Gå til innhold
Hundesonen.no

Markedshøyskolen i Oslo har funnet på en "genial" idè


magicka

Recommended Posts

Skrevet

Tok noen dette virkelig alvorlig ;)

Når man leser det som kommer opp først, ser hvem sin side det er, og så ser på aktørene... så er det da relativt innlysende. Kompliserte filmtriks? Knapt det en gang, tror jeg; har sett unge tenåringer lage "fallskjermfilmer" som var nesten like troverdige - og med mindre ressurser enn dette.

Sjekk hunden, hvordan den, når den står på kanten, ser rett frem på eieren antagelig - det gode gamle Lassie-blikket, som aldri er på det som skjer, men på hundetreneren... Så hopper den, kanskje en meter ned - man har vel mikset med noen bakgrunner der akkurat på det ene bildet. Ellers ser du ikke hunden, det er bare en skjerm med noe som dingler i. Og så ser du hunden akkurat den siste "meteren ned".

Skrevet
Tok noen dette virkelig alvorlig ;)

Når man leser det som kommer opp først, ser hvem sin side det er, og så ser på aktørene... så er det da relativt innlysende. Kompliserte filmtriks? Knapt det en gang, tror jeg; har sett unge tenåringer lage "fallskjermfilmer" som var nesten like troverdige - og med mindre ressurser enn dette.

Sjekk hunden, hvordan den, når den står på kanten, ser rett frem på eieren antagelig - det gode gamle Lassie-blikket, som aldri er på det som skjer, men på hundetreneren... Så hopper den, kanskje en meter ned - man har vel mikset med noen bakgrunner der akkurat på det ene bildet. Ellers ser du ikke hunden, det er bare en skjerm med noe som dingler i. Og så ser du hunden akkurat den siste "meteren ned".

Det med blikket er faktisk overraskende vanskelig. Det skjer utrulig mye på et filmsett, og ikke alltid like lett å få hunden til å se akkurat der den bør se, eller skulle ha sett...

Særlig med regissør som nesten er overbevist om at hunder kan lese manus også, bare de kan tre tricks. :rolleyes: Vi sleit med en scene i "Venner for livet". Der ungene og bikkja klatrer på kanten av stupet. Nå var det alt annet enn stup der da, og det var ikke så lett å få Leo til å skjønne at han måtte gå langs fjellveggen, når han hadde all den andre plassen å ta av. Plutselig utrbryter en person. "Skjønner han ikke at han ikke kan gå der, det er jo et stup der" ;)

Skrevet

Leste fra USA at noe av det vanskeligere er å få dyrene til å følge SKUESPILLEREN med blikket, særlig i scener hvor de skal rusle bortover sammen eller hva det var. Blikket er det som gjerne røper... det der "litt over skulderen på mannen som sitter foran hunden og ser inntrengende på den" (Lassie)

Skrevet
Er ting bra filma, så skal man jo tru at det er ekte. :P

Fikk litt sjokk med en gang, men ser nå at det er triks :lol: Lurte litt på hvorfor hunden hoppet så innmari lett utenfor den kanten :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...