Gå til innhold
Hundesonen.no

Tørrfisk

xeena

Recommended Posts

da jeg var hjemme hos mine foreldre i jula ble selvsagt min lille bamse servert tørrfisk, og etter det fulgte hun jo min far overalt hvor han gikk! Hadde han litt tørrfisk i lomma, tror jeg hun var i stand til å gjøre det meste bare for å få lukte. Hun fikk smake og var selvsagt i himmelen, sprang avgårde med biten i munnen som om hun hadde fanget gull!

Har brukt det som godbit når vi trener og jeg får jo henne til å gjøre det meste for meg, kanskje greit å spare til ei utstilling :blink: ?

Spørsmålet mitt er, kan valpen få alt på en slik tørrfisk, skinn bein etc? Fikk jo med meg 2 hele tørrfisker da vi dro og de er nå banket opp og kuttet i småbiter da, men hun vil jo gjerne ha alt! Kan jeg gi det?

Har ikke reagert med mageproblemer når hun har fått, heldigvis!

Hvor mye kan dem få av slike godsaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gi henne alt, skinn, bein osv. Jeg prøvde også det med tørrfisk på utstilling engang, og det gjør jeg ikke igjen. Tørrfisken må man gjerne tygge litt og når man skal tygge så kan man ikke gå samtidig - kan jo tenke seg hvordan det gikk...

Hvis fisken er veldig salt så ville jeg ikke gitt så mye - en bit i uka kanskje. Er den ikke saltet så kan de få hver dag etter mitt skjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gi henne alt, skinn, bein osv. Jeg prøvde også det med tørrfisk på utstilling engang, og det gjør jeg ikke igjen. Tørrfisken må man gjerne tygge litt og når man skal tygge så kan man ikke gå samtidig - kan jo tenke seg hvordan det gikk...

Hvis fisken er veldig salt så ville jeg ikke gitt så mye - en bit i uka kanskje. Er den ikke saltet så kan de få hver dag etter mitt skjønn.

Tørrfisken er ikke saltet, kun hengt rett opp i følge min far :blink: . Skal prøve med resten, renser vel bra tenner det her?

Har kun hatt sånne bittesmåbiter med tørrfisk, ikke større enn 1 cm lange og 2--4mm tykke. Har holdt det og hun slikker det i seg og går videre. Tenkte mest på de andre hundene jeg, kommer jeg til å bli overfalt :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vet godt hvem som har tørrfisk og ikke.

Han drar av meg armer og føtter de siste meterene når vi skal til besteforeldrene mine. Der er det nemli tørrfisk å få !

Jeg har en sta bestefar som ikke har nok med å gi LITT.

Han får alt i fra en lite bit til masse.. skinn og alt. Blir litt bløtbæsj dagen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg grunnen til hvorfor jeg hadde fått den tørrfisken med, den er for lite salt og hadde lite smak mente pappa. Grei som hundefisk, og han ville ikke spise den selv. Så nå¨ligger bamsebjørn og ganger på en stor god bit og koser seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å kjøpe jeg får gratis :lol:

Er rimelig dyrt, nesten 200 kr kiloet :P

Det er jo det beste ;)

Ja, er ikke sikker på hva som er vanlig av sånt jeg..

Vi har ikke mye av dette sørpå.

Får bare ikke presentere tørrfisk for valpen min når han kommer tror jeg hehe.

Valper er dyre nok i drift som det er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...