Gå til innhold
Hundesonen.no

Gulrot til hunden?

PsychoLynx

Recommended Posts

Rex fikk litt før hver gang vi hadde gulerot til middag. Fikk en hel som han kunne gnage på. Og den måtte være skrelt (ja, han er litt kresen). Men har ikke noe behov for å gi det, men han syns det var godt.

Tror Bocca hadde likt det også, så kanskje jeg skal prøve å gi dem nesten gang :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får de små mengder med gulrot nesten daglig. Dvs når det er gulrot i grønnsakene deres. Det kokes og moses. Ellers får Vida litt gulrotskall når jeg har det, og Nirm stikker av med alle "endebitene" fra skåla hennes da, for de vil ikke Vida ha, og han knasker de rundt i huset rå. Her faller grønnsaker i smak. Og Vida liker frukt også, noe Nirm kan styre seg for da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke noe BEHOV for å gi gulrøtter til Bridie jeg heller, men siden dette er noe jeg spiser ofte om dagen selv, så får Bridie smake. Eller.. Smake.. Hu får en hel for å gnafse på fordi hu syns det er godt, og det tross alt er litt sunnere enn griseører, og i tilegg får hu det jeg kutter vekk på mine gulrøtter. Altså "skrellet", topp og bunn. Så det blir jo faktisk en forholdsvis stor porsjon på 20 kg hund. Men siden hu syns det er godt, og hu ikke blir dårlig i magen av det, så ser jeg ingen grunn til å fylle opp matavfallet med noe bikkja kan få. :lol:

På Buffy brukte jeg nok mer gulrøtter for å håpe det funket som vomfyll. Hu var jo syk av kortisonbehandling, og med en voldsom "ulvehunger". Kunne spise døgnet rundt. Så da blandet jeg raspet gulrot i maten hennes, samt at hvis hu maste VELDIg på mat, så fikk hu en hel gulrot å tygge på. Som oftest ble hu bare tydelig fornærmet over å ha fått sånn kaninfor, men på de værste dagene så spiste hu dem... For henne var IKKE gulrot akkurat noe favoritt snop! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kokte eller råe gullrøtter har ingen virkning på hunden, men tar man derimot å kjører rå gullrot i en foodprossesor vil fibrene vil bli såpass knust at hunden vil få i seg fiber dvs gjøre seg litt nytte av grønnsaken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg bor alene og gulerøtter spiser ikke jeg hver dag, så deles bunten imellom meg og dyrene. Tar jeg en så får dyrene dele en.

Blaze er mer opptatt av å bare tygge den i stykker og den lille (som er matvrak) Spiser opp sin også spiser hun avtygge etter sin mor. SÅ i praksis spiser Talli en gulerot ca 1-3 dager i uken.

Aldri sett noen reaksjon på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...