninen når han er alene da :) selv om hun for sin egen sikkerhet må stå i buret sitt.

Vet ikke hva jeg ville gjort dersom jeg skulle få en jobb hvor jeg ikke kunne ha ham med meg :) Mannen min sin sjef har en sjefete Chesapeake (stavet jeg riktig?) Bay Retriever, så det er bare å glemme å ha ham med der...Men når den sjefen slutter (er 70+) blir min mann daglig leder, så DA er det fritt fram :closedeyes:

Ellers har jeg innmari dårlig samvittighet for at det blir for lite trening og for mye "bare tur" om dagen - vel, har litt lite overskudd. Sånn er det bare. Vi er ikke mer enn mennesker vi hundemennesker heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg hjemme, og mamma er hjemmeværende, så det blir ikke mye tid alene for hunden. Dagene er veldig forskjellig hos meg. Nå har jeg vært en måned i utplassering, noe som betyr at jeg er borte fra kvart på 8- 5 cirka. Da er mamma hjemme hos henne, og går ut med henne, i tilegg til at jeg tar henne med meg ut før jeg drar. Når jeg kommer hjem blir det enten tur, eller så drar vi rett i stallen der hun er med. Der blir vi noen timer, hun herjer med andre hundern, får tur og koser seg generelt i stallen. Til kvelden blir det en lang tur igjen. Som regel har vi også litt nesearbeid, trening og triks på kvelden.

Til vanlig så er jeg hjemme ganske mye. Har lite forelesninger, så da går vi kort tur om morgenen og lengre på formiddagen. I tillegg en kort på ettermiddagen og en lengre på kvelden. Dette varierer litt i forhold til hvor lenge vi er i stallen, og hvor mye hun får springe/herje der. Generelt er hun svært lite borte. Om både jeg, mamma og pappa er borte samtidig så er hun alene hjemme, men dette skjer ikke mange ganger i løpet av en måned. Det meste hun har vært alene er vel 4 timer, så jeg lurer litt på hvordan det blir når jeg flytter ut. Tenker da å skaffe meg en hund til, så har hun i alle fall litt selskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...