Gå til innhold
Hundesonen.no

Røde prikker på magen


Jane

Recommended Posts

Noen som vet hva det kan være ? Røde prikker på magen til hunden..

Ikke byttet för eller gjort noe andre forandringer.

Ikke mine hunder det gjelder, men ble spurt om råd.. tenkte først på husmidd eller støv allergi jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gressprikker? Er det snakk om valp er dette helt normalt. Hunder med lite pels på magen kan få slike prikker hvis de er mye i skogen, eller gresset. Der "raspes" på en måte magen litt opp, og det er en reaksjon på det. Større hunder trenger jo litt mer buskas for at det skal nå opp til magen, men det er jo fullt mulig. Er det snakk om en hund med myyyye pels på magen som ikke har gått i sånn terreng at det kunne vært naturlig å tro det er "gressprikker", så vet jeg ikke. Dyrlegen min behandlet Tullas prikker med kortison, fordi hun trodde det var allergi. :lol: Jeg visste ikke hva disse prikkene var da, så jeg stolte jo på dyrlegen. Mao; få tatt noen skikkelige tester før det settes igang noe behandling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis det er en unghund kan dette være "pubertets kviser".

vet ikke om dette er et utbrett problem, men mynder har vertfall lett for å få dette

de kjennetegnes med at det ser ut som kvisene vi har i ansiktet, opptrer på magen/buken og vis du prøver å klemme forsiktig på dem vil det komme ut puss med gul/hvit farge, som hos mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er en Boston Terrier valp på 4 mnd, skal til vetrinær i morgen med henne.

Garantert noe ufarlig! Kan sammenlignes med skrubbsår på en måte; kanskje det er snøen som er årsaken?

Men hvis det mot formodning skulle bli snakk om noe annet, være 100% sikker på at det blir tatt tester som viser hva det er, sånn at det evt kan behandles rett. Det er ikke alle veterinærer som vet at slike prikker er normalt nemlig, og behandler mer enn gjerne med kortison.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...