Gå til innhold
Hundesonen.no

potesalve

ipadda

Recommended Posts

Hei!

Nå på denne årstiden strør de en del når det er glatt osv..

Dette gjør at min hund blir veldig sår under potene <_<

Jeg bruker en potesalve som heter : Fyra Ess, den fåes kjøpt i alle dyrebutikker, og befinner seg i en rund grønn boks, med hvit lokk!

Denne er jeg egentli ganske fornøyd med, men er det noen som har noen andre potesalver å anbefale ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det bare jeg som er heelt fjern som ikke har fått med meg hva spenefett er? <_<

Spenefett

"Spenefett for hundepoter

Såre labber kan gjøre vinteren utrivelig for hunden, men det finnes mange salver som kan redusere problemet. Spenefett er ett alternativ, mener DeLaval. De forteller at Robert Sørlie brukte selskapets spenefett, Streptolin, under forrige vinters Iditarod.

Under det 1 868 kilometer lange løpet gjennom Alaskas villmark smurte han hundens poter regelmessig. Streptolin er egentlig beregnet på kuas spener, men fordi fettet ikke inneholder vann, passer det godt til bruk om vinteren.

Spenefett er dessuten hudvennlig, leger små rift og virker desinfiserende, argumenterer produsenten. Streptolin får du kjøpt i FK butikken og i nettbutikken."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg har bare prøvd den grønne boksen og spenfett/streptolin fra felleskjøpet og syns spenfettet er helt klart best. Det går ann å smøre på ute i kuldegrader også uten å bli steinhard (men det blir iskaldt, så varm det litt i hendene før du tar det på hundens poter). Det viktigste uansett hva du velger å smøre potene med er at det ikke inneholder vann nå på vinterstid.

Se her, i fjor var det en diskusjon om noe av det samme. Det kan være lurt å bruke søkefunksjonen, da får man ofte svar på det man lurer på :lol:

Edit: hehe glemte linken. Her er den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt potesalven fra en produsent vi fører varer for på jobben. jeg vet at disse produktene også selges på f.eks. G-sport. Det er i en serie som er beregnet på mennesker også.

Forøvrig heter det NEO's labbefett

http://www.g-sport.no/upload/21742/650547_sml.jpg

Her fungerer i alle fall det helt utmerket :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...