Gå til innhold
Hundesonen.no

utflod?


Zoey

Recommended Posts

Jeg har en tispe på 11 mnd, som ikke har fått 1.løpetid ennå.. (har trodd den skulle komme de siste tre ukene, men den gang ei..)

Men nå i stad så jeg at hun har fått litt utflod, sånn gul/klar sånn som mennesker får.. Er dette normalt? Kan det være et tegn på at løpetia endelig kanskje kommer? Har verken sett eller merket noe sånnt på henne før..

Men Jeg trodde hun hadde fått løpetia for noen dager siden, for det var en liten blodflekk i senga, Men det har ikke vært noe mer etter det..

Skjønner ikkenoe jeg..!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang "valper" får løpetid blør de ikke veldig mye. Eller er det individuelt?

Jeg har også merket at min valp har "utflod", hun er straks 10 mnd og har heller ikke fått løpetid enda.

Jeg tror ikke det er noe og bekymmre seg for, men når min valp hadde utflod hadde hun urinveisinfeksjon, men den utfloden var ikke likedan som den du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan sagtens være at hun hare en stille løbetid denne gang, så hun faktisk har sin løbetid nu, siden du har observeret en dråbe blod og hun har noget udflod, det er ikke helt unormalt første gang, og de kan også sagtens få det senere hen i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovner ikke alle tisper opp "der nede" under løpetid da?

Har tispas "vulva" forandret seg i det siste (hovnet opp, vokst seg større) ?

Når min hund fikk løpetid merket jeg bare èn dråpe blod den første dagen. Resten av tiden så jeg ikke noe blod og slik var neste løpetid også. MEN hun hovner opp til det sykeste i rumpa og ser jo nærmest ut som hun holder på å få baller.

Min hund får også litt fargeløs utflod før, under og etter løpetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovner ikke alle tisper opp "der nede" under løpetid da?

Har tispas "vulva" forandret seg i det siste (hovnet opp, vokst seg større) ?

Når min hund fikk løpetid merket jeg bare èn dråpe blod den første dagen. Resten av tiden så jeg ikke noe blod og slik var neste løpetid også. MEN hun hovner opp til det sykeste i rumpa og ser jo nærmest ut som hun holder på å få baller.

Min hund får også litt fargeløs utflod før, under og etter løpetid.

Ikke alle tispers vulva hovner op første gang, men som regel gør de, og er en indikation på at de er ved/har løbetid, nogle tisper der har haft problemer med underlivet, har en svellen vulva resten af deres liv, så der kan man heller ikke kontrollere på vulvaens størrelse.

Men at checke hunden med en vatdot eller lidt papir(som zoey har gjort), for udflod, det er jo nok en af de bedste indikatorer, hvis man er i tvivl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kuppe tråden, men min hund hovnet altså opp før første løpetid og hevelsen gikk ned etterpå.. Men siden første løpetid har hun hatt "større" kjønnsorgan enn hun hadde før sin aller første løpetid. Betyr det at noe er feil?? Hun hadde en periode hvor hun tisset veldig mye men jeg tok det som markering siden det avtok en stund etter løpetiden hadde gått sin gang. Bekymret meg litt for urinveisinfeksjon men når jeg merket at hun alltid skulle tisse oppå andre tispers tisseflekker så tenkte jeg "Markering" ..

Ble bare litt hønemor her jeg :ahappy: Hvor mange ganger tisser tispene på sonen om dagen? :lol: Hvor mye er det normalt for ei tispe å tisse? Emma drikker 1-2 ganger om dagen (ikke mye altså) og tisser alt fra 3-6 ganger sånn ca. Det kommer jo litt ann på hvor mye hun har drukket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er ikke hoven, men hun har vært veldig masete og snål, så kan jo hende hun faktisk har det nå.. mystisk..

Og ang tissing: min tisser fanatisk mye nå når vi er ute å går tur, me dette er også markering, som jeg tenker.. Type: snuse snuse snuse, grave litt, snuse litt mer, og så tisse litt oppå der det er blitt snust..

det kan hun finne på å gjøre optil 6 ganger i løpet av en tur! (ca 40-50 min) og hun drikker heller ikke veldig mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er ikke hoven, men hun har vært veldig masete og snål, så kan jo hende hun faktisk har det nå.. mystisk..

Og ang tissing: min tisser fanatisk mye nå når vi er ute å går tur, me dette er også markering, som jeg tenker.. Type: snuse snuse snuse, grave litt, snuse litt mer, og så tisse litt oppå der det er blitt snust..

det kan hun finne på å gjøre optil 6 ganger i løpet av en tur! (ca 40-50 min) og hun drikker heller ikke veldig mye..

Jeg må si jeg syns dette høres merkelig mye ut som løpetid jeg! :) Høres ut som min hund de 3 ukene der ja! Også er hun helt tullerusk etter hunder. Hun viiiil så gjerne bort til alle sammen for å se om de kan flørtes med. :D Når hun finner ut at en hund er samme kjønn som henne blir hun brått uinteressert og likegyldig :ahappy:

Innendørs går hun rundt og hyler ved dørene for å bli sluppet ut så hun kan finne seg en frier... Noe hun såklart ikke får lov til så vi overser henne istedenfor :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun maser ikke så mye ved dørene, men jeg tørr ikke slippe henne nå (hun har stort sett alltid gått løs) for hun er blitt komplett døv, og her om dagen hadde hun planer om å bli med en setter til skogs, og jeg fikk ikke tak i henne for 5 øre :ahappy:

Men hvorfor blør hun ikke, og ikke er hoven? jeg synes det er så merkelig jeg.. hvordan vet jeg da når det er over lisosm? haha.. nå vet jeg hvordan gutter har det, tisper er jo komplett umulig å forstå seg på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun maser ikke så mye ved dørene, men jeg tørr ikke slippe henne nå (hun har stort sett alltid gått løs) for hun er blitt komplett døv, og her om dagen hadde hun planer om å bli med en setter til skogs, og jeg fikk ikke tak i henne for 5 øre :)

Men hvorfor blør hun ikke, og ikke er hoven? jeg synes det er så merkelig jeg.. hvordan vet jeg da når det er over lisosm? haha.. nå vet jeg hvordan gutter har det, tisper er jo komplett umulig å forstå seg på :D

Det er meget normalt for en tispe i løbetid førstegang at hun ikke blør eller hovner op( er ikke helt bereneligt, ligesom det heller ikke er på mennesker førstegang), hvornår lagde du mærke til dråben med blod, og derefter udflod? regn ca. 3 uger derfra så du er på den sikre side, men det kan også være du ser en ændring i hendes adfærd når hun er ved at være færdig.

Næste gang hun kommer i løbetid kan hun være stikmodsat og bløder som hun skal, og da mu du så sørge for at hun får lært at rengøre sig selv og sine omgivelser.

Og god idé at holde hende i snor, siden hun gerne vil på tur alene med hanhunde :ahappy:

Ikke for å kuppe tråden, men min hund hovnet altså opp før første løpetid og hevelsen gikk ned etterpå.. Men siden første løpetid har hun hatt "større" kjønnsorgan enn hun hadde før sin aller første løpetid. Betyr det at noe er feil?? Hun hadde en periode hvor hun tisset veldig mye men jeg tok det som markering siden det avtok en stund etter løpetiden hadde gått sin gang. Bekymret meg litt for urinveisinfeksjon men når jeg merket at hun alltid skulle tisse oppå andre tispers tisseflekker så tenkte jeg "Markering" ..

Ble bare litt hønemor her jeg :lol: Hvor mange ganger tisser tispene på sonen om dagen? :P Hvor mye er det normalt for ei tispe å tisse? Emma drikker 1-2 ganger om dagen (ikke mye altså) og tisser alt fra 3-6 ganger sånn ca. Det kommer jo litt ann på hvor mye hun har drukket..

Min gamle tispe lettede ben og markerede over, hvor andre hunde havde markeret, ofte kun et par dråber, og tissede derefter normalt 2-3 gange på tur.

Dobbeltpost mod. Einstein&Charlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt skremt av denne tråden jeg... Med tanke på at jeg har tispe og hannhund under samme tak, ble jeg nå veldig redd for at hun kan få "usynlig" løpetid. Men jeg merker det kanskje på hannhunden uansett...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...