Gå til innhold
Hundesonen.no

"Mentaltest"- hvilken er det beste valget?

Aya

Recommended Posts

Det finnes en testbane på Forsvarets Hundeskole som ligger i Akershus. Er det Jessheim det heter der mon tro?

Hauerseter heter det, ligger mellom Jessheim og Dal sånn ca :whistle:

Tror det går tog dit, togstasjonen er vel 300 meter fra porten til leieren eller noe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Guest Dratini
Det finnes en testbane på Forsvarets Hundeskole som ligger i Akershus. Er det Jessheim det heter der mon tro? En venninne testet sin Amerikanske Bulldog der, så de diskriminerer vel ikke mot blandingser heller. Testen er ikke offisiell, og den er siktet mot å finne ut om bikkja kan brukes til noe, og evt hva. Det er vel mer som en FA enn en MH skulle man tro. Det er ddet nærmeste Oslo jeg vet av, men du trenger nok å låne skyss tror jeg.

Jeg har vært figurant for AB i Norge, men den fikk gå en uoffesiell test (pga reglene hos NKK). Det med at tester ikke blir registrert (Iallefall MH) hos nkk, skaper litt hodebry. Men ikke værre enn at arrangerende klubb får tilsendt skriv når nkk har godkjent testen/MH'n i etterkant.

Huldra: MH'n til Tull aer godkjent av nkk, det har jeg fått pr brev fra de :wub:

Om noen tenker å ta Korning i Sverige så vær obs på at hunden får ikke delta om den ikke har gjennomført MH med goskjent på skuddene... Har ikke hunden MH så får den ikke delta.

Alle regler for deltagelse ved offisielle MH/KT/FA kan lastes ned fra nkk's side. Tror de skal ligge inne på "jakt-/brukshund".

Ellers så finnes det mange sider hvor man kan lese om hvordan en MH gjennomføres. Bl.a. HER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...