Gå til innhold
Hundesonen.no

Røyteperiode nå?

meg123

Recommended Posts

Inu skrev:
Om det er normalt, vet jeg ikke. Men her røyter nesten alle...

Prøvde å klippe klør på lille krapyl, men fikk munnen så full av pels at det ble kamming i stedenfor...

Klipper du klør med munnen du... ? ;);):P

Men det er jo ikke rart at de stakkars dyra våre røyter da, hverken de eller vi aner jo om det er vinter, votter, sommer eller høstregn. Skal vi kle av oss, på oss, vanntette oss eller pakke inn nesen fordi det blåser og snør? :twitch::blink:

Er forberedt på fullt pelsbelegg i stua i løpet av de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært hardcore røyting i litt over en måned nå... så nå ser lille frøken ut som en vakker malle fra utstillingslinjer.. :twitch: Så normalt er det nok.... Håper bare det kommer tilbake igjen... for det ser stusselig ut med langhårsbelger uten underull og dekkhår.... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mike har også satt i gang røyting for fullt nå, han har bare røytet en gang før når han slapp valpepelsen sin, og jeg må børste han hver dag, og han er ganske snurt for det. Børster og børster og det renner av like mye pels hver dag, og han har sånne flekker med lite pels på seg... "nydelige lille pokker spaniel", han ser jo ikke ut!! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm jeg søkte på ordet røyting og røyteperiode, men ingenting dukket opp.. men det er en annen historie.

Min legger fra seg svarte hår overalt! Senga og sofaen ser ikke uuuuut !! Skiftet på nytt og hvit laken i går kveld, i dag er det svart. Et alternativ kan jo være å ikke ha han oppi senga. :ahappy:

edit:

Nå har jeg børstet hunden. Dro av han en hel boss sekk med hår, for å ikke overdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ehm.. Det jeg skrev over: en hel boss sekk?

Isåfall dro jeg av han en hel container med hår i går. Du verden.. Aldri sett så mye hår før. Og da børstet jeg ike lenge :P

Etterpå skal jeg gå løs på den store hekken hans, der er det masse grå underpels som skal bort. Men det spørs da, han nekter å stå i ro :P

Misunner ikke dere med flere Belgere akkurat nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mareritt, mareritt, mareritt.... Gutten slipper pelsen som om det sto om livet her nå! Hele den svarte sofaen min er dekket med hår av "løvbrunrød" farge.... man kan begynne å nyse av mindre. Jeg ser godt på resten av ham at han kunne hatt godt av en liten nappings også. Det florerer med "død" pels på ham..

Pusene har begynt å dilte etter.. men de slipper mer pels i "klumper". Mye letter å plukke opp og bli kvitt. For å kvitte meg med Sofus sin pels som ligger ut over hele sofaen, har jeg gått til innkjøp av oppvaskhansker.. gjorde det ganske så lett når ingen av de "vanlige" remediene ville funke optimalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vala skrev:
For å kvitte meg med Sofus sin pels som ligger ut over hele sofaen, har jeg gått til innkjøp av oppvaskhansker..

Hadde du ikke oppvaskhansker fra før av? :Laugh:

Tinka hadde en superkort røyteperiode for noen uker siden, men det ser ut til at hun tilpasser seg veldig været, dvs at det varierer veldig mye hvor mye hun røyter. Forhåpentligvis beholder hun resten av pelsen en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wesminster skrev:
Hadde du ikke oppvaskhansker fra før av? :Laugh:

Tinka hadde en superkort røyteperiode for noen uker siden, men det ser ut til at hun tilpasser seg veldig været, dvs at det varierer veldig mye hvor mye hun røyter. Forhåpentligvis beholder hun resten av pelsen en stund til.

*ler* Joa, men den har liksom blitt brukt i forbindelse med dovasken.. så den fristet det ikke akkurat å ta i bruk :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan være. Føler allikevel for å høre musikken sammen mens vi går. Han blir glad av musikk han liker, og den trafikkstøyen er ganske ubehagelig når en legger merke til den. Den er ujevn, uforutsigbar, og det er ikke behagelige lyder. Veldig til susing pga hastigheten. Kjent for å ha ugunstige effekter på helse. Å fokusere hørselssansen på Bob Marley istedenfor er antakelig sunnere for såkalt mental helse. Alternativt, så kan vi selvsagt busse de tre holdeplassene for å bare ha fuglekvitter og klukkende elv på øret siste delen av veien. Også en mulighet. Det er bare så mye mer lettvint å gå enn å styre på med buss som går 1-2 ganger i timen for de tre holdeplassene. 
    • Trenger han faktisk lyden? Jeg vil tippe han får pulsen godt nok fra et headset på deg.
    • Har tenkt på det, spille synkront i to headphones, og prøvde på hunden et rundt halsen, men det blir for dårlig lyd til ham. For mye av høyfrekvente lyder og ingen bass. Må ha fyldigere lyd for å kunne nyte den.  Ingen fare for å forstyrre omgivelsene, en møter svært sjelden andre mennesker langs den veien der, og de har i 100% av tilfellene så langt vært på sykkel, som farer fort forbi.  Med mindre det finnes headphones lagt spesielt for hunder (tror ikke han vil like det mens vi er i bevegelse i dynamiske omgivelser) er jeg derfor ute etter en så nett og praktisk og rimelig ghettoblaster som mulig, til å bære på kroppen med stropp. Det er 20 min langs et sånt grusomt kjedelig strekke hver vei, til hver eneste trening hele sommerhalvåret. Trenger sprite opp den turen littegrann
    • Hvorfor ikke bare bruke et headset? Det blir fort irriterende for omgivelsene hvis du skal prøve å overdøve trafikken med musikk...
    • På jakt etter bærbar høyttaler til å sprite opp dørgende kjedelig vei å gå til brukshundklubbens treningsbaner. Grei gang og sykkelvei med en mykere jordsti på siden, men den har stor støyforurensning fra tett trafikk i høy hastighet.  Trenger en høyttaler som er nett nok til å bære, som samtidig klarer hevde seg i trafikken så vi har musikk tel ærbe, eller heelwork, som det også kalles, på de turene der.  Noen som har erfaring med hvor mange watt output vi må opp i for å få en god opplevelse i sammenhengen?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...