Gå til innhold
Hundesonen.no

Lydighetshelg

Wentakeri

Recommended Posts

Skrevet

Nidaros brukshundklubb og Norsk Belgisk Fårehundklubb, avd. Trøndelag arrangerer dobbelt lydighetsstevne - alle klasser - 12. og 13. april 2008.

Stevnet vil være innendørs, i en ridehall på Kartem, Stjørdal.

Dommere er Terje Haugen (12. april) og Arild Eriksen (13. april).

For mer info, se www.nidarosbhk.no og nbfk-trlag.com

Skrevet

Hadde planlagt å få vår debut der...

Innendørs ja... Har aldri i vårt liv trent innendørs, så med ett ble jeg fryktelig nervøs... :lol:

Skrevet

Du trur kanskje vi ikke rydder banen for hestebæsj du da? :) Tipper ridehuset er så rent som overhodet mulig jeg :)

Av alle ting vurderer jeg å stille med Ask. Herregud... :ahappy:

Ingvild: stiller du om jeg stiller da? Noen må jo løpe ut av ringen også, og med to istedefor en blir det dobbelt så mye action :)

Skrevet
Ingvild: stiller du om jeg stiller da? Noen må jo løpe ut av ringen også, og med to istedefor en blir det dobbelt så mye action :)

Nei, jeg har ca gitt opp å konkurrere, så det blir uansett ikke konkurranse før til høsten hvis det noen gang blir det. Realismen har slått ned i hodet mitt. :ahappy:

Skrevet

Hva er egentlig så farlig med å starte innendørs da????

Vel, jeg skal innrømme at jeg var ganske spent selv, i min første innendørs konkurranse med den eldste hunden. Men hun hadde aldri gått så bra i den klassen, som det hun gjorde da. :rolleyes:

Skrevet

Farlig og farlig...

Problemet vårt er ikke at det er innendørs i seg selv, men mer at det er i et miljø vi aldri har trent i, et miljø som er nytt og ukjent for hunden. Det blir et ekstra usikkerhetsmoment, men som du sier - det kan jo gå helt strålende. Det er vel helst jeg har en tendens til å tenke det verste og lage meg unnskyldninger på forhånd (pluss at debutnervene vil være store nok fra før) :blink:

Hadde hjulpet tryggheten mye å kunne tatt ei eneste lita økt der på forhånd, men det blir sikkert vanskelig...

Skrevet

Det med å tenke det verste. Vel, velkommen i klubben! :rolleyes:

Nidaros BHK har lydighetstrening hver mandag fra kl 19.00 i parkeringshuset ved Statoil på Rotvoll. Kan jo være en ide å ha noen treninger der.

Lykke til!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...