Jump to content
Hundesonen.no

Pris på Købers

Miranda

Recommended Posts

hei. jeg gikk over til købers på valpen min.

jeg betalte ca 350 for 20 kg.

hunden elsker maten sin rett og slett! han skinner i pelsen og er fin i magen.

vokser fint og er i topp humør. anbefaler købers jeg hvertfall. det er også helt uten tilsettings stoffer og har ett proteininnhold på 12 prosent

edit: mener selvfølgelig 28 prosent protein

Supert! Det høres lovende ut. Jeg tenkte å bytte for da han klør sånn. Vet jo ikke om det er foret da. Brukte Royal Canin før, fungerte fint, men så begynte han å klø så mye. Nå bruker jeg Labb og synes egentlig det fungerer fint siden han klør mindre og ellers er like frisk og fin som før, men synes likevel han klør mer enn normalt, så tenkte prøve Købers. Innbiller meg at for uten tilsetningsstoffer må være bra om han er sensitiv for foret....?

tilsettningstoffer er ikke bra for hverken folk eller fe vil jegtro?

valpen min gikk på hills. men spiste dårlig og var ikke noe matglad.

de små kulene til hills er jo dekt med "plakkfjerner" . derfor skal de ikke bløtes. kjøber er helt uten plakkopplegget og bør bløtes. men d tar kunn ca 5 min så er d klart. å hunden elsker den.

Nå snakket jeg med en forhandler og fikk vite at prisen var 575 for 15 kg av det "vanlige" foret. Dette er i Oslo og det blir levert på døra. Men synes det var ganske mye dyrere enn 350 for 20kg. Hvor kjøper du ditt? Vet du forresten hvor mye for en 25kg hund må ha (det husket nemlig ikke forhandleren) pr dag?

Tusen takk for svar.

Jeg betaler 429,- for 15kg. Det er et annet fôr enn eurodog da. Om du bor i Oslo så kommer det en nettbutikk ganske snart har jeg hørt, så det er vel bare å følge med på hjemmesiden til de som er importør (www.hunde-sport.no) De har jo spesialfôr til hunder som klør mye, de er vel dyrere men skal bare brukes en kort periode.

Og det med kløe, der er jo problemet at kjemikaliene som er i de fleste fôrene i dag bryter ned immunforsvaret og dermed kan du få kløe, allergi, eksem osv. Når du skifter fôr kan kløen forsvinne eller dempe seg en stund pga av at opptaket til hunden går helt ned før det så sakte bygger seg opp igjen.

hei. jeg gikk over til købers på valpen min.

jeg betalte ca 350 for 20 kg.

hunden elsker maten sin rett og slett! han skinner i pelsen og er fin i magen.

vokser fint og er i topp humør. anbefaler købers jeg hvertfall. det er også helt uten tilsettings stoffer og har ett proteininnhold på 12 prosent

Nå må dere begynne å tenke: Hvordan kan et fôr med "50 %" kjøtt bare ha 12% protein??

Det er et eller annet som skurrer fælt med dette fôret...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

• Create New...