Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye indflyttere i akvariet


Einstein&Charlie

Recommended Posts

Jeg skulle egentlig bare gå og lure lidt rundt i dyreforretningerne, så jeg kunne bestemme mig for hvilke guaramier jeg vil have i det.

Endte ud med at købe 5 orange dværg reker, 3 blåguarami, skulle gerne være 1 han og 2 hunner og 3 hvide kysseguaramier, der også skulle være kønsfordelt som de andre, men er ikke helt sikker, kan måske godt være 3 hunner.

Jeg ville gerne have 3 røde kysseguaramier, men var i karantæne, så må se om en 1 eller 3 uger hvordan det går med dem.

Har ikke lyst til at få syge fisk.

Hvordan ser jeg med sikkerhed på de hvide guaramier, hvilket køn de er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nye fisker! Alltid like gøy og spennende.

Synes guramier er kjempefine fisker, dog litt vanskelige å holde desverre. Kysseguramien er min favoritt innen den familien sammen med rubinguramien.

På kysseguramien skal du kunne se kjønnsforskjellene på ryggfinnen der også som hos andre guramier, men her er forskjellen mye, mye mindre synlig og det kan være vanskelig å fastslå kjønn dersom fisken er ung.

(P.S: Du vet at vel at kysseguramien kan bli godt over 25 cm. og trenger stoooor plass etterhvert?)

Og en ting til: BILDER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det bliver asiatiske fisk, da jeg senere kommer til at importere kampfisk fra Thailand, og hunnerne skal gå i karet sammen med guaramierne.

Gratulerer med nye fisker! Alltid like gøy og spennende.

Synes guramier er kjempefine fisker, dog litt vanskelige å holde desverre. Kysseguramien er min favoritt innen den familien sammen med rubinguramien.

På kysseguramien skal du kunne se kjønnsforskjellene på ryggfinnen der også som hos andre guramier, men her er forskjellen mye, mye mindre synlig og det kan være vanskelig å fastslå kjønn dersom fisken er ung.

(P.S: Du vet at vel at kysseguramien kan bli godt over 25 cm. og trenger stoooor plass etterhvert?)

Og en ting til: BILDER!

Når mine bliver så store bliver de nok givet væk, da der ikke kommer større akvarie her, Men ville gerne have lidt at se på indtil jeg kommer til at få mine kampfisk.

Dobbeltpost mod. Einstein&Charlie

Edit: Jeg har nu stået og studeret kysseguaramierne lidt, tror faktisk at det er 2 hanner og en hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan se at min dverguarami han har fundet sig til rette nu, han er allerede begyndt at lave en stor skumrede, men jeg kan se, at ligesom kampfisk bør de yngle i et seperat kar, og hunnen tages væk efter leg, og hannen også fjernes når æggene er klækket.

Heldigvis er ingen af hunnerne rognstigne endnu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...