Gå til innhold
Hundesonen.no

Piner hunder til døde


PhoNuLi

Recommended Posts

Hunder flås, slaktes og kokes levende for å bli mat hos kinesiske matbord.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=503143

Det er vel ikke nytt dette her, men det er bra at de fortsatt skriver om disse grusomhetene.

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan noe menneske er i stand til å gjøre noe slikt, horribelt og kvalmende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der kom den ja.

Er det noe som kan gjøres for å bedre dette tro?

De får ikke slutt på dette ved å bare stenge de restaurantene for en liten periode, det må da de også skjønne!

Sorry for å si det, men de som gjør dette skulle prøvd å gått igjennom det samme selv for å se om de liker det noe særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får ikke slutt på dette ved å bare stenge de restaurantene for en liten periode, det må da de også skjønne!

Sorry for å si det, men de som gjør dette skulle prøvd å gått igjennom det samme selv for å se om de liker det noe særlig...

enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt folk får seg til å gjøre...:)

De kan ikke eie moral og følelser de folka der. Og å skjule det ved å stenge restaurantene under OL! :D

At et land som Kina ikke har en eneste organisasjon som jobber for dyrs rettigheter er nesten like sykt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er desværre ikke et nyt fænomen, heldigvis er unge kinesere begyndt at sige nej til at spise hundekød. Mange hunde bliver stjålet i hele asien for at blive solgt til kinesere, og det sker desværre ikke kun i Kina.

I Danmark har der flere år i træk været reportager fra forskellige lande, for at folk skal få øjnene op, specielt omkring ting vi køber her i europa med et lille stykke pels på, om det er tøj eller legetøj, hunde og katte bliver desværre flået levende, for at levere bedst muligt skind til produsenter, da de ikke vil have blod på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om det bare er synet på dyr som er helt forrykt på steder hvor dette skjer, menneskeverdet står vel heller ikke høyt i kurs... Ting henger sammen...

Som noen skrev i debatten under artikkelen:

"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated."

- Mahatma Gandhi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*nekter å se , har fantasi nok*

Men jeg føler meg så aldeles maktesløs... hva kan vi gjøre da??

Lover å elske og ta vare på bisken jeg har her i Norge og betale kontigenten min til dyrebeskyttelsen... men hva mer?

OL kan jeg boikotte uansett, av mangel på interesse..

Kina er heller ikke et land jeg kommer til å besøke -nettopp av denne mishandlingen..

Men det er overhode ikke nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si det, at jeg syns det er mist like ekkelt at man slakter og spiser alle andre dyr også!

Men disse Kineserne er helt ville. De frityr steker marsvin og steker nyklekkte fugleunger i vok osv.... så jeg blir ikke akkurat skjokkert. Men det er helt GRUSOMT :):D

Finnes ikke ord om hvor groteskt og j****g dette er... Det finnes hvertfall bedre måter å slakte de på, hvis de først skal gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en sånn video før, er ikke det minste interessert i å se en til.. :) Blir uggen i magan bare ved tanken. *grøss*

EDIT:

Så den på dagbladet nå. Jeg høres trolig helt grotesk ut når jeg sier dette, men dette er ikke det verste! :D Så en video hvor de tok en levende hund, huket den opp på en krok etter baken, skar et snitt rundt bakbeina og vrengte pelsen av hunden. Levende. Ikke tok de livet av den etterpå heller, den bare lå der og vrei seg i smerte, helt ******.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykt at folk eter kjæledyrene våre da?!

Men, greit nok (jeg mener ikke greit'greit). Vi spiser jo ku osv.

Men de kunne ha behandlet dyrene med respekt ! Ikke pint de. Kokt de levende.!

La de sitte uten mat og drikke i dritt trange bur! Behandel de med respekt! La de få mat og vann, og la de få det god så lenge de lever! Og avlive de på en human måte! Det synes jeg er det viktigse ! Ville heler ha skutt hunden en gang i hode, så den dør raskt uten smerter, enn og koke den levende etter og ha kniv stukket den :)

Får helt tårer i øynene av å se slike videoer jeg!

Noen som er enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykt at folk eter kjæledyrene våre da?!

Men, greit nok (jeg mener ikke greit'greit). Vi spiser jo ku osv.

Men de kunne ha behandlet dyrene med respekt ! Ikke pint de. Kokt de levende.!

La de sitte uten mat og drikke i dritt trange bur! Behandel de med respekt! La de få mat og vann, og la de få det god så lenge de lever! Og avlive de på en human måte! Det synes jeg er det viktigse ! Ville heler ha skutt hunden en gang i hode, så den dør raskt uten smerter, enn og koke den levende etter og ha kniv stukket den :)

Får helt tårer i øynene av å se slike videoer jeg!

Noen som er enig?

Jeg er enig. At andre land spiser andre dyr enn oss kan vi ikke legge oss opp i. Men som forutsetning for at jeg ikke skal bli opprørt, sint, kvalm eller forbannet- så må det foreligge en ekstremt mer respektfull behandling enn hva disse landene utviser.

Vil man spise kjøtt, så får det avlives på human måte (og nei, man stjeler ikke naboens labrador for å holde suppekjøkkenet i gang heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...