Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp! Dyrlege besøk som ikke gikk helt som forventet...


Recommended Posts

Lurer veldig på hva som har gått av snuppa mi i natt……

Vi har hatt en veldig rar natt…

Shira er og har alltid vært ett dovendyr, hun går som regel og legger seg i 22-tiden, uansett om jeg har gått og lagt meg eller ikke…

Men i går gjorde hun ikke det, og skulle aller helst ligge oppå meg hele kvelden! Hun er veldig kosete av seg, men slik pleier hun ikke å oppføre seg… Først syntes det var bare koselig at hun var så kontaktsøkende, men merket etter hvert at det var noe mer.. Hun slapp meg ikke ut av synet og jeg kunne ikke røre på meg en meter uten at hun hang på meg som en klegg…

Når jeg gikk å la meg fulgte hun etter meg inn på badet(noe hun ALDRI har gjort før!) og la seg ved siden av sengen når jeg kom så langt…

Og da begynte det… Hun lå og peip og peip, så jeg sto opp og prøvde å se om hun ville ut, men det skulle hun absolutt ikke! Da løp hun inn på stua og begynte å nesten ule…

Jeg gikk inn på stua til henne og bare satt og koste litt, da roet hun seg ned. Så jeg prøvde å legge meg igjen, men da kommer hun halvveis opp i sengen(noe hun vet ikke er lov og aldri har gjort før) og virket som hun prøvde å dra meg ut og begynte med lignende uling igjen…

Prøvde til slutt å få henne til å legge seg i buret men det ble bare enda verre… Ingenting som hjalp, jeg prøvde å finne ut om hun hadde vondt noe sted, men det virket ikke slik…

Og slik som dette holdt hun på meg til laangt på natt, før hun endelig sovnet… Noe hun gjorde først etter at jeg hadde sittet ved siden av henne og kost i lang lang tid…

Hva kan være grunnen til dette? Hun ville ikke ut og det virket ikke som hun hadde vondt…

Shira skal til dyrlegen i morgen for å sjekke syn og HD, så jeg går og tenker litt på dette…

Hun merker nok at jeg går og tenker på dette(og er ett lite nervevrak), men at hun skal reagere slik som dette p.g.a. det?

Hun har aldri gjort noe lignende dette før.

Jeg skjønner ingenting jeg…. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar
Lurer veldig på hva som har gått av snuppa mi i natt……

Vi har hatt en veldig rar natt…

Shira er og har alltid vært ett dovendyr, hun går som regel og legger seg i 22-tiden, uansett om jeg har gått og lagt meg eller ikke…

Men i går gjorde hun ikke det, og skulle aller helst ligge oppå meg hele kvelden! Hun er veldig kosete av seg, men slik pleier hun ikke å oppføre seg… Først syntes det var bare koselig at hun var så kontaktsøkende, men merket etter hvert at det var noe mer.. Hun slapp meg ikke ut av synet og jeg kunne ikke røre på meg en meter uten at hun hang på meg som en klegg…

Når jeg gikk å la meg fulgte hun etter meg inn på badet(noe hun ALDRI har gjort før!) og la seg ved siden av sengen når jeg kom så langt…

Og da begynte det… Hun lå og peip og peip, så jeg sto opp og prøvde å se om hun ville ut, men det skulle hun absolutt ikke! Da løp hun inn på stua og begynte å nesten ule…

Jeg gikk inn på stua til henne og bare satt og koste litt, da roet hun seg ned. Så jeg prøvde å legge meg igjen, men da kommer hun halvveis opp i sengen(noe hun vet ikke er lov og aldri har gjort før) og virket som hun prøvde å dra meg ut og begynte med lignende uling igjen…

Prøvde til slutt å få henne til å legge seg i buret men det ble bare enda verre… Ingenting som hjalp, jeg prøvde å finne ut om hun hadde vondt noe sted, men det virket ikke slik…

Og slik som dette holdt hun på meg til laangt på natt, før hun endelig sovnet… Noe hun gjorde først etter at jeg hadde sittet ved siden av henne og kost i lang lang tid…

Hva kan være grunnen til dette? Hun ville ikke ut og det virket ikke som hun hadde vondt…

Shira skal til dyrlegen i morgen for å sjekke syn og HD, så jeg går og tenker litt på dette…

Hun merker nok at jeg går og tenker på dette(og er ett lite nervevrak), men at hun skal reagere slik som dette p.g.a. det?

Hun har aldri gjort noe lignende dette før.

Jeg skjønner ingenting jeg…. :P

Hvordan ligger hun til i løypa med løpetid?

vanskelig å si hva det kan være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ligger hun til i løypa med løpetid?

vanskelig å si hva det kan være

Hun har regelmessig hatt løpetid 1 gang i året, og er nå ca midt i mellom... Så hvis hun plutselig ikke skal ha det 2 ganger i året så tror jeg nok ikke det er det... Og da blir hun som regel bare furten og vil være alene, får nesten ikke kose med henne engang når hun nærmer seg og har løpetid...

Jeg skjønner ingenting jeg, og hun virket nesten som normal i dag tidlig igjen... Litt ekstra kosen men ikke noe piping...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle nesten til å spørre om du hadde epilepsi, men da hadde du vel fått et anfall innen nå.. Merkelig det der.. siden hun ikke ville ut, og du ikke kan se/kjenne om hun har vondt noe sted. Skulle nesten tro det handlet om deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle nesten til å spørre om du hadde epilepsi, men da hadde du vel fått et anfall innen nå.. Merkelig det der.. siden hun ikke ville ut, og du ikke kan se/kjenne om hun har vondt noe sted. Skulle nesten tro det handlet om deg..

Jeg har epilepsi, men har ikke hatt anfall på mange mnd og jeg får alltid føling en stund i for veien så det er ikke det...

Men jeg begynner å tro og håpe at det kan være p.g.a. at jeg gruer meg for i morgen, håper hvertfall det for hvis ikke skjønner jeg virkelig ikke hvorfor hun oppførte seg slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med feber?

Hunden min hadde litt feber for noen mnd siden, og oppførte seg stressa, nervøs og usikker.

Jeg skulle til å spørre om HUNDEN har epilepsi jeg da.

Min andre hund var helt rart før sitt første anfall, og før hun fikk anfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært lik etter jeg kom hjem fra jobb også, men nå har hun endelig sovnet, oppå bena mine vel og merke! :) Kanskje det blir litt søvn på meg også i natt???

Men til dyrlegen i morgen, og da slipper mor å være så bekymret noe mer, så da kanskje Shira roer seg og blir "normal" igjen også?

*satser på det*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har epilepsi, men har ikke hatt anfall på mange mnd og jeg får alltid føling en stund i for veien så det er ikke det...

Men jeg begynner å tro og håpe at det kan være p.g.a. at jeg gruer meg for i morgen, håper hvertfall det for hvis ikke skjønner jeg virkelig ikke hvorfor hun oppførte seg slik...

Nå er jeg overhodet ingen ekspert på epilepsi, men måten du beskriver hunden din på minner absolutt om oppførselen til epilepsihunder. Jeg kjenner folk som har epilepsi og de har i perioder hatt små "auraer"/anfall (mener jeg de kalte det?) som de (nesten) ikke har merket. Kanskje hunden din merket noe? Har hunden din reagert på anfall tidligere?

Henger meg litt oppi dette med epilepsi siden det var det første jeg også jeg tenkte på, og ettersom du faktisk har det.

Lykke til i morgen iaff! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er snuppa levert hos dyrlegen, og jeg er kommet meg på jobb.. Men av en eller annen merkelig grunn er tankene mine helt andre steder... Gleder meg til å bli ferdig på jobb så jeg kan hente henne igjen :) Er jo bare 7 timer til :D Sukk

Du kan jo bare ringe fra jobben og høre hva de finner ut?

Uansett, hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare ringe fra jobben og høre hva de finner ut?

Uansett, hold oss oppdatert!

De sa at de skulle ringe meg, så venter bare på telefon jeg da... *stirre på telefonen*

Fortalte dem om oppførselen hennes de siste dagene, og de også mente at det mest sannsynelig kunne være at hun har reagert på meg... Så da får se i kveld og i morgen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på Bekkestua :D Da bor vi ikke langt fra hverandre, kanskje gå tur sammen en gang? :)

Det er da ikke langt unna :) Det hadde vært koselig det, bare få hun snuppa mi til å tollerere andre hunder igjen... Hun boffer og hisser seg opp bare hun ser noen andre hunder for tiden etter at hun ble flydd på av en rottis :)

Men noen ganger går det bra, har møtt lekekompisen hennes etter det, og hun var like happy over å møte han fremdeles :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke langt unna :D Det hadde vært koselig det, bare få hun snuppa mi til å tollerere andre hunder igjen... Hun boffer og hisser seg opp bare hun ser noen andre hunder for tiden etter at hun ble flydd på av en rottis :)

Men noen ganger går det bra, har møtt lekekompisen hennes etter det, og hun var like happy over å møte han fremdeles :)

Ok, du får sende meg en PM hvis du vil møte oss en dag :)

Hvordan gikk det idag forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere nå helt sikkert har fått med dere, leverte jeg Shira hos dyrlegen før jeg dro på jobb i dag… Hun skulle igjennom syns test og HD sjekk…

Syns testen gikk som forventet, men det kom noe helt annet ut av røntgen bildene enn det jeg hadde trodd…

Dyrlegen tok henne ut på tur før han begynte for å se litt på henne, og som jeg har merket så var hun stiv. Hun hadde heller ikke likt når han hadde trykt på henne.

Og på bildene kom det visst frem litt forskjellig….

Diverse steder har hun kalkdannelser, slitasje og brusk… Og p.g.a. dette danner det seg blodblodansamlinger og betennelse… Verst i ryggen, men også i hoftene hennes… :D

Fikk beskjed om at hun vil måtte gå på betennelsesdempende og smertestillende resten av livet sitt… :)

Vi dro hjem med en meget groggy voffse som fremdeles ikke er helt seg selv, og som hele tiden må se matmor uten å begynne å pipe. Men hun er såpass slapp at hun orker ikke følge etter, hun sliter fremdeles med å stå på bena sine stakkar…

Hun kommer nok mer til seg selv etter hvert, men hun skal hvertfall være med mor på jobb i morgen!

Hønemor som jeg er, så vil jeg ikke at hun skal være alene så da får hun bli med på jobb :)

--------------------------------------------------------------------------

Dobbel post, ja jeg vet!

Nå har ting fått sunket litt inn, tenkt masse på alt dyrlegen sa...

Fikk ikke akkurat med alt når jeg skrev i går, ble litt mye for lille skrotten min...

Men hovedproblemet ligger i ryggen(p.g.a. et gammelt brudd) så det blir blodannsamlinger og betennelse...

Dyrlegen har skrevet ut resept på: Rimadyl 100mg tyggetabletter, 1 tablett 2 ganger daglig.

Disse fikk jeg beskjed om at hun vil måtte gå på resten av livet sitt...

Jeg liker ikke selv å stappe i meg for mye slikt, og heller ikke i dyrene mine... Hvertfall når jeg ikke er helt sikker på hvordan det vil være for ho å gå på disse i over lengre tid...

Er det noe her som har erfaring med disse tablettene? I såfall kom gjerne med innspill, positivt og negativt!

EDIT; Bruddet i ryggen fikk hun før jeg fikk henne, jeg visste ikke noe om dette før dyrlegen sa det i går.

*Slått sammen. Mod. Raksha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så leit.

Tror alt er bra også blir alt plutselig forandret.

Bessie går på Rimadyl. Hun har fått det for forkalkning i hoftene.

Jeg prøver å begrense bruken da Rimadylen som alle andre legemidler kan gi bivirkninger og skader.

Alikevel gir jeg det når jeg ser hun har vondt.

Merker det har god effekt og Bessie er en annen hund med smertestillende.

Hun blir mye gladere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...