Gå til innhold
Hundesonen.no

En merkelig hund, kan noen hjelpe?


lise og bajas

Recommended Posts

Da jeg var ute i skauen i dag møtte jeg den råeste (merkeligste) hunden jeg har sett. Den lignet en pitbull på steroider, meget bredt hode og var en eneste stor muskelklump.

Jeg spurte hvilken rase det var men det var ett merkelig navn. Rasen var visst fra Kanariøyene? Kan det stemme? Var visst avlet fram fra mange forskjellige raser bl.a mastiff...

Mannen som hadde dette dyret i bånd klart ikke holde igjen hunden som ålte seg fram til min valp. Heldigvis var hunden grei med valper (puh). Den hadde lysebrune øyne, nesten gule, disse ga den et skummelt utseende gitt.

Noen som vet hva dette er? Vet noe om den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke peiling på disse "muskelrasene" da de ikke fenger meg noe særlig, men det var bare den første rasen jeg tenkte på.

Lignet den mer på noe sånn da?

Jepp.

Der tror jeg den er...

Den virket mye skummlere ute i skogen med en eier som ikke hadde sjans til å holde den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cane Corso er en italiensk rase og har ingenting med Kanariøyene å gjøre. Jeg tror trådstarter har møtt en Dogo Canario av det kraftigere slaget.

Jeg vet at Cane Corso er italiensk, bare foreslo den, siden de jo er litt like. Tror nok også det er en Dogo Canario du har møtt, bare litt annerledes enn akkurat den på linken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at Cane Corso er italiensk, bare foreslo den, siden de jo er litt like. Tror nok også det er en Dogo Canario du har møtt, bare litt annerledes enn akkurat den på linken :)

Det kan godt hende, ja. Jeg er ikke noe god i disse rasene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...