Gå til innhold
Hundesonen.no

Snoopygutten min

Sigrid Meese

Recommended Posts

Hei.

Er ny på forumet her så jeg tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av min hund.

Han heter Snoopy og kom til oss for 2 måneder og er nå ca 10 måneder gammel.

Jeg og min samboer vurderte hunder fram og tilbake i lang tid, og ville egentlig ha en mindre hund, helst en Cavalier.

Siden vi ikke er inn i hundemiljøet brukte vi finn.no

Fant en hund som var veldig nydelig, men etter en stund ombestemte eieren seg så da begynte søket på nytt.

Da falt valget på en samojedvalp.

Var sånn mellomfornøyd med det, da valpen kostet en del enn det vi hadde råd til som engangsbeløp.

Men så, helt plutselig ringte det en hyggelig dame og spurte om vi fremdeles så etter hund.

Sa jo som sant var at nja, vi hadde jo egentlig bestemt oss for en samojed da, men hun spurte om å få fortelle litt om hunden likevel og det kunne jeg jo ikke si nei til.

Fikk da vite at dette var en hund hun hadde tatt over for omplassering da eierne behadnlet den dårlig.

Jeg smeltet jo helt :rolleyes:

En mandag for vi ned til Drammen der vi skulle møte Snoopy for første gang. Han var mest opptatt av omgivelsene til å legge merke til oss først, men det gikk bra likevel.

Da vi satt oss i bilen med Snoopy var det ikke mangel fra kjærlighet vi mottok.

Han var til tider mer i framsetene enn i baksetet, og skulle bare ha kos. Fant også ut at han elsket å kjøre bil, syntes d var helt fantastisk å se ut vinduet.

Nå har vi hatt han i 2 måneder og det går kjempebra. Vi trener litt lydighet på hobbybasis bare, men trives veldig godt med det.

Favorittpersonen er min samboer, og når han forlater rommet følger Snoopy alltid etter. Får han ikke det begynner han å sutre :rolleyes:

Men han er da glad i meg og. Hver gang jeg går på do kommer han og ser om jeg er ok, og har i det siste begynt å trenge seg inn under bena mine for å komme inn på badet og setter seg for litt kos eller legger seg og slapper av :wub:

Har hørt fra mange ting som "å stakkars dere som ar en sånn hund" og refererer til at han er blanding av border collie og engelsk setter.

Takk for det tenker jeg da, de kjenne rikke hunden engang.

Han er utrolig rolig i forhold til det blandingen skulle tilsi. Men han tar jo helt av når vi leker :icon_fun:

Å jage eller bli jaget, serlig med bånd, er det morsomste han vet.

Vel, nok prat, her kommer bilder :P

Turibymarka044liten.jpg

Turibymarka008liten.jpg

Sjekke det gapet da ;)

lillejulaftenliten.jpg

lillejulaftengnageliten.jpg

DSC07416liten.jpg

Hmmm, ja, han liker da altså å presse seg inn over alt, og skal helst ligge i meget rare posisjoner :rolleyes:

DSC07759liten.jpg

Det var alt fra oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Valpene har blitt store! Vil gjerne se oppdaterte bilder av resten av valpegjengen også 😍 Julehilsen fra Pod (8 mnd), Ild (1 år) og Floss (7 år).
    • Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...