Gå til innhold
Hundesonen.no

kakadue


janne&kenny

Recommended Posts

Hei:)

jeg har noen spørsmål ang. kakadue som jeg håper noen kan svare meg på...

er det mulig å finne ut hvilket kjønn pappen er uten å gå til dyrlegen?

SKAL pappen spise sand? i buret mitt har jeg sprinkler i bunnen slik at jeg har ikke noe underlag. skal jeg da gi pappen sand i ei skål for at han skal spise det? noen sier det er farlig, mens andre sier det er viktig for tarmsystemet.. ??

jeg bor sammen med en veninne og hunden min. det er veldig rolig hjemme hos oss.. jeg sitter kanskje på pcen mens veninna mi leser. bør jeg sette på tven eller radio for at det skal være mer støy?

skal pappen vaksineres? jeg var hos dyrlegen å spurte, men han hadde ikke peiling på fugl...

Pappen sitter på dusjkabinettet mens jeg dusjer, men han får ikke så mye vann på seg.. hvordan kan jeg venne han til vann? han er 3 år om jeg ikke husker feil, men jeg tror ikke forrige eier badet han..

hvor lang tid pleier det å ta før fuglen føler seg hjemme? han virker litt skeptisk og kommer ikke ut av buret når døra er open i timesvis.. kanskje det er pga hunden? men det ser ut som han koser seg veldig når han først er ute :lol: han er veeeldig kosesyk og liker å sitte i fanget når jeg sitter å ser på tv:)

noen som har noen linker til kakadue? jeg har nakenøye kakadue.

hadde vert kjekt om dere kunne svare meg på noen av spørsmåla jallefall..

til slutt vil jeg si at jeg visste ikke at det var så kjekt med fugl:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som kan svare meg???????

er det sant at jeg ikke kan ha kakaduen sammen med andre fugler? jeg vil ha en venn til dyret mitt... hvis jeg skal ha dvergpapegøye må jeg ha to stk i et annet bur.. men det kan jeg jo.. men vil gjerne høre andre fugler... kanarifuglen blir ikke tam og trenger ikke så mye oppmerksomhet, men jeg er redd at det kommer til å bli kjedelig med en kanarifugl. men kanskje det blir kjekt for kakaduen å høre på en annen fugl:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh jeg har ikke mye svar til deg, men kanskje jeg er med å dytte tråden slik at noen andre svarer :ahappy:

Du finner ut kjønn hos dyrelegen ja (noen fugler kan man vel se forskjell på, men jeg vet ikke hvordan det er med disse fuglene).

Kakadue er utrolig kule fugler :D

Hvorfor ikke få en til av samme type ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi det er ikke sikkert de går sammen. Kakaduene er veldig sjalu og det er ikke sikkert den går sammen med samme type. jeg henta to nymfeparakitter i går. vi får se om de klarer å holde hverandre med lag.

et spm til.

nymfeparakitt dama legger egg, men de er tomme... hva kan være grunnen til at de ikke parrer? liker de ikke hverandre? kanskje hannen er for liten? når eg hannen kjønnsmoden? andre grunner?

Jeg har funnet ut det jeg ville...

utrolig lite aktivitet her på fuglesonen.

Dobbeltpost & fjerning af link mod. Einstein&Charlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...