Gå til innhold
Hundesonen.no

Bronsemerket


Bonitapia

Recommended Posts

Eventuelt kan du dra på et lydighetsstevne i nærheten av deg, og se hvordan øvelsene gjennomføres. Bronsemerket og klasse 1 er mer eller mindre det samme, med unntak av at du har fellesdekk (i stedet for enkeltdekk) og hopp over hinder i klasse 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man hoppe rett på kl 1, uten å ha tatt bronsemerket først? De ulike øvelsen til bronsemerket sitter ganske bra, men krever litt repetisjon for å holde det ved like. Og hoppet får hun brukbart til de gangen man har øvd på det. Men vi må trene mer på fellesdekket for å ikke risikere å ødelegge for andre ekvipasjer. Det skal forholdsvis mye forstyrrelser til før hun bryter av den øvelsen. Men føler ikke at det sitter helt 100%.

Tenkte å se på en del lydighetskonkurranser før jeg våger meg ut i ringen. Men det ser morsomt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Om dere ikke har tatt bronsjemerket tidligere og deltar i klasse 1, kan du ved å gjennomføre momentene for bronsjemerket (fellesdekk istedet for enkeltdekk) oppnå bronsjemerket. Varsle da til ringsekretæren at dere ikke har tatt br.merket tidligere :blink:

Lykke til så sees vi kanskje på noen lp-konkurranser i Trondheimsområdet :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Da er det bare å komme igang med treningen slik at alt sitter som det skal. Meget mulig jeg moter meg opp til å starte en gang i sommer :icon_redface: Blir sikkert et interessant skue for den som får sett det :blink: For både hund og eier er helt grønne på det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Om du vil lese om hva som kan skje i lp-ringen så er det en tråd for det også inne her. Tro meg, mange har tabber som det er verdt å lese, for man skal ikke tro at man er den eneste som ikke får til momentene :icon_redface: (og jeg er intet unntak :blink: )

Edit: la til linken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest de ulike flausene, og må innrømme at jeg humret når jeg leste alle innleggene. Tankene har jo vært innpå hva tuppa mi kan finne på når vi er i ilden. Men man må jo se humoristisk på det.

I første omgang er det jo kun for å se hva det går ut på. Vi har ikke som mål å komme så langt. Men først og fremst prøve ut og se om det kan være noe for oss. Og blir man bitt av basillen kan man jo gå videre.

Kommer vel ikke så langt med en hund uten papirer. Men er greit å vite hva det går ut på når den neste Border Collien kommer i hus. For da har man fått opparbeidet en erfaring med lydighetssporten. Og i tillegg fått erfare hvordan det er å være i ringen. Man må jo ta med seg all den erfaringen man kan ta til seg.

Men; håper bare ikke alle forventer seg at det skal gå knirkefritt i og med at man kommer inn med en border collie. Har lest litt om raser i forbindelse med lydighet. Mulig jenta mi hadde kommet mye lengre med andre eiere, og i dette tilfellet kommer alt ann på meg som fører :icon_redface: Vi får no starte og så får det gå som det går :blink: Men nervevrak kommer man nok til å være før man skal i ringen. Akkurat det er det ingen tvil om.

En liten ting: Når det gjelder rundt ringen. Er det mange som belønner hunden sin mens andre går i ringen? For viss det blir gjort kan jeg ha et lite problem. Tuppa mi er helt opphengt i alt som ser ut som ball. Til tross for uendelig mye trening med ball i bevegelse kan det gå galt. Åtte av ti ganger går det fint og hun er oppmerksom på meg. Men de resterende gangene blokkerer hun helt ut, og det er kun ball som står i hodet på henne. Men dette jobbes det med. Litt slitsomt når vi går forbi Lerkendal, og Rosenborg har treninger. Da er det ei som uler så høyt at spillerne snur seg og ler :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får gjøre et forsøk :rolleyes: Kommer ann på hvor langt vi kommer det. Er vel kanskje litt seint å starte med slikt når jenta blir 5 år om en mnd. Men om vi trives med det skal man ikke se bort fra at man satser videre opp i klassen. Veeel, om man klarer klasse 1. Er bare en måte å finne ut av det på, og det er å prøve det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Synd jeg ikke får til å delta på det kurset. Er hektisk her frem til den 29 mai med eksamenslesing.

Det hadde absolutt vært greit å fått med seg det kurset, men i år er det fokus på å få bra karakterer på eksamenene som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...