Gå til innhold
Hundesonen.no

Røde "flekker"

Monika!

Recommended Posts

Skrevet

Lucas hadde en rød flekk tidligere i dag, under magen ved siden av bakfoten, nå har han to, jeg er sikker på at jeg så en tredje like ved halsen finner den ikke igjen nå, også sikler han noe enormt. virker ikke slapp eller noe. men lurer på hva de røde flekkene er.

føler meg som ei skikkelig hønemor nå, men jeg er jo redd for gutten min :P

Skrevet

har han vært mye ute eller bare inne.?

Buster så ut so som et jorbær under buken etter en teltur... det var mygg/knott/annet f***skap de har i nord-sverige...

Ellers kan du kikke etter parasitter.. Sjekke din egen mage, lopper an bite menesker...

(anbefaler boken : HUNDER - Skader og Sykdommer av Anders Strande..)

Skrevet

For det meste bare inne, men pappa hadde visst tatt ham med i skogen en dag her, tror ikke den røde flekken var der før det, hadde bare en først men nå har han tre. kan være noe sånt, får se hvordan det utarter seg så skal jeg ringe vetn. har ingenting på magen jeg nei. tipper det er noe mygg greier. han har sluttet å sikle da, var bare for at det var varmt å han hadde gått en lang tur :P

Skrevet

han har en vortelignende sak under haka, men den har han hatt leenge, hår som stikker ut og :? kan han ha hatt flått da? håper jeg og

Skrevet

Mico har pgså hatt noen røde flekker innimellom..

det er vist noe småe mygg aktige greier som stikker..

Kan være det...

ellers så kan ikke jeg hjelpe deg noe mer med det.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...