Gå til innhold
Hundesonen.no

Shetland Sheepdogs hos Scarlet

Scarlet

Recommended Posts

OK, Silje har gitt beskjed om at jeg må jo presentere hundene mine :lol: , da tør jeg jo ikke annet :D Første bilde er av min eldste hund Sheeba (Mellsjøhøgda's She's Magic) som er mormoren til Silje's Mala hun blir 6 år i januar 2006

Sheebastrand%2004%20b.jpg

Neste hund er min Tricolour Coca (Mellsjøhøgda's Happy Scarlet-Red) hun skal forhåpentligvis ha valper om 5 uker :D.

Cocahel%200804%201.jpg

Så er det Sheeba's datter "Nemi" (Scarlet-Red's Nikita) som er mammaen til Silje's Mala

Nemihel110605.jpg

Her kommer så Mala sin søster "Leia" (Scarlet-Red's Princess Leia) Dette er et gammelt bilde. Skal prøve å få tatt et nytt av henne til helgen :)

Leiahode%201104%20a.jpg

Tilslutt lille "Leah" (Scarlet-Red's Queen Sheeba) som dere vil kjenne igjen fra min Avatar

Leahhel230805.jpg

Enya (Bøengen's Enya) eier Silje og jeg sammen

Her et bilde av "Zita" min første sheltie. På bildet er hun 13,5 år. Hun levde dessverre bare 1,5 måned etterat bilde ble tatt. Hun hadde muskelsvinn de to siste leveårene sine :''(

zitajul02.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar
Flotte hunde! :D:D Især digger jeg Nemi! Og så har jeg lige et spørgsmål... den hvide blis nogle sheltier har er den ønskværdig innen racen eller hvordan? Ser en del sheltier med men også mange uden og nå begyndte jeg at lure. :lol:

Det er ønskelig at en sheltie skal ha hvit krage/bliss eller strek i hodet(heter no spess), minst en av delene helst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte hunde! :D:D Især digger jeg Nemi! Og så har jeg lige et spørgsmål... den hvide blis nogle sheltier har er den ønskværdig innen racen eller hvordan? Ser en del sheltier med men også mange uden og nå begyndte jeg at lure. :lol:

Bliss er en smakssak egentlig. Det står i standarden at det hvite ikke skal være over 50% av det brune :) Personlig ønsker jeg å avle frem hunder med både Bliss og en hel hvit krage. Faren er hvis man ikke følger med hvit faktor på hanhundene man bruker, kan man få overtegnede valper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte godt "Leia" jeg da :wink: Navnet Princess Leia er hentet fra favoritt filmene mine :mrgreen:

Så, du likte Leia :lol: , er det bare fordi hun er oppkalt etter Prinsessa i Star Wars? :) Jeg har laget symboler til alle mine hunder og Leia sin er en statue av Prinsesse Leia

Her er link til hjemmesiden: http://www.scarlet-red.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, Silje har gitt beskjed om at jeg må jo presentere hundene mine :lol: , da tør jeg jo ikke annet :D Første bilde er av min eldste hund Sheeba (Mellsjøhøgda's She's Magic) som er mormoren til Silje's Mala hun blir 6 år i januar 2006

Sheebastrand%2004%20b.jpg

Neste hund er min Tricolour Coca (Mellsjøhøgda's Happy Scarlet-Red) hun skal forhåpentligvis ha valper om 5 uker :D.

Cocahel%200804%201.jpg

Så er det Sheeba's datter "Nemi" (Scarlet-Red's Nikita) som er mammaen til Silje's Mala

Nemihel110605.jpg

Her kommer så Mala sin søster "Leia" (Scarlet-Red's Princess Leia) Dette er et gammelt bilde. Skal prøve å få tatt et nytt av henne til helgen :)

Leiahode%201104%20a.jpg

Tilslutt lille "Leah" (Scarlet-Red's Queen Sheeba) som dere vil kjenne igjen fra min Avatar

Leahhel230805.jpg

Enya (Bøengen's Enya) eier Silje og jeg sammen

Her et bilde av "Zita" min første sheltie. På bildet er hun 13,5 år. Hun levde dessverre bare 1,5 måned etterat bilde ble tatt. Hun hadde muskelsvinn de to siste leveårene sine :''(

zitajul02.jpg

Utrolig nydelige hunder :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så flotte å søte de er.. Jeg syns Leah var bedårende :D

Pene hunder =D> Jeg liker spesielt godt ansiktet til sheltier.. Veldig søtt å sjarmerende :lol:

Hei Elisabeth. Når vi er ute og tur med hundene våre, er det ofte det vi hører fra folk. Ja, og så standarduttrykket da:"Åååå, en liten Lassiehund" :) Leah er vårt nye håp, og har til nå utviklet seg i rett retning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

by the way... ingen av knappene på siden deres funker.. vet ikke om det er pcen min som surrer men...:lol:

Det hender at noen får problemer med siden vår pga at jeg har laget den med "frames" og en del nettlesere vet jeg ikke takler dette. Har også brukt litt Javascript. Prøv denne direktelinken :) : http://home.online.no/~torstera/gunn/gunn.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Min første.. er noe som hører med i en dagbok, og i dag er det Edes første diare som er tema -_- Stakkars gutt. Han har vært så snill og god gutt så lenge nå, han fortjener ikke det der. Så snill og god at han valgte gå på badet og ha diare der mens jeg sov. Like a sir.  For å alltid se på den lyse siden av ting, å slippe vaske sofa og tepper og sånt er gull. Dette kunne vært meget verre. 
    • Min første.. er noe som hører med i en dagbok, og i dag er det Edes første diare som er tema -_- Stakkars gutt. Han har vært så snill og god gutt så lenge nå, han fortjener ikke det der. Så snill og god at han valgte gå på badet og ha diare der mens jeg sov. Like a sir.  For å alltid se på den lyse siden av ting, å slippe vaske sofa og tepper og sånt er gull. Dette kunne vært meget verre. 
    • Jeg kan være med i klubben, med bruksrase hann på 8.5 mnd. ..men for tiden er min veldig snill og god gutt. Det vil antakelig endre seg snart. 
    • På mandag ble faktisk Shero hele 12 år gammel. Han mener at gamle hunder ikke trenger å høre mer enn de vil. Han har også, i tillegg til å bjeffe på alt, begynt å bjeffe på ingenting. Men fremdeles ung i sinnet og elsker å leke.
    • Spurte aldri etter tips jeg luftet frustrasjon 😅 han begynte just læringen når jeg skrev og det var bare starten av turen med en unghund😅 men ja han lærte fort på under en uke kanskje når jeg bare dreit litt i naboen og trente. Må legge til at han heller ikke har bodd her lenge da han er omplasseringshund så man må ikke bare tenke ting før man vet alt 😊 har trent flere hunder til og gå i bånd og det er imidlertid hva de lærer av og det var det som funket på han. Min gamle hund lærte ikke sånn men det er jo personlig 😊 setter pris på dere tar dere tid til og skrive så masse uansett da! Vist dere har tips til kattejaging tar jeg det i mot 😂 det er våres store prosjekt i livet 😂 prøver og rose han når han er rolig men med engang belønningen er borte er også hunden rett med katten 😅  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...