Jump to content
Hundesonen.no

Menn klarer ikke avlive sjuke kjæledyr, schæfer måtte lide


Ylva

Recommended Posts

Posted

To menn i løpet av 1.5 år på en dyreklinikk som ikke ville avlive dyret sitt, og så skal man konkludere med at menn er så mye pysete enn damer på dette punktet? En skikkelig god undersøkelse altså.... :rolleyes:

Det er trist at slike ting skjer, uansett hvem som eier dyrene. Men skal man ut i media og starte å trekke konklusjoner, så bør man faktisk har noe å støtte seg til. Og ut fra artikkelen, så har jo denne dyrlegen hele to saker å konkludere ut fra...

Posted
To menn i løpet av 1.5 år på en dyreklinikk som ikke ville avlive dyret sitt, og så skal man konkludere med at menn er så mye pysete enn damer på dette punktet? En skikkelig god undersøkelse altså.... :rolleyes:

Det er trist at slike ting skjer, uansett hvem som eier dyrene. Men skal man ut i media og starte å trekke konklusjoner, så bør man faktisk har noe å støtte seg til. Og ut fra artikkelen, så har jo denne dyrlegen hele to saker å konkludere ut fra...

ååå.. du er bare sur fordi menn er svakere enn kvinner :rolleyes2: .. Menn klarer visst ikke helt å se at kvinner er i ferd med å ta over verden. De spiller bare svake må vite. Nå er det jo slik at alle steder så må det uansett være 40 % kvinner i ledelsen. men man kan også ha 100 % på toppen... Snart skyver vi grensa opp litt til... Til 50 % må være kvinner. Så sier jo resten seg selv. *Mohaha*

:rolleyes:

Guest Snusmumrikk
Posted

Ja, trist når sånt skjer. Det å kunne avlive dyret sitt når det ikke har det godt lenger er et tungt og vanskelig ansvar, men det er et ansvar du har tatt på deg når du anskaffet dyret.

To menn i løpet av 1.5 år på en dyreklinikk som ikke ville avlive dyret sitt, og så skal man konkludere med at menn er så mye pysete enn damer på dette punktet? En skikkelig god undersøkelse altså.... :rolleyes:

Det er trist at slike ting skjer, uansett hvem som eier dyrene. Men skal man ut i media og starte å trekke konklusjoner, så bør man faktisk har noe å støtte seg til. Og ut fra artikkelen, så har jo denne dyrlegen hele to saker å konkludere ut fra...

Haha føler du deg som mann litt truffet eller? Det var vel heller en opplysning om at det var to menn som ikke hadde klart det på 1,5 år, og så veterinærens egen mening for seg. Opplysning og mening hver for seg, men litt dumt skrevet. Det sto ikke noe om at veterinæren trakk den slutningen bare pga de to hendelsene, og det var en person sin mening ut fra generelle erfaringer i yrket, ikke noe forskningsresultat.

Posted
ååå.. du er bare sur fordi menn er svakere enn kvinner :console: .. Menn klarer visst ikke helt å se at kvinner er i ferd med å ta over verden. De spiller bare svake må vite. Nå er det jo slik at alle steder så må det uansett være 40 % kvinner i ledelsen. men man kan også ha 100 % på toppen... Snart skyver vi grensa opp litt til... Til 50 % må være kvinner. Så sier jo resten seg selv. *Mohaha*

:rolleyes:

Om vi skal dra i gang den debatten, så sier det seg kanskje litt at man må kvotere inn kvinner til slikt? :) De klarer ikke å komme inn med så store prosenter i styret uten at staten tvinger bedriftene til det. :rolleyes2:

Ja, trist når sånt skjer. Det å kunne avlive dyret sitt når det ikke har det godt lenger er et tungt og vanskelig ansvar, men det er et ansvar du har tatt på deg når du anskaffet dyret.

Haha føler du deg som mann litt truffet eller? Det var vel heller en opplysning om at det var to menn som ikke hadde klart det på 1,5 år, og så veterinærens egen mening for seg. Opplysning og mening hver for seg, men litt dumt skrevet. Det sto ikke noe om at veterinæren trakk den slutningen bare pga de to hendelsene, og det var en person sin mening ut fra generelle erfaringer i yrket, ikke noe forskningsresultat.

Nei. Det gjør jeg ikke. Jeg klarer å avlive mine dyr når tiden er inne faktisk, selv om det er skrekkelig vondt å si farvell. Det handler ikke om hvem som er best og dårligst, men enda en veterinær med tåpelige utsangn i media (trudde TM hadde monopol på de da, men tydeligvis ikke....).

Posted

mange av mine mannlige venner tar med seg hunden sin (sin beste venn) på fjellet eller en annen plass og ender livet på sin vennselv. de går ikke til vetrinæren. de synes hundene lider minst da.

Guest Snusmumrikk
Posted
Nei. Det gjør jeg ikke. Jeg klarer å avlive mine dyr når tiden er inne faktisk, selv om det er skrekkelig vondt å si farvell. Det handler ikke om hvem som er best og dårligst, men enda en veterinær med tåpelige utsangn i media (trudde TM hadde monopol på de da, men tydeligvis ikke....).

Ja, kan være enig i at det er fullstendig unødvendig og generaliserende å gå ut å si noe sånt i media. Jeg har aldri sakt det handler om hvem som er dårligst og best. Jeg kan ikke se at sånne problemer med folk som ikke klarer å se når det er på tide har noe med kjønn å gjøre i det hele tatt. Det er et personlig problem, ikke på noen måte kjønnsrelatert. Men jeg skjønner ikke helt at du klarer å la deg provosere av det heller. Poenget mitt var bare at du leste litt kjapt når du skrev at det var trukket en konklusjon pga to tilfeller på 1,5 år. Det ikke en konklusjon trukket på grunnlag av de tilfellene, det var bare synsing eller mening fra en enkelt veterinær (som sikker var litt påvirka av de situasjonene også).

Posted
Ja, kan være enig i at det er fullstendig unødvendig og generaliserende å gå ut å si noe sånt i media. Jeg har aldri sakt det handler om hvem som er dårligst og best. Jeg kan ikke se at sånne problemer med folk som ikke klarer å se når det er på tide har noe med kjønn å gjøre i det hele tatt. Det er et personlig problem, ikke på noen måte kjønnsrelatert. Men jeg skjønner ikke helt at du klarer å la deg provosere av det heller. Poenget mitt var bare at du leste litt kjapt når du skrev at det var trukket en konklusjon pga to tilfeller på 1,5 år. Det ikke en konklusjon trukket på grunnlag av de tilfellene, det var bare synsing eller mening fra en enkelt veterinær (som sikker var litt påvirka av de situasjonene også).

Jeg mente at denne veterinæren tok denne flotte konklusjonen... Og med tanke på at en veterinær går på skole i 7 år eller no for å komme så langt, burde de være smarte nok til å klare å skjønne at man trenger "litt" fler enn to stykker for å danne seg et bilde av noe som helst faktisk. Som du skriver så er det avhengig av individet, og ikke hva man har mellom beina...

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Posted
Jeg mente at denne veterinæren tok denne flotte konklusjonen... Og med tanke på at en veterinær går på skole i 7 år eller no for å komme så langt, burde de være smarte nok til å klare å skjønne at man trenger "litt" fler enn to stykker for å danne seg et bilde av noe som helst faktisk. Som du skriver så er det avhengig av individet, og ikke hva man har mellom beina...

Kanskje vetrinæren i samme periode (eller i det hele tatt) ikke hadde opplevd kvinnelige hundeeiere med samme "problem"?

Uansett så finnes det en lov i Norge om dyrehold, som sier at dyr ikke skal lide i utrengsmål, så om vetrinæren hadde hatt bein i nesen, kunne han/hun ha gjort noe med dette......

Posted
Kanskje vetrinæren i samme periode (eller i det hele tatt) ikke hadde opplevd kvinnelige hundeeiere med samme "problem"?

Uansett så finnes det en lov i Norge om dyrehold, som sier at dyr ikke skal lide i utrengsmål, så om vetrinæren hadde hatt bein i nesen, kunne han/hun ha gjort noe med dette......

Jepp. Menn er noen idiotiske pyser, så det er bra at veterinærer går ut i det offentlige for å fortelle dette og generalisere slikt. :rolleyes:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Nye innlegg

    • Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Create New...