Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundefolk er ikke som andre


Wulfi

Recommended Posts

Hundefolk

- Hundefolk er en spesiell rase som ikke er godkjent av NKK.

- De har ofte bur i huset.

- De har rotete hus, men deres kennel er flekkfri.

- De har alltid en oversikt over utstillinger innen en arms rekkevidde.

- Og de har unger som vet mer om blomster og bier når de er fem enn de

fleste andre folk vet når de er 40.

- Hundefolk vill kjøre mange mil, bruke hundrevis av kroner på bensin,

hotellrom og mat for å hente hjem en premie.

- Hundefolk har biler, campingbiler og campingvogner med bur inni.

- De er aldri å treffe i helgene, hvis du ikke tilfeldigvis befinner deg på

samme utstilling.

- De har trøbbel med å komme til jobb tidsnok, men er ved vaksinasjonssjekk presis kl. 0800.

- Hundefolk vil selge sitt luksushjem i beste bydel til fordel for et lite

skur med 10 mål tomt hvor de kan ha kennelen sin.

- Hundefolk har unger som vokser opp og tror 'tispe' er et helt vanlig ord.

- Hundefolk har alltid grønn plen og kjøper aldri gjødsel.

- Hundefolk betaler regningen ti dager for sent, men glemmer ALDRI

betalingsfristen for utstillinger.

- Hundefolk bruker hundeforposer til søppel, og søppelspann til hundematen.

- Hundefolk snakker times vis i telefonen med andre hundefolk på et språk bare hundefolk skjønner.

- Hundefolk har foreldre og familie som tror de er sprø, naboer som tenker de er rare og hundevenner som mener de er fantastiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet att du är en hundmänniska när..

1. Du har fler hundsängar, tuggleksaker, halsband, koppel, selar och hundburar än du har hundar.

2. Du träffar andra människor med hund och minns hundarnas smeknamn efter 30 sekunder, men inte lär dig hundägarens namn förrän du träffat dem 2 eller 3 gånger.

3. Du inte tvekar ett ögonblick när det gäller att dela en glasstrut med din hud.

4. Dina föräldrar ger upp tanken på barnbarn och börjar tala om dina hundar som "dina ungar" eller "dina barn". (Bonus de börjar kalla dem "sina hundbarn".

5. 90% av din tid tid uppkopplad på Internet har hundanknytning(du kollar vad för nytt som dyker upp när du skriver in din ras i sökmotorn, läser listor, kollar bilder, ljud och FAQ:s, etc.)

6. Du har hundratals bilder av dina hundar på skrivbordet på jobbet, i plånboken och så vidare, men inte ett enda av din familj eller dig själv.

7. Ingen vill åka i din bil eftersom de vet att deras kläder kommer att bli täckta av hundhår.

8. Du stoppar handen i fickan för att hitta småpengar- och tappar hundgodis och svarta bajspåsar överallt. (Bonus. Du har gjort det här på en finare inrättning.)

9. Du har haft långa och ingående diskussioner med dina vänner om bäst sättet att klippa hundens klor, men har inte själv fått manikyr eller pedikyr i hela ditt liv.

10. Böcker och filmer är helt förstörda för dig om detaljer med hundanknytning är felaktiga.

11. Det bästa med hela dagen är när du spenderar med din hund.

12. Du ser ur usla filmer bara för att din hundras antingen finns i en liten roll eller finns med i en 3 sekunders sekvens över en folksamling.

13. Det är hundhår på alla dina kläder, till och med när du just tvättar dem eller kommer direkt från kemtvätten.

14. Det första dina vänner, arbetskamrater och ytliga bekanta säger till dig när ni ses är antingen"Hur mår hundarna" eller " Hur många hundar har du nu?"

15. De specialbeställda julkorten av dina egna foton föreställer dina hundar (med eller utan människor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig bra! :) Ha-ha! Det er faktisk det inntrykket jeg har av mange hundefolk. Og sikkert det inntrykket mange har av meg (sånn sett bort i fra at jeg ikke her hus, bil og barn.. helt enda..:))

Hundefolk er ikke som andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...jeg kjenner meg igjen i de fleste punktene her.. :P

Det meste i mitt liv dreier seg om hund og hunderelaterte ting..

For eksempel..

Ser jeg en mann sammen med en hund, må den mannen være UTROLIG kjekk hvis jeg i det hele tatt skal legge merke til hvordan han ser ut.. (..og jeg er single.. :) ) <_< Men hunden hans gransker jeg nøye.. :rolleyes:

Jeg jobber på et hotell, i restaurant/bar, og gjestenes prat går meg oftest hus forbi...men hører jeg ord som f.eks. "(hann-)hund", "tispe", "valp", "parring" ( :blush: ), så spisser jeg ørene.. :)

Når jeg er på butikken, legger jeg sjelden merke til hva andre kunder kjøper...men ser jeg en sekk med butikk-tørrfor i vogna deres, så må jeg ta meg sammen for ikke å starte en fordiskusjon..

Jeg har bæsjeposer og godbiter i de fleste jakke/bukse-lommene.

Jeg kjøper meg veldig sjelden fin-klær, men leter alltid etter praktiske og gode turklær. Buksene mine handler jeg for det meste på Felleskjøpet og Wistex. :P

All ekstra kapital blir brukt på ting til hundene, utstillinger osv.

Like før jeg fikk min første hund, kjøpte vi oss stasjonsvogn, enda vi hadde kjøpt ny bil året før.. Den passa bare ikke til en Berner.. :)

Jeg kunne ha ramsa opp en hel del flere ting, men det får holde...

Konklusjonen er at vi er vel litt smågale..i likhet med andre som brenner for sin store interesse...hva det nå måtte være.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...