Gå til innhold
Hundesonen.no

Leif Oscar - Wienerdog with style

FoxyFish

Recommended Posts

Skrevet

I dag er det akkurat en uke siden vi plukket opp lille Leif og tok ham med oss hjem til Oslo.

Dagene har gått så fort, og jeg og sambo har allerede kommet til det stadiet der han er blitt det lureste vi har foretatt oss noen sinne!

Han ble født 30. Oktober, og har kost seg på Brandu med sine fire søsken i jula (selv om gavene tilskrevet ham nok var langt flere hjemme hos oss!). Bilturen hjem gikk som en drøm, og Leif vekslet mellom soving og snusing på matmors og matfars fang.

I uken som har gått har vi gjort så mye gøy! Leif Oscar har møtt dachser (og noen litt større) i Frognerparken, fått godbiter når han har sittet noen sekunder på kommando og ellers gapt over hverdagen med en livsglede som kan ta pusten fra de fleste.

Den lille sjarmøren elsker lekene sine, og tar gjerne med seg rotta ut på tissetur. Selv om han er ganske så lang i utgangspunktet blir nok gleden stor når han er enda litt lengre, slik at han egenhendig kan komme seg opp i sofaen.

Jeg legger ved et lite close-up bilde av hjerteknuseren, og lover samtidig at det vil bli langt flere med tiden! Vi må bare spise, sove og leke litt først. :rolleyes:

post-2862-1200266027_thumb.jpg

Skrevet

Må gratulere deg med hjerteknuseren her også jeg! Artig blide, og gleder meg til flere:)

Ps: Min Dachs var 1 år før hun klarte å hoppe opp i sofaen... Hehe

Skrevet
Så søt han var :twitch: Hvilken oppdretter kommer han fra?

Grunningen på brandu! Oppdrett av dachs og irsk ulvehund, så tassen er i alle fall vandt med litt større utgaver også..! :blink:

Skrevet

Nå har Leif begynt å bli en racer på "sitt" så lenge det er litt skinke inne i bildet. Han beveger seg rasende fort mellom veldig veldig hyper og såå trøtt at ikke engang et jordskjelv ville vekket ham opp. Han er så innmari god! Sover hele natta, og er veldig veldig glad i kos.

Legger ved et bilde av meg og junior når han er i det mer trøtte hjørnet. :rolleyes:

post-2862-1200398885_thumb.jpg

Skrevet

Nå er den lille opptatt med et griseøre, så jeg benytter anledningen til å oppdatere tråden litt.

Leif Oscar har virkelig begynt å bli tøff! Han løper som en helt når vi er ute på tur, og går sporenstreks bort til andre (digre) hunder for å hilse på. Trikken er ikke skummel lenger, og halen har løftet seg litt opp fra å være godt planta mellom beina til å logre innbydende mot verden. Enten har han blitt mer vandt med sine nye omgivelser, eller så har de rotweilerkommentarene gått til hodet på ham! :innocent:

I dag skal vi reise hjem til min familie i Drammen, og Leif Oscar skal møte sin kusine (min søsters førstefødte) for første gang. Vi får se om de har noen likheter! Det er et lite stykke med bil, men Leif sover som en stein med en gang bilen begynner p bevege seg, så det er bare stas.

Jeg legger ved noen bilder av min nå 11 uker gamle bebis :rolleyes:

post-2862-1200661654_thumb.jpg

Veldig glad i senga til mor og far, ja.

post-2862-1200661728_thumb.jpg

I kurven med rotta

post-2862-1200661779_thumb.jpg

Han smiler!

post-2862-1200661824_thumb.jpg

Her har han det godt

post-2862-1200661863_thumb.jpg

Vise frem den fine magen sin

• 2 weeks later...
Skrevet

Nå er gutten 14 uker gammel, og han har til og med lagt på seg noen hundre gram! Jeg og sambo ser ikke den store forskellen på ham, men han rekker til på mange flere steder enn tidligere - noe som trolig er en højdare for Leif Oscar. Hvis han strekker seg langt nok får han såvidt tunga bort på tallerkenen på bordet. Og det er jo ikke dårlig bare det!

Ellers har han fått en ny hobby: I gangen henger flexibåndet hans på en knagg. Han hopper opp og får tak i kroken. Deretter løpper han så langt båndet rekker (Fem meter for å være presis) og slipper det så båndet fyker veggimellom. Gøy er det nok, men vi hadde en nestenulykke her om dagen da undertegnede ante fred og ingen fare på veg inn til stua.

Ellers var han hos veterinæren ved tolv uker for å få vaksinen sin. Han var superflink, og fikk bare skryt og lovord. Veterinæren vår er forresten Torill Moseng fra God Morgen, Norge, så det i seg selv var jo artig for oss - morgenfugler som vi er hele gjengen.

Legger ved noen nyere bilder av Leif O.

post-2862-1202379830_thumb.jpg

post-2862-1202379849_thumb.jpg

post-2862-1202379867_thumb.jpg

post-2862-1202379880_thumb.jpg

post-2862-1202379902_thumb.jpg

post-2862-1202379916_thumb.jpg

Han er jo fin også da! :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...