Gå til innhold
Hundesonen.no

Forvertsavtaler.


Tuva3

Recommended Posts

Jeg er eieren av den jrt`en fra Tyskland, har ikke tenkt å sette valper på henne. Ikke fordi hun ikke er registrert i NKK, men fordi jeg kan altfor lite om avl, og rasen i det hele tatt. MEN spørsmålet mitt til dere som er imot avl på uregistrerte hunder er følgende: Hva er meningen med avl i deres øyne? Noen sier at når man blander på uregisterte hunder så har man ikke oversikt over linjene, og kan i verste fall ende opp med å avle på noen som er i slekt. Men hva da med de somhar full stamtavle på sine dyr?

Særlig avlingen på JRT, synes jeg er grusomt kjedelig. Alle blir jo helt like til slutt. Og i mange tilfeller har man avlet bort det som er en virkelig JRT. En virkelig JRT er ikke en showhund. En virkelig JRT er en energisk jakthund. Jeg har både registrert og registrert, og merker stor forskjell. Den som er reg. har australske linjer, og er slik alle jrt skal være idag. Mens den uregistrerte er en ekte jrt i mine øyne.

Er det noen som kan fortelle meg hva som er vitsen med å avle på uregistrert hund (uansett hvor renraset den er) når avkommene aldri vil bli registrert. På hvilken måte er dette bra for rasen når de stiller på lik linje med blandingsraser ???

Hvorfor må den på død og liv være registrert? For det vanlige mennesket så har det ingenting å si om hunden er registrert eller ikke. De fleste vil jo bare en en trofast venn, og ikke et utstillingsobjekt.

*Dobbelpost, mod Miriam*

du hadde en JRT fra før? har fått snusen i at denne dvergschnauseren du hadde på for ikke var husren.....? 5 mnd?

merkelig...

Jeg må bare kommentere denne tråden, da den viser utrolig lite innsikt... oi så merkelig at en valp på 5 måneder ikke er husren enda.. Vet det er lite saklig, men noe større tull skal du lete lenge etter.

*Trippelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Jeg ser at enkelte her finner innlegget mitt provoserende...men skal ikke jeg da ha rett til å trøste, når andre føler de har rett til å kritisere..? Det er faktisk enkelte innlegg som provoserer meg også.

Siri formoder at "tantene" her er ekle...det har aldri jeg sagt eller skrevet, men hva vet jeg..?

Den største feilen Tuva gjorde, var å poste inlegget her i Debattkjelleren. Ho skulle heller ha lagt det inn i "Akkurat nå"...og starta med "Akkurat nå er jeg veldig lei meg fordi.."..osv.. Da hadde ho fått mye mer sympati, for der får folk trøsteikoner bare de føler seg litt tufs en dag..

Her i Debattkjelleren skal alt diskuteres, og gjerne kritiseres.

Jeg vet selvfølgelig ikke om historen til Tuva er sann, like lite som jeg vet om andres historier er sanne. Men jeg velger å tro at folk snakker sant. (Selv om en sak alltid har to sider.) Jeg velger også å tro at folk snakker sant når de forteller om kjipe opplevelser på offentlige kontorer, om saksbehandlere som er teite og ikke begriper en ting...sjøl om den samme saksbehandleren kanskje (eller sikkert..?) er et veldig oppegående og klokt menneske som er flink i jobben sin..

Enkelte her har lov til å komme med utblåsninger om hva det skal være, mens andre skal være veldig forsiktige med hva de sier.

Jeg foreksempel, kan ikke kalle sonenmedlemmer for "tanter" en gang, før det blir gæli..sjøl om ordet blir brukt både titt og ofte av andre. Hva er det SGT står for igjen..? Hmmm...

Du har forklart deg veldig bra i dine innlegg, Tuva..og de som ikke skjønner hva du mener nå, bør gi opp og finne andre innlegg de kan kritisere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at enkelte her finner innlegget mitt provoserende...men skal ikke jeg da ha rett til å trøste, når andre føler de har rett til å kritisere..? Det er faktisk enkelte innlegg som provoserer meg også.

Det er ikke trøstinga som er provoserende, det er utsagn ala (og jeg tok meg den frihet at jeg klipte bort litt her og der):

Og det er IKKE din skyld at folk her på forumet ikke leser teksten klart nok, og misforstår i hytt og gevær.

Neste gang må du ikke gi dem inn med teskje, men heller prøve pipette..den drypper det sakte inn...men forvent heller ikke da at alt trenger inn..

For...er det noe som irriterer meg her på sonen, så er det alle de som ikke leser innlegga godt nok, så de misforstår, enten med eller uten vilje.. Av og til tror jeg faktisk de VIL misforstå, av en eller annen grunn..

Du skreiv at du først ville avle på din uregistrerte hund...det ble raskt til BLANDINGSHUND..! Ja...for det finnes vel ikke uregistrerte, renrasete hunder, gjør det...? Selv om du tydelig skreiv at hunden var en JRT..

At noen faktisk finner ut hvem du snakker om betyr ikke at du har brutt god "presseskikk" eller hva det nå heter. For å finne ut det, så må det nok noen tastetrykk til..det detter ikke bare plutselig inn i hodet på en...særlig ikke når enkelt ikke engang skjønner det som står på trykk..

Og..tro meg...hvis noen av de unge eller gamle tantene her på sonen hadde opplevd det du har, så har de også klaget sin nød her..det er jeg overbevist om.. De klager sin nød for mindre ting enn det der..

Så vidt jeg veit, bare for å ta det siste først, så veit ikke du en pitteliten ting om hva de "unge eller gamle tantene her på sonen" har opplevd OG droppet å fiske etter sympati for, så det kan du faktisk ikke uttale deg om. Det er heller ikke særlig sympatisk at du fremstiller saken som noe man enten forstår og derfor er enig, eller noe man ikke har forstått - enten det er med vilje eller ei - og derfor er "uenig". Det er debattering på ditt beste, eller?

Og, vi kan jo gjenta det til det kjedsommelige - kanskje DU ikke forstår hva som skrives? At en uregistrert rasehund er i praksis en blandingshund, i og med at man ikke kan dokumentere at hunden er en rasehund - les det SusanneL skreiv en gang til, hun skriver muligens sånn at du og forstår (siden vi alt er nede på det nivået der, hvor vi setter spørsmålstegn ved folks evne til å lese og forstå tekst).

Jeg vet selvfølgelig ikke om historen til Tuva er sann, like lite som jeg vet om andres historier er sanne. Men jeg velger å tro at folk snakker sant. (Selv om en sak alltid har to sider.) Jeg velger også å tro at folk snakker sant når de forteller om kjipe opplevelser på offentlige kontorer, om saksbehandlere som er teite og ikke begriper en ting...sjøl om den samme saksbehandleren kanskje (eller sikkert..?) er et veldig oppegående og klokt menneske som er flink i jobben sin..

Det er ingen her som mener at Tuva lyver? Det vi prøver å si, er at om oppdretteren/valpeeieren hadde dratt samme stuntet og advart mot forverter, så kan det være at Tuva var takknemlig for at ikke alt svelges rått her, bare for at noen mener seg dårlig behandlet?

- Og du må gjerne be om info ang saksbehandlinga på NAV, om du ønsker å vite mer om det? Men kanskje ikke i denne tråden? Og jeg kan så vidt jeg husker ikke helt se at jeg ADVARTE mot NAV, slik trådstarter advarer mot forvertsavtaler? Men du er jammen meg søt..

Enkelte her har lov til å komme med utblåsninger om hva det skal være, mens andre skal være veldig forsiktige med hva de sier.

Jeg foreksempel, kan ikke kalle sonenmedlemmer for "tanter" en gang, før det blir gæli..sjøl om ordet blir brukt både titt og ofte av andre. Hva er det SGT står for igjen..? Hmmm...

SGT står for sure, gamle tanter, om jeg ikke husker feil.. Du er hjertelig velkommen, etter denne tråden glir du rett inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Gullen.

Ja, jeg har jo prøvd ørten ganger å forklart at det var situasjonen, ikke valpens eier som var trasig. Men likevel må dette hakkes på.

Jeg vil at dere skal tenke over en sak: tror dere at noen har guts til å ødelegge sin egen fremtid i hundeverdenen ved å fortelle løgner om en slik sak? Hva skulle jeg tjene på det? Når jeg samtidig beskytte valpens eier? Hadde jeg villet henne alt ondt i verden, så hadde jeg lagt ut navn og oppdretternavnet hennes på alle sider jeg kom over i full fart. Er det ikke innlysende at jeg ikke er ute etter det? Fra den andre siden skjønner jeg at det kan komme løgner. For der er det prestisje og penger å tape. Uten at jeg tror at det forekommer. Men skulle det skje, så kan jeg forstå intensjonen. For meg er det ikke noe å tape og ingen ting å vinne. Jeg er en vanlig jente i gata, som ikke har noen ambisjoner med mine hunder. Jeg vil bare ha dem i livet mitt, ta vare på dem, gi dem omsorg og aktivisere dem på måter som både jeg og hunden synes er gøy. En del av dette kan være utstilling, og jeg kan en dag komme til å ville avle. Men kennel skal jeg aldri ha. Det blir i så fall begrenset til ett og annet kull på mine tisper, i tråd med raseklubbenes retningslinjer og uten at det er fokus i det hele tatt.

På denne tråden har jeg svart at "damen med de hvite var en hyggelig dame, ja, og at hun ikke pratet dritt om noen i miljøet". All respekt til denne damen. De som jeg nå sikter til her, vet hvem de er. Jeg vet også hvem de er. Og jeg lurer på, ser dere noen steder på denne tråden at jeg har bestilt valp av hvit farge? Divalin, jeg kjenner din identitet, og det forundrer meg at du engasjerer deg på den måten som du gjør, med den stillingen som du har i miljøet. Det blir bare så trasig å gripe en slik situasjon an på denne måten. Du har jo selv opplevd å miste en forhund uten grunnlag. Vi vet begge hva din oppdretter sa om saken. Tror du det er så veldig anneledes i mitt tilfelle? Og når dere "tar" meg for at valpen ikke er husren når den er 5 mnd, så takker jeg min gud for at jeg var hos veterinær med hundene en liten stund før hun ble hentet. Og jeg fikk skryt for hvordan valpen så ut i både pels, hold og det gode lynnet. For det er ingen ting som skulle forbause meg etter dette. Jeg har fått høre ting i dag, som sjokkskadet meg. Det er utrolig hva voksne folk får seg til å si for å berge sin egen bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av dette kan være utstilling, og jeg kan en dag komme til å ville avle. Men kennel skal jeg aldri ha. Det blir i så fall begrenset til ett og annet kull på mine tisper, i tråd med raseklubbenes retningslinjer og uten at det er fokus i det hele tatt.

Det er vel nettopp slik avl man helst vil unngå innen rasemiljøer - avl uten mål og mening, men kun tilfeldig bare fordi man kanskje har lyst til å ha et valpekull... Avl uten fokus faktisk - det høres riktig bra ut !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du ikke skal ha hvit dverg. Nei for det er vel ingen som vil selge deg hvit dverg ! :D

Hvor skrev hun det? Kan ikke huske at det er nevnt jeg..? Og hva veit du om noen vil selge henne en hvit dverg eller ikke? Den kommentaren der var vel ikke helt nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet faktisk ganske mye om det, i motsetning til de fleste andre her inne.

Jeg vet at det meste av det TS skriver ikke er sant, og at det er mange oppdrettere av Dvergschnausere som aldri vil selge henne valp etter at hun har hengt ut et anstendig menneske på alle tenkelige forum !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet faktisk ganske mye om det, i motsetning til de fleste andre her inne.

Jeg vet at det meste av det TS skriver ikke er sant, og at det er mange oppdrettere av Dvergschnausere som aldri vil selge henne valp etter at hun har hengt ut et anstendig menneske på alle tenkelige forum !

Hvor mye du vet og ikke vet forhindrer da ikke å oppvise normal folkeskikk, gjør det vel? Eier må også ta noe selvkritikk her for ikke å ha gjort godt nok forarbeid med å bli kjent med forvert. Som nevnt så er det to sider av en sak, det inkluderer også forvertens side.

Two wrongs doesn't make one right.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig du har rett <_< Men jeg må bare beklage at jeg ikke klarer å moblisere noe medlidenhet med TS - til det vet jeg litt for mye om saken . All min medlidenhet går til eier av hunden, som helt urettmessig blir hengt ut.

Den eneste feilen hun gjorde var vel at hun ikke undersøke mere om va slags menneske det var hun valgte som forvert til valpen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig du har rett <_< Men jeg må bare beklage at jeg ikke klarer å moblisere noe medlidenhet med TS - til det vet jeg litt for mye om saken . All min medlidenhet går til eier av hunden, som helt urettmessig blir hengt ut.

Den eneste feilen hun gjorde var vel at hun ikke undersøke mere om va slags menneske det var hun valgte som forvert til valpen sin.

Kan ikke du forklare eiers syn på saken da? Så får vi begge sider av saken. Det er jo det mange har "etterlyst." :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste feilen hun gjorde var vel at hun ikke undersøke mere om va slags menneske det var hun valgte som forvert til valpen sin.

Nå har også jeg vært i kontakt med eier, så jeg vet også mer enn det som skrives her. Det forhindrer ikke at man kan oppføre seg skikkelig og la være og komme med usakligheter.

Det er mulig det er eneste feilen eier gjorde, men den er ganske stor da som hadde konsekvenser både for forvert, eier og hund. Men nå har vel begge parter forhåpentligvis lært av denne saken til senere.

Kan ikke du forklare eiers syn på saken da? Så får vi begge sider av saken. Det er jo det mange har "etterlyst." :closedeyes:

Nå har eier sagt at hun ikke ønsker å ta saken på nettforum, så da blir det feil av noen andre og gjøre det - som heller ikke kjenner til andre fakta enn eier forteller. Man kan ikke forklare eller utdype. Da får eier selv komme på banen, og eier vet også at diskusjonene foregår.

*endret dobbeltpost. mod. Raksha.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eier ikke offentliggjør sin versjon kan det jo være at hun er fullstendig trygg på at hun har gjort rett, og kanskje er hun ikke tilhenger av offentlig uthengning!

Da burde kanskje du og respektere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respektere hva ?

Tja......:

Nå har eier sagt at hun ikke ønsker å ta saken på nettforum, så da blir det feil av noen andre og gjøre det - som heller ikke kjenner til andre fakta enn eier forteller. Man kan ikke forklare eller utdype. Da får eier selv komme på banen, og eier vet også at diskusjonene foregår.

Jeg ser ikke helt poenget med at du skal gå inn her og forsvare hundeeieren her om hun ikke ønsker å ta saken på nettforum, særlig når du ikke kommer med annet enn sure oppgulp. Du gjør akkurat det som du beskylder TS for å gjøre, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja......:

Jeg ser ikke helt poenget med at du skal gå inn her og forsvare hundeeieren her om hun ikke ønsker å ta saken på nettforum, særlig når du ikke kommer med annet enn sure oppgulp. Du gjør akkurat det som du beskylder TS for å gjøre, sant?

Er bare så drittlei av all medlidenhet TS får med sitt PISSPREIK, at nå klarer jeg ikke tie lengre.

Men nå har jeg sagt mitt, og ønsker alle en hærlig fredagskveld :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Denne var litt interessant. Jeg skal ta selvkritikk for å ha lagt ut nok info om saken, til at noen greide å spore eier. Det har dere sikkert skjønt, at det var ikke meningen.

Og Faustina, hvis det er noe i historien min som ikke er sann, så vil jeg gjerne at du forteller meg hva i huleste det er for noe? Jeg har prøvd å forklare en setting, samboeren min og barna mine var vitner på hele greia, og hvis jeg skulle ha en sykdom i hodet som gjør at jeg ikke husker hva som hendte, så kan jeg spørre dem. For har jeg lagt ut noe som ikke er tilfelle her, så skal jeg være den første til å be hele verden om unnskyldning! Og jeg har ikke pratet dritt om hundens eier. Hvis du ser NOE NOEN steder som jeg har skrevet, som er DRITTKASTING mot hundens eier, så må du være snill å fortelle meg hvor det er. For da skal jeg lese det 52 ganger, slik at jeg ser at jeg har formulert meg for dårlig, og så skal jeg be om unnskyldning. Jeg har hele tiden presisert at det ikke er noe galt med hundens eier, det er situasjonen som var trasig. Den eneste som kaster dritt her, er du, "Faustina". Og du kaster dritt mot meg, fordi at jeg har ønsket å belyse en sak som du ikke er enig i. Du greier ikke engang å holde deg til sak, du er nødt til å gå til personangrep også. Er det rart at man får tanker om et bedritent miljø? Det er jo sånt som skaper all utrivselen. De fleste hundefolk, i alle miljøer, er faktisk så reale, at de greier å skille mellom sak og person. Hvis målet er å ødelegge andre mennesker, så finnes det sikkert ledige verv i en eller annen gerilja...

Det jeg har skjønt, er at enkelte personer i miljøet opererer på en pill råtten måte. Og må man lyve for å beskytte det man har gjort, sagt el, så bør man kanskje tenke i andre baner. Jeg er ikke redd for å fortelle hele verden hvem jeg er og hva jeg står for. Og alle som kjenner meg, vet at jeg ikke lyver! Det kan være vanskelig å få forklart ting slik at det blir oppfattet rett for den som leser det. Det kalles for kommunikasjon, og skriftlig kommunikasjon er ikke like lett som verbal kommunikasjon. Jeg synes det er mistenkelig at "divalin" forsvinner med en gang hun får svar på sine spørsmål. Jeg vet hvem hun er, og hun vet hvem jeg er. Og så er det Faustina neste. Som kommer med uttalelser som er helt bak mål. Og ingen vil selge meg dvergschnauzer? Nei, ingen som synes at det viktigste er at hunden presterer i ringen, vil selge meg noen hund som helst! Den oppdretteren som jeg nå har bestilt valp hos, har samme syn på hundehold som det jeg har. Det har jeg lært: at jeg ønsker å ha en god og varig kontakt med oppdretter, og det blir vanskelig hvis man har totalt forskjellige fokus. Noen oppdrettere vil ha avkommene til hundene opp og frem, og for dem er det viktig med resultater i ringen. (Og det er helt i orden, det har jeg full respekt for). Jeg vil alikevel ikke ha et slikt hundehold. Min interesse er ikke der. Jeg ønsker å ha hunden som et familiemedlem, og om hunden er bastard eller renraset, så har individet akkurat like mye verdi for meg. Det å løpe i ringen med hunden, er morsomt det også, men ikke det viktigste... for meg. Hvis valpen jeg nå kjøper, utvikler seg til å ikke egne seg hverken i ringen eller til avl, så er jeg like glad i hunden alikevel. Og når jeg letet etter oppdretter nå, så var det viktig å få aksept for at jeg har et sånt syn. Nei, jeg og valpens eier var ikke kjent med hverandre da vi inngikk foravtalen. Og du har helt rett LinnKr. Jeg vet om oppdretter som jeg kunne ha funket helt fint med, og jeg vet om oppdrettere som jeg bare skal holde meg langt unna. Man er forskjellige, og godt er det.

Det at "ingen vil selge meg valp", det sier mer om deg, Faustina, enn det sier om meg. Hva er verdifulle referanser? veterinæren min som har kjent meg i 16 år, oppdretteren av hestene mine som har kjent meg i 5år, og oppdretteren av den hunden som jeg har fra før, som har kjent meg i 14 mnd? Eller sladdrekjærringer som sitter å koker sammen humbug og sure oppstøt? Jeg er ikke i tvil om hvem JEG ville ha valgt som referanser hvis jeg skulle ha solgt noe. Når jeg selger hest, så prater jeg med ridelærer, hovslager og veterinær. Sladdrekjærringer på bygda gir jeg en god dag i, for enten elsker de kjøper, og forteller bare rosenrøde historier, eller så hater de kjøper, og forteller bare møkk og skitt. Det har ingen verdi for meg som selger å høre på møkk og skitt, eller rosenrøde historier. Jeg vil ha den klare og nakne sannheten.

Dere bør også tenke over rekrutteringen til miljøet. Hvordan tar vi imot nye folk som er "grønnere" enn oss selv? Jeg har hatt hund hele mitt liv, men jeg har aldri holdt på med NKK-baserte aktiviteter. Jeg har vært med å trent opp narkohund, jeg har vært med å trent opp jakthund, jeg har overtatt omplasseringshund og jeg har hatt valper. (Ikke eget oppdrett, men hunder som jeg har fått som valper). Jeg har en lang erfaring i "husmorhundehold", men utstillings- og oppdretterverdenen er rimelig ny. 7 måneder, for å være helt presis. Jeg hadde tenkt til å ha valper på min ureg. JRT tispe. Jeg ante da ikke hva NKK var for noe! Jeg bor på bygda, og de fleste som har hund, er ikke med i en klubb el. Jeg ble med i klubb i august. Og hva er viktig da, når man får rekrutter? Det vet jeg, på grunnlag av at jeg har sittet i hestemiljøet i mange, mange år. Jo: man er:

1. Hyggelig.

2. Aksepterer at alle må begynne et sted.

3. Man hjelper og forklarer istedet for å kritisere og prate dritt.

4. Innser at ikke alle har samme meningene som deg selv, og aksepterer dette. Jeg kan si, "jeg forstår hva du sier, men jeg er ikke enig". Tren hjemme forran speilet hvis du blir sint fordi at noen mener noe annet enn deg selv.

Ja, denne var banal, men det er jaggu noen av disse innleggene også. Jeg setter en strek her. Heretter får dere bare skrive hva dere vil, prate om hva dere vil og synes hva dere vil. Jeg tror ikke enang at alle mennesker er i besittelse av en samvittighet etter hva jeg har opplevd i denne situasjonen. Enkelte i miljøet bruker tellerskritt på å ringe i vill fart rundt til andre for å fortelle syke løgner, som forandrer seg som da høna mista en fjær, og det ble til ti høns. Men der er jo som regel sånn: at sannheten har en tendens til å stikke seg frem før eller senere. Og det er jo riktig bra :ahappy: .

Man lærer så lenge en lever. Og godt er det. Ha en herlig helg med hundene deres.

*edit for skrivefeil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på Tuva. Enkelte mennesker lever for kvalm, godt du hever deg over dette :drool:

(en annen ting; nå kommer jeg fra kaninverden, og der blir en kanin som ser rasetypisk ut regnet for renraset, selv om det kan være blanding. Så snedig hvor stor forskjell det er på arter :ahappy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...