Gå til innhold
Hundesonen.no

Paris


edlitam

Recommended Posts

Jeg skal i Paris i mai, og lurte derfor på om noen soniser har noen gode ideer til hvor man kan dra? Vi skal være der 5 dager, vi er to familier som reiser sammen. Tre gutter( 12,13,15 år), meg(15år) og våre fire foreldre. Vi drar ikke dit kun for å handle, så er åpen for steder som kan passe for alle. Tenker da på museum o.l :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært der, men er et av drømmereisemålene mine.. Nevner derfor (noen av stedene er litt utenfor selve byen, men greie å komme seg til): Versailles, Eiffeltårnet, Latinerkvartalet, Sacré Coeur, Louvre (! Kan ikke gå glipp av Louvre! Det er et must-see), Luxembourgpalasset, Triumfbuen, Champs-Elysèes, Invalidedomen.. Ah, Paris.

EDIT: http://paris.storbytur.no/severdigheter/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Paris i 5 dager med klasen i forrige uke, og planlegger allerede en tur (eller to- både med familie og venner) i sommer :)

Jeg har aldri vært noe reise mennesker, og Paris har av en eller annen grunn aldri fristet- men du aner ikke hvor mye jeg koste meg på den turen! Paris er helt fantastisk, og du har hvirkelig noe å glede deg til ;)

Aya har nevnt det som er det "viktigste" å få med seg: Versailles, Eiffeltårnet, Latinerkvartalet, notre damè, Sacré Coeur, Louvre og kanskje triumph buen!

Jeg er ingen kunst/kirke person, men jeg er evig glad for at vi var innom alle disse plassene! Utrolig nydelig alt sammen.

Shopping i Paris er også kjempe morsomt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

De viktigste tingene er vel nevnt i innlegene over. Hvis dere skal i Louvre vil jeg anbefale at dere på forhånd bestemmer dere for noen epoker dere vil prioritere å se. Louvre er enormt stort og soser man rundt uten en plan, blir man utslitt før man kommer til det man har mest lyst til å se. Ellers er det jo Musée d'Orsay hvis man liker impresjonismen (Monet, Van Gogh, Renoir). Flott bygning, forresten: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:MuseeOrsay_20070324.jpg (Kanskje ikke det mest spennende for gutter i begynnelsen av tenårene...)

Når man har tråkket rundt i muséer og gamle bygninger i noen dager, og man kanskje begynner å få en overdose av all atmosfæren, så kan det være forfriskende å ta en tur ut til La Grande Arche de la Defence:

http://www.blachford.info/gallery/paris2.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Grande_Arche

God tur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der.. :drool: Nå har du jo fått flere gode tips her.

Jeg kan jo nevne at jeg elsket byen og atmosfæren. Det er en veldig flott by å feriere i. Vi ruslet rundt der vi følte for det, og så de viktigste severdighetene. I tillegg fikk vi på ferden tid til å se innom smågater og ikke fullt så kjente bydeler av Paris. Det var absolutt interessant og fint. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært der! :drool: Beste byen i hele verden! (etter Trondheim selvsagt)

Håper dere er heldige med været :sleep:

Syns det var helt fantastisk å bare gå rundt i byen jeg :ahappy: Men Louvre (museumet) er selvsagt et must! Eifeltårnet må jo også oppleves. Vet ikke om mai er den rette årstiden for Disneyland.. Vi var der, og det var gøy men ikke noe spesielt å hoppe i taket for. Absolutt verdt opplevelsen om dere får god tid da! :lol:

Ellers vil jeg bare ønske deg god reise, og ikke minst: nyt maten og miljøet der nede! Det er jo helt fantastisk! ;) Ta dere god tid til å kose dere i den vakre byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...