Gå til innhold
Hundesonen.no

Menn klarer ikke avlive sjuke kjæledyr, schæfer måtte lide

Ylva

Recommended Posts

Skrevet

To menn i løpet av 1.5 år på en dyreklinikk som ikke ville avlive dyret sitt, og så skal man konkludere med at menn er så mye pysete enn damer på dette punktet? En skikkelig god undersøkelse altså.... :rolleyes:

Det er trist at slike ting skjer, uansett hvem som eier dyrene. Men skal man ut i media og starte å trekke konklusjoner, så bør man faktisk har noe å støtte seg til. Og ut fra artikkelen, så har jo denne dyrlegen hele to saker å konkludere ut fra...

Skrevet
To menn i løpet av 1.5 år på en dyreklinikk som ikke ville avlive dyret sitt, og så skal man konkludere med at menn er så mye pysete enn damer på dette punktet? En skikkelig god undersøkelse altså.... :rolleyes:

Det er trist at slike ting skjer, uansett hvem som eier dyrene. Men skal man ut i media og starte å trekke konklusjoner, så bør man faktisk har noe å støtte seg til. Og ut fra artikkelen, så har jo denne dyrlegen hele to saker å konkludere ut fra...

ååå.. du er bare sur fordi menn er svakere enn kvinner :rolleyes2: .. Menn klarer visst ikke helt å se at kvinner er i ferd med å ta over verden. De spiller bare svake må vite. Nå er det jo slik at alle steder så må det uansett være 40 % kvinner i ledelsen. men man kan også ha 100 % på toppen... Snart skyver vi grensa opp litt til... Til 50 % må være kvinner. Så sier jo resten seg selv. *Mohaha*

:rolleyes:

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Ja, trist når sånt skjer. Det å kunne avlive dyret sitt når det ikke har det godt lenger er et tungt og vanskelig ansvar, men det er et ansvar du har tatt på deg når du anskaffet dyret.

Haha føler du deg som mann litt truffet eller? Det var vel heller en opplysning om at det var to menn som ikke hadde klart det på 1,5 år, og så veterinærens egen mening for seg. Opplysning og mening hver for seg, men litt dumt skrevet. Det sto ikke noe om at veterinæren trakk den slutningen bare pga de to hendelsene, og det var en person sin mening ut fra generelle erfaringer i yrket, ikke noe forskningsresultat.

Skrevet
ååå.. du er bare sur fordi menn er svakere enn kvinner :console: .. Menn klarer visst ikke helt å se at kvinner er i ferd med å ta over verden. De spiller bare svake må vite. Nå er det jo slik at alle steder så må det uansett være 40 % kvinner i ledelsen. men man kan også ha 100 % på toppen... Snart skyver vi grensa opp litt til... Til 50 % må være kvinner. Så sier jo resten seg selv. *Mohaha*

:rolleyes:

Om vi skal dra i gang den debatten, så sier det seg kanskje litt at man må kvotere inn kvinner til slikt? :) De klarer ikke å komme inn med så store prosenter i styret uten at staten tvinger bedriftene til det. :rolleyes2:

Ja, trist når sånt skjer. Det å kunne avlive dyret sitt når det ikke har det godt lenger er et tungt og vanskelig ansvar, men det er et ansvar du har tatt på deg når du anskaffet dyret.

Haha føler du deg som mann litt truffet eller? Det var vel heller en opplysning om at det var to menn som ikke hadde klart det på 1,5 år, og så veterinærens egen mening for seg. Opplysning og mening hver for seg, men litt dumt skrevet. Det sto ikke noe om at veterinæren trakk den slutningen bare pga de to hendelsene, og det var en person sin mening ut fra generelle erfaringer i yrket, ikke noe forskningsresultat.

Nei. Det gjør jeg ikke. Jeg klarer å avlive mine dyr når tiden er inne faktisk, selv om det er skrekkelig vondt å si farvell. Det handler ikke om hvem som er best og dårligst, men enda en veterinær med tåpelige utsangn i media (trudde TM hadde monopol på de da, men tydeligvis ikke....).

Skrevet

mange av mine mannlige venner tar med seg hunden sin (sin beste venn) på fjellet eller en annen plass og ender livet på sin vennselv. de går ikke til vetrinæren. de synes hundene lider minst da.

Guest Snusmumrikk
Skrevet
Nei. Det gjør jeg ikke. Jeg klarer å avlive mine dyr når tiden er inne faktisk, selv om det er skrekkelig vondt å si farvell. Det handler ikke om hvem som er best og dårligst, men enda en veterinær med tåpelige utsangn i media (trudde TM hadde monopol på de da, men tydeligvis ikke....).

Ja, kan være enig i at det er fullstendig unødvendig og generaliserende å gå ut å si noe sånt i media. Jeg har aldri sakt det handler om hvem som er dårligst og best. Jeg kan ikke se at sånne problemer med folk som ikke klarer å se når det er på tide har noe med kjønn å gjøre i det hele tatt. Det er et personlig problem, ikke på noen måte kjønnsrelatert. Men jeg skjønner ikke helt at du klarer å la deg provosere av det heller. Poenget mitt var bare at du leste litt kjapt når du skrev at det var trukket en konklusjon pga to tilfeller på 1,5 år. Det ikke en konklusjon trukket på grunnlag av de tilfellene, det var bare synsing eller mening fra en enkelt veterinær (som sikker var litt påvirka av de situasjonene også).

Skrevet
Ja, kan være enig i at det er fullstendig unødvendig og generaliserende å gå ut å si noe sånt i media. Jeg har aldri sakt det handler om hvem som er dårligst og best. Jeg kan ikke se at sånne problemer med folk som ikke klarer å se når det er på tide har noe med kjønn å gjøre i det hele tatt. Det er et personlig problem, ikke på noen måte kjønnsrelatert. Men jeg skjønner ikke helt at du klarer å la deg provosere av det heller. Poenget mitt var bare at du leste litt kjapt når du skrev at det var trukket en konklusjon pga to tilfeller på 1,5 år. Det ikke en konklusjon trukket på grunnlag av de tilfellene, det var bare synsing eller mening fra en enkelt veterinær (som sikker var litt påvirka av de situasjonene også).

Jeg mente at denne veterinæren tok denne flotte konklusjonen... Og med tanke på at en veterinær går på skole i 7 år eller no for å komme så langt, burde de være smarte nok til å klare å skjønne at man trenger "litt" fler enn to stykker for å danne seg et bilde av noe som helst faktisk. Som du skriver så er det avhengig av individet, og ikke hva man har mellom beina...

• 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Skrevet
Jeg mente at denne veterinæren tok denne flotte konklusjonen... Og med tanke på at en veterinær går på skole i 7 år eller no for å komme så langt, burde de være smarte nok til å klare å skjønne at man trenger "litt" fler enn to stykker for å danne seg et bilde av noe som helst faktisk. Som du skriver så er det avhengig av individet, og ikke hva man har mellom beina...

Kanskje vetrinæren i samme periode (eller i det hele tatt) ikke hadde opplevd kvinnelige hundeeiere med samme "problem"?

Uansett så finnes det en lov i Norge om dyrehold, som sier at dyr ikke skal lide i utrengsmål, så om vetrinæren hadde hatt bein i nesen, kunne han/hun ha gjort noe med dette......

Skrevet
Kanskje vetrinæren i samme periode (eller i det hele tatt) ikke hadde opplevd kvinnelige hundeeiere med samme "problem"?

Uansett så finnes det en lov i Norge om dyrehold, som sier at dyr ikke skal lide i utrengsmål, så om vetrinæren hadde hatt bein i nesen, kunne han/hun ha gjort noe med dette......

Jepp. Menn er noen idiotiske pyser, så det er bra at veterinærer går ut i det offentlige for å fortelle dette og generalisere slikt. :rolleyes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...